125 ccm
Aktualnie czytasz:
Honda CB125R 2018: Jeden z najszybszych motocykli 125 na prawo jazdy B
5

Nowa Honda CB125R już wkroczyła do polskich salonów. Tymczasem ja jako pierwszy mam możliwość przetestowania tego motocykla i spędzenia razem z nim wspaniałego weekendu w mieście. Nie ukrywam, że przez małe CB do dziś mam zajady.

Za spękane kąciki ust odpowiada ten mały i bardzo niepozorny motocykl. Od 4 dni uśmiech nie schodzi mi z dzióba. Prawdę mówiąc wobec tego motocykla nie miałem wygórowanych oczekiwań pod względem generowanych emocji. Tymczasem to jest moim zdaniem jeden z dwóch najszybszych motocykli do miasta na prawo jazdy B z Euro 4. Wiem, że zaraz pojawią się dziesiątki głosów właścicieli dwusuwów, którzy będą się licytowali, który sprzęt jest bardziej dynamiczny. Jednak jest jedno ALE. Sprawdź czy oby na pewno takie 125 2T możesz prowadzić na prawo jazdy B.

Wracając do Hondy CB125R to z całą pewnością nie spodziewałem się takiej ilości jadu generowanej przez ten niewielki silnik. 13,3 KM, 10,4 Nm i tylko 126 kg. Do tego krótka skrzynia, 6 biegów i precyzja tak dobra jak u większych braci Japończyków. Jednak nie to najbardziej mnie zaskoczyło. O wiele bardziej w miejskich streetach cenię łatwość prowadzenia. Minimalizm pozwala na osiągnięcie świetnego balansu, co powoduje, że szerzę zęby na każdym jednym winklu i cieszę się z możliwości jazdy w korkach. Zwinność nowej CB jest po prostu wybitna.

Docenią to zwłaszcza początkujący. Z jednej strony dostajemy motocykl, który gabarytami nie odstaje od na przykład trzysetki, z drugiej cieszymy się lekkością motoroweru z nisko osadzoną kanapą, z której zadowolone będą nawet dużo niższe ode mnie osoby.

Po wyjechaniu z centrum wielkiego miasta i dotarciu do mojego ostatnio ulubionego miejsca mam możliwość kontemplacji nad wyglądem tej maszyny. Świetnie wygląda deska rozdzielcza o wyglądzie tabletu. Na pokładzie jest też komputer pokładowy, który pomimo bardzo agresywnej jazdy nie chce pokazać wyniku powyżej 4.1 L. Jak na jazdę w trybie, gaz, odcięcie, hamulec to bardzo skromny rezultat. Myślę, że podczas normalnej eksploatacji spokojnie będzie się można zmieścić w 3 litrach.

Jednak o spokojną jazdę tutaj trudno. Ponieważ motocykl non stop prowokuje. Także swoim wyglądem. Czasem mniej znaczy więcej – Japończycy postawili na ascezę. Surowy wygląd CB125R podkreśla agresywny charakter. Świetnie wyglądają lampy LED i krótki wydech o ładnym odcięciu.

Tutaj robią robotę po prostu detale. Ostre linie baku, czarne matowe malowanie ramy, piękny zadupek, skrzela nad chłodnicą czy funkcja żółtych obrysówek w kierunkowskazach znana z innych modeli Hondy. Pomimo nawiązań do sportu mamy przed sobą maszynę o uniwersalnej geometrii. Nawet dwie godziny w siodle nie powodują bólu pleców, nadgarstków i nie wymuszają nienaturalnej pozycji. Kierownica i jej osprzęt jest ergonomiczna nawet w torowych rękawicach.

Nigdy nie sądziłem, że przesiadka na kilka dni na 125 może wywołać tyle emocji. Mając prawo jazdy B i ten motocykl naprawdę nie będziecie musieli się czuć gorsi na drodze. Z drugiej taka mała i jadowita Honda to idealny sposób na złapanie bakcyla i techniczną naukę jazdy na motocyklu. Wierzę, że CB125R to wstęp do zarąbistej przygody i odkrycie nowej pasji.

Więcej informacji i zdjęcia Honda CB125R 2018.

Szczegóły
Cena

18 200 zł

Dane techniczne

Silnik
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 58mm x 47,2mm
Dawkowanie paliwa PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Stopień sprężania 11,0:1
Pojemność skokowa (cm³) 125 cm3
Typ silnika Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy 2-zaworowy SOHC
Moc maksymalna (KM) 13,3 KM (9,8 kW) / 10 000 obr./min.
Maks. moment obrotowy (Nm) 10,4 Nm / 8000 obr./min.
Pojemność miski olejowej (Litres) 1,3 litra
Rozrusznik Elektryczny
System ABS Przedni i tylny niezależny ABS z IMU
Hamulec przedni 296 mm, pojedynczy tarczowy typu wave, 4-tłoczkowy zacisk
Hamulec tylny 220 mm, pojedynczy tarczowy typu wave
Zawieszenie przednie 41mm, odwrócony widelec teleskopowy Showa, skok 130 mm
Zawieszenie tylne Pojedynczy amortyzator
Rozmiar opony przedniej 110/70R17M/C 54H
Rozmiar opony tylnej 150/60R17M/C 66H
Koło przednie 17M/C x MT3.00
Koło tylne 17M/C x MT4.00
Pojemność akumulatora (Ah) YTZ6V 12V 5Ah MF
Kąt pochylenia główki ramy 24,2°
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 2015mm x 820mm x 1055mm
Typ ramy typu Diamond, Inner Pivot
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 10,1 litra
Zużycie paliwa (l / 100 km) 2,1 l/100km
Prześwit (mm) 140 mm
Lampa przednia LED (Lo:13W Hi: 8,8W)
Masa własna pojazdu (kg) 126 kg
Wysokość siedzenia (mm) 816 mm
Wyprzedzenie (mm) 90,2 mm
Rozstaw osi (mm) 1345 mm
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, z coil springs
Przełożenie końcowe Łańcuch O-ring
Skrzynia biegów 6-biegowa

Plusy

Niska i zwarta masa własna
Precyzyjna skrzynia biegów
Spójność stylistyczna z większymi motocyklami Hondy
Dobry stosunek mocy do masy

Minusy

Brzmienie wydechu mogłoby być bardziej agresywne
Brak możliwości sterowania komputerem pokładowym z kierownicy

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
5.0
5.2
Design
5.0
5.7
Jakość
5.0
4.9
Cena do jakości
4.0
3.4
5.0
Ocena Redakcji
4.8
Ocena Użytkowników
14 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
8%
Interesujące
66%
heh...
6%
Że co?
8%
Grrrr!
4%
Smutne
9%
5 Komentarze
  • Janek
    7 maja 2018 at 22:05

    Nie jesteś pierwszy ja jestem posiadaczem drugiej sztuki w krakowie;) przyszły razem:)

  • Michal
    8 maja 2018 at 09:19

    A jakbyś miał porównać ją do Yamahy MT-125? Która wypada lepiej w Twoim odczuciu?

  • Fantomas
    8 maja 2018 at 16:37

    Jeśli w tytule artykułu umieszcza się słowo „najszybszy” to wypadało by tę jego szybkość gdzieś zamieścić (mam świadomość, że w klasie pojemności i na kat. B). Można też się było pokusić o tabelę dynamiki na poszczególnych biegach itp. Poza tym artykuł beznadziejny pod kątem błędów, braku korekty. Cofam ostatnią uwagę jeśli Autor cierpi na dysgrafię lub dysortografię albo oba…

  • Zdjęcie profilowe kesio
    16 maja 2018 at 10:19

    szczeze to za ta kase prawko bym zrobil i kupil bym cos o wiele wiekszego

  • Adrian
    20 maja 2018 at 08:11
    Opinie
    Ocena ogólna6.4
    Design7
    Jakość7.1
    Cena do jakości4.7

    Skoro jest to drugi najszybszy motocykl w tej klasie, to który jest pierwszy?

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości