125 ccm
Aktualnie czytasz:
Sprzedaż motocykli i skuterów 125 ccm rośnie lawinowo. Motorowery passe
4

W okresie styczeń – luty 2015 sprzedano niemal 700% motocykli i skuterów 125 ccm więcej niż przed rokiem. W czołówce raportu PZPM znajduje się Romet, Junak oraz Yamaha. Gorzej jest w przypadku motorowerów. Notujemy łączny spadek rejestracji o ponad 24% (r/r).

Zgodnie z przewidywaniami nowe przepisy umożliwiające poruszanie się motocyklami 125 przez właścicieli kat. B kanibalizacje rynek małolitrażowych jednośladów o pojemności silnika do 50 ccm. Jedynie marki firmy Almot – Junak oraz Ferro zyskują w zestawieniu.

Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco
PozycjaMarkaStyczeń-Luty
2015Udział %2014Udział %% Zmiana
1ROMET MOTORS73935,53%100636,58%-26,5%
2JUNAK32715,72%28410,33%15,1%
3ZIPP21610,38%36313,20%-40,5%
4TOROS1125,38%1354,91%-17,0%
5KYMCO854,09%1204,36%-29,2%
6FERRO773,70%110,40%600,0%
7WONJAN743,56%622,25%19,4%
8TAOTAO562,69%1023,71%-45,1%
9WANGYE552,64%602,18%-8,3%
10RIYA472,26%321,16%46,9%
RAZEM 1-10178886,0%217579,1%-17,8%
POZOSTAŁE MARKI29214,0%57520,9%-49,2%
RAZEM2080100%2750100%-24,4%
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW
UWAGA:* przyjęto – nowe motorowery tj. bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata

Romet nadal posiada największe udziały w rynku motorowerów – 35.53% sprzedając w okresie styczeń – luty 739 jednośladów 50 ccm. To wciąż dwa razy więcej, niż Junak. Zauważyć również należy spore spadki w przypadku marki Zipp: -40,5%.

Pocieszające dane zawiera PZPM z raporcie dotyczącym pierwszych rejestracji motocykli. Należy zaznaczyć, iż cały ten segment (wszystkie pojemności powyżej 50 ccm) urósł o rekordowe 109.9%. Największe udziały w rynku posiada Romet (31,2%) sprzedając o 583,6% motocykli więcej, niż przed rokiem. Duże wzrosty notuje również drugi w tabeli Junak (434,5%), Yamaha (105,0%) oraz Kymco (387,5%). Warto również docenić wynik KTM – 66,7% wzrostu r/r.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

        
 Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco
        
 PozycjaMarkaStyczeń-Luty
 2015Udział %2014Udział %% Zmiana
 1ROMET MOTORS45831,2%679,6%583,6%
 2JUNAK15510,6%294,1%434,5%
 3BMW1248,4%12918,4%-3,9%
 4YAMAHA1238,4%608,6%105,0%
 5HONDA946,4%9413,4%0,0%
 6KTM906,1%547,7%66,7%
 7KYMCO785,3%162,3%387,5%
 8KAWASAKI704,8%517,3%37,3%
 9SUZUKI563,8%314,4%80,6%
 10HARLEY-DAVIDSON463,1%578,1%-19,3%
 RAZEM 1-10129488,1%58884,0%120,1%
 POZOSTAŁE MARKI17511,9%11216,0%56,3%
 RAZEM1469100%700100%109,9%
 Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW
 UWAGA:* przyjęto – nowe motorowery tj. bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata
 

Oczywistym jest, że motorem napędowym dla całego rynku motocykli jest segment pojazdów o pojemności silnika do 125 ccm.

         
 Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco 
         
 Pojemność silnikaMarkaStyczeń-Luty 
 20152014Zmiana
r/r
2015
Udział %
2014
Udział %
 
  
 <=125cm3ROMET MOTORS425331187,9%   
  JUNAK15324537,5%   
  YAMAHA7832500,0%   
  pozostałe marki25354368,5%   
 <=125cm3 Suma 909114697,4%61,9%16,3% 
  

Analizując wyciąg z raportu CEP dostarczonego przez PZPM dostrzec należy ogromne, niespotykane do tej pory na polskim rynku wzrosty. Liczby wynikają z dużego zainteresowania motocyklami przez posiadaczy prawa jazdy B oraz niskiego wolumenu dotychczasowej sprzedaży, na skutek czego Romet notuje 1187,9% wzrostu pozostając na czele stawki. Niżej Junak oraz Yamaha, która posiada czterocyfrowy wzrost o 2500%.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe eadem
    10 marca 2015 at 23:38

    „Zgodnie z przewidywaniami nowe przepisy umożliwiające poruszanie się motocyklami 125 przez właścicieli kat. B kanibalizacje rynek małolitrażowych jednośladów o pojemności silnika do 50 ccm.”

    a nie powinno być „powodują kanibalizację rynku”?

  • Zdjęcie profilowe paci
    11 marca 2015 at 07:17

    Przy takiej ilości używanych 50tek nie dziwi mnie że spada ich sprzedaż a bum na 125 za dwa-trzy lata też się skończy jak rynek sie nasyci.

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    11 marca 2015 at 07:59

    rynek sie nasyci w pierwszy sezon. tutaj nie ma cudów. potem beda kupować już ci co właśnie \”dorośli\” do 125 na B ale to już nie będzie szał i amok jak teraz.
    Jednak 90% odbiorców 50tek to małolaty i tym sie nic nie zmienia. Teraz jest dobry moment na zakup 50tek bo sie seniory przesiadają na wieksze jeżeli mogą i 50tek jest zawał bo sie ich wyzbywają. Resztki tego zwalenia bedą jeszcze w przyszłym roku bo zostaną ci którzy nie uwierzą że cene dyktuje podaż i nie sprzedadzą swoich 50 w tym roku za tyle le by chcieli licząc na cud finansowy – a za rok bedą mądrzejsi. Za to ich pojazdy będa rok starsze 🙂
    Obserwuje tą grupę scootertuning na facebooku i jak patrze na wyceny i oferty sprzedaży skuterów z 2001 roku za 4500zł… no to ręce opadają. Na cód chyba liczą. Zaczeli ci z grubym tuningiem miec takie mokre sny ale teraz już nawet te odremontowane na najtańszych cylindrach sprzedają (tzn chcieli by) krzyczą po 3200 bo to \”yamaha, po tuningu na 70cm\” – czyli szrot na najtańszym cylindrze aby odpalał wytoczony ze stodoły. Ale część już znormalniała i nieśmiało wystawiają za 1300-1500zł

  • Zdjęcie profilowe paci
    11 marca 2015 at 08:10

    Otóż to a jeszcze część trzyma na działkach poza miastem i trzeba sprzedać bo się dołoży i kupi 125 i ceny jeszcze polecą z używkami 125 też szału nie ma sprowadzone majesty 125 za 1400 kupisz do opłat trzeba wziąć pod uwage że w artykule są max 3 letnie a te jeszcze ludzie trzymaja bo maly przebieg i dopiero co po gwarancji a 4-7lat od ch,,