W okresie styczeń – luty 2015 sprzedano niemal 700% motocykli i skuterów 125 ccm więcej niż przed rokiem. W czołówce raportu PZPM znajduje się Romet, Junak oraz Yamaha. Gorzej jest w przypadku motorowerów. Notujemy łączny spadek rejestracji o ponad 24% (r/r).
Zgodnie z przewidywaniami nowe przepisy umożliwiające poruszanie się motocyklami 125 przez właścicieli kat. B kanibalizacje rynek małolitrażowych jednośladów o pojemności silnika do 50 ccm. Jedynie marki firmy Almot – Junak oraz Ferro zyskują w zestawieniu.
Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco | |||||||
Pozycja | Marka | Styczeń-Luty | |||||
2015 | Udział % | 2014 | Udział % | % Zmiana | |||
1 | ROMET MOTORS | 739 | 35,53% | 1006 | 36,58% | -26,5% | |
2 | JUNAK | 327 | 15,72% | 284 | 10,33% | 15,1% | |
3 | ZIPP | 216 | 10,38% | 363 | 13,20% | -40,5% | |
4 | TOROS | 112 | 5,38% | 135 | 4,91% | -17,0% | |
5 | KYMCO | 85 | 4,09% | 120 | 4,36% | -29,2% | |
6 | FERRO | 77 | 3,70% | 11 | 0,40% | 600,0% | |
7 | WONJAN | 74 | 3,56% | 62 | 2,25% | 19,4% | |
8 | TAOTAO | 56 | 2,69% | 102 | 3,71% | -45,1% | |
9 | WANGYE | 55 | 2,64% | 60 | 2,18% | -8,3% | |
10 | RIYA | 47 | 2,26% | 32 | 1,16% | 46,9% | |
RAZEM 1-10 | 1788 | 86,0% | 2175 | 79,1% | -17,8% | ||
POZOSTAŁE MARKI | 292 | 14,0% | 575 | 20,9% | -49,2% | ||
RAZEM | 2080 | 100% | 2750 | 100% | -24,4% | ||
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW | |||||||
UWAGA:* przyjęto – nowe motorowery tj. bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata | |||||||
Romet nadal posiada największe udziały w rynku motorowerów – 35.53% sprzedając w okresie styczeń – luty 739 jednośladów 50 ccm. To wciąż dwa razy więcej, niż Junak. Zauważyć również należy spore spadki w przypadku marki Zipp: -40,5%.
Pocieszające dane zawiera PZPM z raporcie dotyczącym pierwszych rejestracji motocykli. Należy zaznaczyć, iż cały ten segment (wszystkie pojemności powyżej 50 ccm) urósł o rekordowe 109.9%. Największe udziały w rynku posiada Romet (31,2%) sprzedając o 583,6% motocykli więcej, niż przed rokiem. Duże wzrosty notuje również drugi w tabeli Junak (434,5%), Yamaha (105,0%) oraz Kymco (387,5%). Warto również docenić wynik KTM – 66,7% wzrostu r/r.
Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco | |||||||
Pozycja | Marka | Styczeń-Luty | |||||
2015 | Udział % | 2014 | Udział % | % Zmiana | |||
1 | ROMET MOTORS | 458 | 31,2% | 67 | 9,6% | 583,6% | |
2 | JUNAK | 155 | 10,6% | 29 | 4,1% | 434,5% | |
3 | BMW | 124 | 8,4% | 129 | 18,4% | -3,9% | |
4 | YAMAHA | 123 | 8,4% | 60 | 8,6% | 105,0% | |
5 | HONDA | 94 | 6,4% | 94 | 13,4% | 0,0% | |
6 | KTM | 90 | 6,1% | 54 | 7,7% | 66,7% | |
7 | KYMCO | 78 | 5,3% | 16 | 2,3% | 387,5% | |
8 | KAWASAKI | 70 | 4,8% | 51 | 7,3% | 37,3% | |
9 | SUZUKI | 56 | 3,8% | 31 | 4,4% | 80,6% | |
10 | HARLEY-DAVIDSON | 46 | 3,1% | 57 | 8,1% | -19,3% | |
RAZEM 1-10 | 1294 | 88,1% | 588 | 84,0% | 120,1% | ||
POZOSTAŁE MARKI | 175 | 11,9% | 112 | 16,0% | 56,3% | ||
RAZEM | 1469 | 100% | 700 | 100% | 109,9% | ||
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW | |||||||
UWAGA:* przyjęto – nowe motorowery tj. bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata | |||||||
Oczywistym jest, że motorem napędowym dla całego rynku motocykli jest segment pojazdów o pojemności silnika do 125 ccm.
Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco | ||||||||
Pojemność silnika | Marka | Styczeń-Luty | ||||||
2015 | 2014 | Zmiana r/r |
2015 Udział % |
2014 Udział % |
||||
<=125cm3 | ROMET MOTORS | 425 | 33 | 1187,9% | ||||
JUNAK | 153 | 24 | 537,5% | |||||
YAMAHA | 78 | 3 | 2500,0% | |||||
pozostałe marki | 253 | 54 | 368,5% | |||||
<=125cm3 Suma | 909 | 114 | 697,4% | 61,9% | 16,3% | |||
Analizując wyciąg z raportu CEP dostarczonego przez PZPM dostrzec należy ogromne, niespotykane do tej pory na polskim rynku wzrosty. Liczby wynikają z dużego zainteresowania motocyklami przez posiadaczy prawa jazdy B oraz niskiego wolumenu dotychczasowej sprzedaży, na skutek czego Romet notuje 1187,9% wzrostu pozostając na czele stawki. Niżej Junak oraz Yamaha, która posiada czterocyfrowy wzrost o 2500%.
“Zgodnie z przewidywaniami nowe przepisy umożliwiające poruszanie się motocyklami 125 przez właścicieli kat. B kanibalizacje rynek małolitrażowych jednośladów o pojemności silnika do 50 ccm.”
a nie powinno być “powodują kanibalizację rynku”?
Przy takiej ilości używanych 50tek nie dziwi mnie że spada ich sprzedaż a bum na 125 za dwa-trzy lata też się skończy jak rynek sie nasyci.
rynek sie nasyci w pierwszy sezon. tutaj nie ma cudów. potem beda kupować już ci co właśnie \”dorośli\” do 125 na B ale to już nie będzie szał i amok jak teraz.
Jednak 90% odbiorców 50tek to małolaty i tym sie nic nie zmienia. Teraz jest dobry moment na zakup 50tek bo sie seniory przesiadają na wieksze jeżeli mogą i 50tek jest zawał bo sie ich wyzbywają. Resztki tego zwalenia bedą jeszcze w przyszłym roku bo zostaną ci którzy nie uwierzą że cene dyktuje podaż i nie sprzedadzą swoich 50 w tym roku za tyle le by chcieli licząc na cud finansowy – a za rok bedą mądrzejsi. Za to ich pojazdy będa rok starsze :)
Obserwuje tą grupę scootertuning na facebooku i jak patrze na wyceny i oferty sprzedaży skuterów z 2001 roku za 4500zł… no to ręce opadają. Na cód chyba liczą. Zaczeli ci z grubym tuningiem miec takie mokre sny ale teraz już nawet te odremontowane na najtańszych cylindrach sprzedają (tzn chcieli by) krzyczą po 3200 bo to \”yamaha, po tuningu na 70cm\” – czyli szrot na najtańszym cylindrze aby odpalał wytoczony ze stodoły. Ale część już znormalniała i nieśmiało wystawiają za 1300-1500zł
Otóż to a jeszcze część trzyma na działkach poza miastem i trzeba sprzedać bo się dołoży i kupi 125 i ceny jeszcze polecą z używkami 125 też szału nie ma sprowadzone majesty 125 za 1400 kupisz do opłat trzeba wziąć pod uwage że w artykule są max 3 letnie a te jeszcze ludzie trzymaja bo maly przebieg i dopiero co po gwarancji a 4-7lat od ch,,