Przeglądy techniczne w SKP: Kolejne zmiany. Dla kogo i czy na lepsze?

Obowiązek odczytu wskazań drogomierza ma zapobiegać licznikowym przekrętom. Czy jednak jest na pewno niezbędny we wszystkich pojazdach objętych nim przez obecną ustawę?

Obecnie obowiązek odczytu wskazania drogomierza podczas przeglądu technicznego obejmuje "środki transportu przeznaczone do poruszania się po drodze oraz maszyny lub urządzenia do tego przystosowane". Co to oznacza? Tyle, że jeśli dokonasz wymiany drogomierza w wózku widłowym, lub maszynie budowlanej, czyli w urządzeniach, w których przebieg nie ma właściwie żadnego znaczenia przy odsprzedaży, to i tak musisz się udac z tym sprzętem do SKP celem wniesienia stosownej adnotacji w dokumentacji.

Zasadnośc sprawdzania liczników w tego typu maszynach to jedno. Drugą sprawą jest fakt, że diagności SKP ani kompetencji a ni uprawnień do badania tego typu pojazdów, więc przepis jest po prostu kuriozalny.

Ale idzie ku lepszemu dla wszystkich operujących, zawiadujących i opiekujących się tego typu sprzętem. Resort infrastruktury przygotowuje projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drgoowym. Projekt ów uwzględnia zmiany w tej materii, co ma sprawić, że kontroli drogomierza będą podlegać tylko pojazdy, które podlegają rejestracji, tj. służą głównie, lub przynajmniej częściowo do poruszania się w ruchu ulicznym. Procedura ma nie obejmować także pojazdów wolnobieżnych, z wyjątkiem takie pojazdu wchodzącego w skład kolejki turystycznej (traktor udający ciuchcię z wagonikami?).

Projekt jest obecnie na etapie legislacji, termin wejścia w życie jest jeszcze nieznany.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button