Coraz więcej spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu. Elektroniczne usługi mają na celu poprawę komfortu załatwiania spraw, ale nie ich załatwianie jest łatwą czynnością. Do spraw, które możemy załatwić on-line należy np. rejestrowanie pojazdu, a także wydawanie prawa jazdy. Jak to działa?
Wniosek o wydanie prawa jazdy, np. w wypadku zagubienia i potrzeby wyrobienia duplikatu możemy złożyć przez Internet. Trzeba jednak przygotować się wcześniej do wykonania kilku czynności.
Do złożenia wniosku potrzebny jest m.in. skan podpisu, a także aktualne zdjęcie. Niezbędne jest także opłacenie czynności wyrabiania nowego prawa jazdy w wysokości 100,50 zł oraz przygotowanie potwierdzenia opłaty.
Nowe prawo jazdy można zamówić korzystając ze strony www.esp.pwpw.pl – za pomocą tzw. elektronicznej skrzynki podawczej. Aby tego dokonać należy zarejestrować się w systemie.
Wypełnienie wniosku wiąże się z załączeniem plików, które mają zawierać skan podpisu, odpowiednio przygotowane zdjęcie oraz dowód wpłaty. Po pomyślnym zakończeniu procedury należy oczekiwać około 2 tygodni na wydanie nowego dokumentu. Odbioru poświadczenia uprawnień można dokonać drogą pocztową, lub w odpowiednim dla adresu zamieszkania urzędzie komunikacji.
Ciągle czekamy na zapowiadane przez rząd elektroniczne prawo jazdy, które pozwoli zrezygnować z fizycznego dokumentu. Wystarczy odpowiednia aplikacja w smartfonie. Podobno ma zostać wprowadzone w życie jeszcze w tym roku.
[trending]