BMW prezentuje nowe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS

Idzie nowe, które ma podbić segment średnich adventure!

Nowe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS to turystyczne motocykle typu enduro, które swoimy rozwiązaniami mają podbić rynek. Są wyjątkowo piękne, a dodatkowo niezwykle zaawansowane technologicznie. Gwarantują jeszcze większą radość z jazdy dzięki jeszcze lepszym możliwościom terenowym, turystycznym i przygodowym.

Wraz z nowymi modelami F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS BMW znacznie rozszerza swoją ofertę turystycznych enduro klasy średniej. Podczas, gdy nowe BMW F 800 GS jest idealnym motocyklem, szczególnie dla początkujących motocyklistów, F 900 GS Adventure doskonale nadaje się do dłuższych wypraw przygodowych i długich, wymagających tras. Wszystkie trzy modele zostały znacząco zmodernizowane i oferują teraz między innymi jeszcze wyższy poziom wyposażenia standardowego oraz nowy napęd. Model F 900 GS zawiera wiele daleko idących innowacji. Zakres zastosowań motocykla został znacznie rozszerzony dzięki ulepszonym właściwościom terenowym w połączeniu z drastyczną redukcją masy o 14 kg w porównaniu z poprzednim modelem.

Modele te posiadają niezwykle zaawansowany 2-cylindrowy silnik rzędowy o większej pojemności, większej mocy i kontroli momentu obrotowego silnika. W nowych F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 2-cylindrowy silnik rzędowy wprowadzony został w 2018 roku wraz z F 850 GS, a jego obecne wcielenie zapewnia zwiększoną dynamikę jazdy. Głównym tego powodem jest zwiększona pojemność 895 cm3 (poprzednio 853 cm3). W modelach F 900 GS i F 900 GS Adventure osiąga moc 77 kW (105 KM), a w F 800 GS 64 kW (87 KM). Oprócz znacznego wzrostu mocy szczytowej o 10 KM, nowe jednostki charakteryzują się również znacznie pełniejszą krzywą momentu obrotowego oraz znacznie lepszym przyśpieszeniem.

Modele te posiadają dwa tryby jazdy, ABS Pro i DTC w standardzie. Tryby jazdy Pro z dodatkowymi trybami jazdy, wstępnym wyborem trybu jazdy i kontrolą momentu obrotowego silnika jest wyposażeniem dodatkowym. Nowe modele GS z serii F oferują już w standardzie dwa tryby jazdy “Rain” i “Road”. Posiadają także dynamiczna kontrolę trakcji DTC, zoptymalizowaną pod kątem pokonywania zakrętów ABS Pro i dynamiczne światła hamowania.

BMW F 900 GS – nadchodzi nowe

BMW F 900 GS posiada znacznie lżejszy plastikowy zbiornik paliwa oraz tylną część ramy,a także nowe, w pełni regulowane zawieszenie upside-down w modelach F 900 GS i F 900 GS Adventure.

Nowe modele F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS bazują na ramie wykonanej z głęboko tłoczonej blachy stalowej zespawanej ze sobą, a 2-cylindrowy silnik rzędowy jest elementem nośnym. Plastikowy zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra w nowym F 900 GS to całkowicie nowa konstrukcja, która pozwala zaoszczędzić 4,5 kg masy w porównaniu do stalowego zbiornika w poprzednim modelu. F 900 GS ma całkowicie przeprojektowaną tylną część ramy, dzięki czemu wygląda jeszcze bardziej dynamicznie i oszczędza około 2,4 kg masy. Kolejne 1,7 kg zaoszczędzono dzięki tylnemu tłumikowi firmy Akrapovič.

Nowy F 900 GS może zyskać jeszcze większe zdolności terenowe dzięki opcjonalnemu pakietowi Enduro Pro z w pełni regulowanym widelcem teleskopowym upside-down pokrytym azotkiem tytanu, w pełni regulowaną centralną kolumną resorującą, a także podnośnikami kierownicy i łańcuchem M Endurance. Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne dla nowych modeli F 900 GS Adventure i F 800 GS.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Nowe BMW F 900 GS posiada ergonomię zoptymalizowaną pod kątem jazdy terenowej, podnóżki enduro i aluminiową stopkę boczną. Zwiększone właściwości terenowe nowego F 900 GS są wyrażone przez ergonomiczny trójkąt (kierownica – siedzenie – podnóżki), które przygotowane są do jazdy w terenie. Niższe podnóżki w połączeniu z wyższą pozycją kierownicy i nową konstrukcją zbiornika paliwa zapewniają wyraźne korzyści, zwłaszcza podczas jazdy na stojąco w trudnym terenie.

Nowe reflektory LED w BMW F 900 GS

W porównaniu z poprzednim modelem, reflektor LED w nowym BMW F 900 GS oferuje większy kąt świateł mijania, a tym samym lepsze oświetlenie bezpośrednio przed motocyklem. Nowe modele F 900 GS Adventure i F 800 GS są również standardowo wyposażone w reflektory LED. Co więcej, kierunkowskazy i światła kontrolne we wszystkich trzech modelach również wykorzystują technologię LED. Łączność – niezrównana różnorodność informacji i funkcjonalność w postaci dużego, doskonale czytelnego wyświetlacza TFT o przekątnej 6,5 cala. Nowe BMW F 900 GS jest standardowo wyposażone w uchwyt wielofunkcyjny do urządzeń nawigacyjnych, kamer sportowych i innych.

Nowe modele GS z serii F są już standardowo wyposażone w duży, 6,5-calowy wyświetlacz TFT. Dotyczy to w szczególności modelu F 800 GS, który wcześniej posiadał wyświetlacz analogowy. Różnorodność informacji, jakość prezentacji i, co nie mniej ważne, łatwość obsługi są bezkonkurencyjne. Telefonowanie, słuchanie muzyki i nawigowanie podczas jazdy jest bardzo wygodne. Nowe BMW F 900 GS jest już standardowo wyposażone w uchwyt 12 mm, który umożliwia montaż kamer sportowych lub innych urządzeń. Aby zainstalować BMW Motorrad Connected Ride Navigator lub BMW Motorrad Connected Ride Cradle, wymagana jest również opcja “przygotowania do nawigacji”.

Nowe BMW F 900 GS zostało całkowicie przeprojektowane i zyskało dynamiczną stylistykę, która sygnalizuje zwiększone właściwości terenowe i sportowy charakter, a także wizualnie podkreśla obniżoną o 14 kg masę. Jednym z kluczowych punktów nowej konstrukcji jest przeprojektowany plastikowy zbiornik paliwa, który pozwolił uzyskać znacznie smuklejszą i bardziej ergonomiczną konstrukcję o pojemności zaledwie 0,5 litra mniejszej niż w poprzednim modelu. Nowe, ściśle przylegające panele boczne zbiornika paliwa wraz z nowym wykończeniem chłodnicy nadają nowemu F 900 GS elegancki, sportowy i terenowy wygląd. Właściwości terenowe, sportowy charakter i dynamiczne osiągi znajdują również odzwierciedlenie w całej tylnej części, która jest znacznie węższa i bardziej dynamiczna niż w poprzednim modelu. Wygląd nowego F 900 GS jest dodatkowo wzmocniony przez sportowy tylny tłumik firmy Akrapovič i występuje w wersji podstawowej w kolorze Blackstorm metallic, jako wersja Passion w żółtym lakierze São Paulo oraz jako wersja GS Trophy w kolorze Lightwhite / Racing Blue metallic.

Nowe atrakcyjne warianty modeli i schematy kolorów dla F 900 GS Adventure i F 800 GS

Nowy F 900 GS Adventure jest dostępny jako wariant podstawowy w kolorze Blackstorm metallic oraz jako wariant modelu Ride Pro w matowym kolorze White Aluminium. Nowy F 800 GS jest dostępny jako wariant podstawowy w jednolitym lakierze Lightwhite, jako wariant modelu Sport w kolorze Racing Blue oraz jako wersja Triple Black w kolorze Blackstorm metallic.

Nowe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS mają wspólne cechy:

– zaawansowany 2-cylindrowy silnik rzędowy o zwiększonej pojemności wynoszącej teraz 895 cm3

(poprzednio 853 cm3),

– jeszcze wyższa moc i moment obrotowy: F 900 GS i F 900 GS Adventure o mocy 77 kW (105 KM) przy 8 500 obr/min i momencie obrotowym 93 Nm przy 6 750 obr/min. F 800 GS o mocy 64 kW (87 KM) przy 6 750 obr. I sa91 Nm przy 6 750 obr/min.,

– wersje o mocy 35 kW (48 KM) dla klasy prawa jazdy A2 (tylko F 800 GS),

– wysoki poziom dopracowania dzięki dwóm przeciwbieżnym wałkom przeciwwagi,

– dwa tryby jazdy “Rain” i “Road” oraz ABS Pro i DTC w standardzie,

– tryby jazdy Pro z dwoma dodatkowymi trybami jazdy, a także dynamiczna kontrola hamowania (DBC) i kontrola momentu obrotowego silnika jako opcjonalne wyposażenie fabryczne,

– rama typu B,

– zoptymalizowana, regulowana dźwignia zmiany biegów,

– wyrafinowana ergonomia i liczne alternatywy siedzenia,

– praktyczna ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi,

– wydajne oświetlenie LED,

– duży, doskonale czytelny 6,5-calowy wyświetlacz TFT o niezrównanej różnorodności informacji i funkcjonalności,

– inteligentne połączenie alarmowe zapewniające szybką pomoc w sytuacjach awaryjnych jako fabryczne wyposażenie opcjonalne,

– keyless Ride do wygodnej aktywacji funkcji zamykania drogą radiową jako wyposażenie opcjonalne,

– mocne lakiery i warianty modeli zapewniają niepowtarzalną charakterystykę Enduro,

– szeroka gama wyposażenia opcjonalnego, oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad i wyposażenia kierowcy.

 

Najważniejsze cechy nowego BMW F 900 GS:

– waga zmniejszona o 14 kg,

– znacznie lżejszy plastikowy zbiornik paliwa i tylna sekcja,

– nowe części nadwozia,

– nowe, w pełni regulowane widelce teleskopowe upside-down,

– lżejszy wahacz,

– pakiet Enduro Pro jako opcjonalne wyposażenie fabryczne,

– sportowy tłumik tylny firmy Akrapovič,

– ergonomia zoptymalizowana pod kątem jazdy terenowej,

– podnóżki Enduro,

– podgrzewane uchwyty,

– ochraniacze dłoni,

– aluminiowa podpórka boczna,

– nowa dźwignia hamulca nożnego,

– nowy reflektor LED,

– uchwyt wielofunkcyjny.

 

Najważniejsze cechy nowego BMW F 900 GS Adventure:

– nowe, w pełni regulowane widelce teleskopowe upside-down,

– reflektory LED,

– nowe panele boczne,

– podgrzewane manetki,

– aluminiowa osłona silnika,

– nowy opcjonalny pakiet wyposażenia Ride Pro.

 

Najważniejsze cechy nowego BMW F 800 GS:

– wyświetlacz TFT w standardzie,

– podgrzewane manetki,

– reflektor LED,

– ochraniacze dłoni,

– bagażnik Variocase.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button