Aktualnie czytasz:
Opony zimowe do skutera i motocykla: Kiedy zmieniać opony na zimowe?
7

Dziś zaskakująco niska temperatura, zwłaszcza na wschodzie. Jeśli w Waszym domu nie grzeją kaloryfery to nie zazdrościmy Wam poranka. Patrząc na termometr można doznać szoku, a jednocześnie zostać zainspirowanym do tematu opon zimowych w jednośladzie. Czy i kiedy zmienić ogumienie?

Opona zimowa z kolcami własnej roboty

Opona zimowa z kolcami własnej roboty

To, że istnieją opony zimowe do jednośladów – skuterów i motocykli chyba nie dziwi już nikogo. Może wybór nie jest ogromny, jednak na rynku można spotkać wiele propozycji różnych producentów. Na początek jednak odpowiedzmy sobie na pytanie: Czym się różni opona letnia od zimowej?

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

1. Mieszanka gumowa: Zimowe ogumienie jest o wiele bardziej miękkie od standardowego. Przez to lepiej przylega do powierzchni podczas niskich temperatur. Zwykłe opony poniżej 7 stopni staje się bardzo sztywne.
2. Bieżnik: Różnice widać gołym okiem. Zimówki są wyposażone w lamele – są to te drobne i liczne wcięcia w oponie. Dodatkowo jej wzór posiada nie tylko równoległe, ale także poprzeczne wcięcia zapewniające lepszą przyczepność na śniegu.

Należy dodać również, że występują opony wyczynowe wyposażone w kolce i przystosowane do montażu łańcuchów. Jednak poruszanie się nimi w Polsce po drogach publicznych nie jest dozwolone.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Osoby, które chcą podróżować przez cały rok na skuterze czy motocyklu powinny wymienić opony na zimowe zawczasu. Czyli kiedy? Najlepszym rozwiązaniem jest przyjęcie jednej zasady – jeśli średnia temperatura dobowa spada poniżej 7 stopni Celsjusza należy dokonać zmiany ogumienia. Właśnie to jest wartość graniczna dla zwykłych opon. Twardnieją przez co nawet w przypadku jazdy po wodzie dużo łatwiej jest o wpadnięcie w poślizg.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
17%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
33%
Grrrr!
17%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe
    24 października 2014 at 07:46

    wojtek_pl napisał:

    I znowu propaganda…
    Ja kupiłem opony całoroczne Heidenau K66. I muszą wystarczyć. W mieście i tak odśnieżają ulice.

    .
    Jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego 😉

  • Zdjęcie profilowe wojtek_pl
    24 października 2014 at 09:09

    I znowu propaganda…
    Ja kupiłem opony całoroczne Heidenau K66. I muszą wystarczyć. W mieście i tak odśnieżają ulice.

  • Zdjęcie profilowe
    24 października 2014 at 08:38

    Właściwie to opony całoroczne to jest niezła…. propaganda:) A kolega Wojtek niech sobie poczyta o własciwościach mieszanek na opony w różnych zakresach temperatur.

  • Zdjęcie profilowe
    24 października 2014 at 09:24

    Oczywiście, że nie, ale kombinacja zimnego asfaltu (to tez ma znaczenie) i twardszych gum znacząco wpływa na przyczepność.
    Jeżdźić sie da i poniżej zera, ale ryzyko poślizgu wzrasta bardziej niż w deszczowy dzień.

  • Zdjęcie profilowe wojtek_pl
    24 października 2014 at 11:02

    To nie jest tak, że przy 6.5C (poniżej 7C !) opony letnie są twarde ja kamień i nie nadają się do użytku i NATYCHMIAST trzeba założyć zimowe.

  • Zdjęcie profilowe Miro
    24 października 2014 at 16:12

    Zbyt duży kłopot, lepiej zwyczajnie nie jeździć jednośladem w zimie, a zwłaszcza po śliskim.

  • Zdjęcie profilowe piter
    24 października 2014 at 17:41

    Zgadzam się z Tobą w 100%. Lepiej przezimować w garażu 🙂