Zmień swój zwykły skuter w śnieżnego potwora. To się nazywa wariactwo!
Jak się okazuje, skuterem można jeździć cały rok, wystarczy tylko kilka przeróbek...
Za oknem zima jakby nie daje za wygraną. Temperatura również nie zachęca do jazdy na motocyklu, ale spokojnie skuterem można jeździć prawie cały rok, a z tym patentem nie czeka Cię zimowa przerwa. Jeżeli zimowy sen nie jest tym, co Ty i Twój skuter znosicie najlepiej, być może poniższy pomysł Wam się spodoba. Skuter z nartami – oto czego nam potrzeba!
Jeżeli jesteś zdania, że zimowa aura oprócz siedzeniu w fotelu i piciu czegoś gorącego sprzyja także niezłej zabawie, powinieneś pomyśleć nad przerobieniem swojego skutera na… skuter śnieżny! Pomysł pochodzi z 2009 roku i został wymyślony przez francuską firmę Riminimoto i zwie się w skrócie SKS – jest to akronim od słów “Snow Kit Solution”. Zestaw SKS składa się z płozy (deski) montowanej zamiast przedniego koła oraz kompletnego koła tylnego.
Płoza zamiast przedniego koła. Pamiętaj o kilku sprawach:
- Jeśli pokusisz się o taką przeróbkę skutera, to pamiętaj, że musi być ona wykonana fachowo – pęknięcie spawu lub źle dobranej śruby może skończyć się wypadkiem.
- Montowanie płozy w osi przedniej równoznaczne jest ze zdjęciem i usunięciem ze skutera hamulca przedniego – to sprawia, że możemy zapomnieć o jeździe po ośnieżonych drogach utwardzonych.
- Dla lepszej trakcji producent oryginalnego zestawu do przeróbek zalecał zamianę opony tylnej na oponę kolcowaną.
- Jazda w śniegu jest szczególnie ryzykowna. Uważaj potrójnie.
Płoza zamiast przedniego koła. Tak trzeba żyć!
Płozy można wybierać spośród czterech modeli różniących się wyglądem oraz sposobem mocowania (Klasyczny, Elegancki, Ekstremalny lub Karbonowy) oraz trzech spodów deski (Komfortowy, Sportowy, Wyścigowy). Koło tylne to natomiast komplet felgi wraz z jedną z dwóch opon kostkowych, która może być wyposażona w trzysta kolców (wkrętów), które pomagają w łapaniu przyczepności na śniegu. Chyba największą innowacyjnością całego rozwiązania jest fakt, że nie potrzeba wielu zmian, aby bawić się w białym puchu – wystarczy odkręcić przednie koło i na jego miejscu osadzić deskę, natomiast z tyłu odkręcamy wydech i wymieniamy koło na dedykowane – i już! Niestety, cena w granicach 480€ lub $600 potrafi zniechęcić, podobnie jak konieczność sprowadzania akcesoriów.
Patent wydaje się na tyle prosty, że jeśli masz trochę zaparcia (po raz kolejny nie mówimy o jelicie) i przede wszystkim całą masę fantazji i chęci to możesz spróbować sam wykonać kit do swojego skutera – na pewno będzie taniej i przyjemniej. Do wykonania przedniej płozy niezbędna będzie stalowa płyta odpowiednich rozmiarów, kątowniki lub dwuteowniki, tuleja szerokości felgi z tulejkami metalowo-gumowymi rozmiaru ośki. Z tyłu, jeżeli chcemy jeździć na bardziej przyczepnej oponie musimy zainwestować w nową letnią gumę, która… poczeka do wiosny. Tymczasem obecną tylną oponę przerobić za pomocą odpowiednich wkrętów, które pomogą w jeździe po lodzie. Jeśli czujesz się na siłach, aby z powyższych elementów zrobić modyfikację do swojego skutera to po co czekać? Koszt nie jest wielki, prawidłowe wykonanie powinno grozić wypadkiem, a zabawa może być niezła. Pytanie tylko, czy nie szkoda Ci skutera do jazdy po śnieżnych zaspach?
Inną kwestią jest sprawa bezpieczeństwa. Pamiętaj, że jazda po lodzie i śniegu zawsze niesie za sobą ryzyko. W tym przypadku jest wyższe o tyle, że w osi przedniej nie masz koła, ani hamulca którym mógłbyś wytracić prędkość. Proces hamowania zostanie ograniczony do hamowania tylnym kołem. To też sprawia, że jeśli pokusisz się o wykonanie tak abstrakcyjnej przeróbki motocykla, to po prostu nie powinieneś, a według prawa nie możesz wjeżdżać taką wydumką na drogi publiczne. O tym należy pamiętać. Tak czy inaczej zabawa na zmrożonym polu, podwórku czy ścieżce na której nie ma osób trzecich może być nieziemska!
Ciekawe czy jest jakiś patent, który umożliwi hamowanie także osią przednią czyt. płozą? Dajcie znać w komentarzach czy słyszeliście kiedyś o czymś takim…
Trochę by mi było szkoda skutera… A może za stary już na to jestem…
Ja wiem… Kupić trupa za kilka stów (aby jeździł), nawet bez rejki, przerobić i po jakiś polnych trasach można latać 🙂
To by jeszcze było całkiem nawet.
No też tak myślałem, ale na allegro nie znalazłem jakiegoś trupa, takiego do 500 pln
Wrzucę link z konkurencyjnego forum, z wysyłką 550 😀
http://allegro.pl/keeway-aerox-sr-runner-yamaha-aprilia-tanio-i1317631211.html
IMO takie stunt maszynki są najlepszą bazą do wszelkich śnieżnych maszynek, bo kupuje się sam silnik z ramą i tym co niezbędne do kierowania. Plastiki zimą nie są potrzebne, nie musi to być piękne, jednak jakoś trzeba rozwiązać ochronę elektryki.
Bardzo ciekawa propozycja przemiany w zimowy skuter.!!!
Chętnie bym spróbował takiego skuterowania z płozą ..
ciekawi mnie czy system hamowania jest tylko na tył.Jest to do zrobienia w garażu.
Jeżeli będę miał skuter w przyszłym roku to będę coś takiego robił.
zbanowali cię? Za co?
Admin odbanuj go to spoko koleś – patrz ile ma postów. Należy mu się druga szansa 😀
liczba postów o niczym nie mówi. może miał już drugą szanse ,a może nawet więcej ? niewiadomo , mi nie wadził w każdym razie
Zgadzam się – liczba postów nic mówi , raczej treść !
Nie sztuka nawalić ponad 1000 postów. Jakość a nie ilość czego \”DooOminO\” – najlepszym przykładem. Wystarczy wejść na profil, zobaczyć w jakich dyskusjach dany osobnik bierze udział i co pisze.
można to podsumować w ten sposób: jedni mają 1000 znajomych na facebooku a nie moją z kim na kawe iść 😉 inni mogą nie mieć a są znani i lubiani wszędzie. tutaj mamy sytuację analogiczną. ponadto dyskusja na forum musi być , ale obrażanie kogoś lub pisanie wulgaryzmów itp powinno być zakazane i pewnie jest dlatego niektórzy dostają bany. i tak to wygląda
moc :d
ps admin i tak niech sie chowa z banem 😉
nooo…..prywatnie do domino nic nie mam…ale pare sytuacji bylo.
A ktos sie orientuje z czego wykonana jest ta płoza, czy z aluminium lub ze stalowej blachy by sie nadawała??? prosze o odpowiedz z gory dziekuje…. Pozdrawiam