W niedzielę wieczorem, 5. listopada, Ducati pokazało całą gamę swoich nowości na 2018 rok. Wśród nich jedna z ciekawszych, bardziej oczekiwanych i chyba najbardziej kontrowersyjnych – nowe Ducati Panigale V4.
Ducati Panigale V4 2018 to pierwsze masowo produkowane Ducati z czterocylindrowym silnikiem. V4 w którym cylindry rozchylone są o 90 stopni posiada korzenie w jednostce napędowej prototypu MotoGP. Silnik posiada pojemność 1103 ccm, co jest ruchem dość dziwnym, ponieważ Panigale V4 nie będzie homologowane od żadnej serii wyścigowej. Dopiero w przyszłym roku ma pojawić się następca Panigale R z silnikiem o pojemności 999 ccm.
ZOBACZ TAKŻE: 1500 sztuk 226-konnego Ducati Panigale V4 Speciale
Nowy silnik nazywa się Desmosedici Stradale i generuje 214 KM. W nocie prasowej możemy przeczytać, że to najwyższa wartość w klasie (choć Ducati zapomina dodać, że nieco oszukuje, posiadając większą pojemność niż litrowa konkurencja). V4-ka jest także elementem nośnym, a samo Panigale V4 posiada zbliżony do poprzednika wygląd (co zresztą jest częścią krytyki skierowanej w stronę nowego modelu).
Motocykl będzie dostępny w trzech wersjach: Panigale V4, Panigale V4 S i Panigale V4 Speciale.