125 ccm
Aktualnie czytasz:
Najtańsze motocykle i skutery 125 ccm na prawo jazdy kat. B: Co wybrać? (Cz. 3)
6

Kontynuujemy naszą serię w której zestawiamy skutery i motocykle 125 ccm w podziale na segmenty, marki oraz grupy cenowe. Dziś Skuterowo.com pokazuje Wam pięć najtańszych pojazdów 125 ccm na rynku nowych jednośladów 2014.

Należy pamiętać iż ceny rynkowe podane w tym zestawieniu mogą ulec zmianie. Rynek najniższego segmentu cenowego opanowały właściwie dwie marki – Romet oraz Junak. Tajwańskie motocykle i skutery są widoczne dopiero po przekroczeniu pułapu 6 000 PLN.

Junak 122, cena brutto 3 599 PLN, moc 11,6 KM
Najtańszy obecnie motocykl 125 ccm na polskim rynku, przez co wg naszych informacji trudno dostępny w sprzedaży detalicznej.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Junak 122 RS, cena brutto 3 699 PLN, moc 11,6 KM
Motocykl 125 ccm bazujący na Junaku 122 (wzbogacony jedynie o dodatki stylistyczne).

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

foto-335.335..800.600

Romet K125, cena brutto 3 990 PLN.
Najtańszy z motocykli 125 ccm marki Romet.

romet-k-125_37

Junak 122 Sport, cena brutto 4 399 PLN, moc 11,6 KM
Motocykl 125 ccm bazujący na Junaku 122 (wzbogacony jedynie o dodatki stylistyczne).

Zipp Quantum 125, cena brutto 4 499 PLN, moc 11,1 KM.
Model w pełni tożsamy z bratem bliźniakiem o pojemności 50 ccm.

Romet Retro 7 125, cena brutto 4699 PLN.
Jedna z najrozsądniejszych propozycji w zestawieniu skuterów do 5000 PLN.

Zobacz listę wszystkich skuterów i motocykli 125 ccm na polskim rynku.

Sprawdź również nasze nowe forum: Motocykle i Skutery 125 ccm

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
43%
Interesujące
21%
heh...
7%
Że co?
14%
Grrrr!
0%
Smutne
7%
  • Zdjęcie profilowe
    19 sierpnia 2014 at 09:07

    Brawo za umiejętności matematyczne!!!!

    8,5 kW : 125 kg = 0,07 kW/kg a to mniej niż 0,1 czyli NIE PRZEKRACZA!!!

    Więc zamiast podnosić szum na forum to proponuje wrócić do podręcznika matematyki, rozdział \”dzielenie\”, warto tez poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.

  • Zdjęcie profilowe
    19 sierpnia 2014 at 09:35

    Matematyke warto ćwiczyć, bo jednak się przydaje :):):)

    BTW To w zasadzie mało125-tek przekracza ten wspołczynnik.

  • Zdjęcie profilowe DwS
    19 sierpnia 2014 at 10:56

    A czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego np. Junak 122 spełnia normy jazdy na kat.B. (taka informacja widnieje również na oficjalnej stronie – http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle125/4/Junak-122.html)

    Model ten waży 125 kg i 11,6 KM czyli 8,5KW. Odnosząc się do trzeciego warunku ustawy czyli „stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg” nie powinien się znaleźć w powyższym zestawieniu. Przy tej mocy max masa powinna mieć 85 kg żeby można było nim jeździć na kat.B

    Chyba że coś źle interpretuje. Tylko co? Wytłumaczycie?

    Pozdrawiam
    DwS

  • Zdjęcie profilowe pawelecm
    19 sierpnia 2014 at 10:14

    Nie znam żadnej czterosuwowej 125-tki przekraczającej ten współczynnik. Nawet nowe dwusuwowe 125 są dławione na 11 kW, a ich masa przekracza 110 kg, czyli się łapią. Jedynie wersje open dwusuwowych sportów są poza tym współczynnikiem, ale nie wiem, czy jeszcze produkują jakiegoś dwusuwa w wersji open. Ostatnia była chyba aprilia rs 125, teraz została tylko z silnikiem 4t. Cagiva Mito jest dostępna tylko w wersji zblokowanej, więc można zaryzykować stwierdzenie, że wszystkie nowe 125 łapią się pod ustawę. A przepraszam, niektóre nowe crosy/enduro się nie łapią, bo mają nierzadko pod 40 KM z tej pojemności.

  • Zdjęcie profilowe DwS
    19 sierpnia 2014 at 11:23

    Faktycznie, masz rację, zaćmienie miałem. Ostatnia lekcję matematyki miałem prawie 30 lat temu, może to dlatego 🙂 Dzięki

  • Zdjęcie profilowe
    19 sierpnia 2014 at 10:30

    Na granicy dopuszczalności współczynnika z modeli 4T może być Peugeot Satelis Compressor bo część modeli ma w papierach 22KM, a to trochę ponad 16 kW przy wadze własnej 160 kg .