Kontynuujemy naszą serię w której zestawiamy skutery i motocykle 125 ccm w podziale na segmenty, marki oraz grupy cenowe. Dziś Skuterowo.com pokazuje Wam pięć najtańszych pojazdów 125 ccm na rynku nowych jednośladów 2014.
Należy pamiętać iż ceny rynkowe podane w tym zestawieniu mogą ulec zmianie. Rynek najniższego segmentu cenowego opanowały właściwie dwie marki – Romet oraz Junak. Tajwańskie motocykle i skutery są widoczne dopiero po przekroczeniu pułapu 6 000 PLN.
Junak 122, cena brutto 3 599 PLN, moc 11,6 KM
Najtańszy obecnie motocykl 125 ccm na polskim rynku, przez co wg naszych informacji trudno dostępny w sprzedaży detalicznej.
Junak 122 RS, cena brutto 3 699 PLN, moc 11,6 KM
Motocykl 125 ccm bazujący na Junaku 122 (wzbogacony jedynie o dodatki stylistyczne).
Romet K125, cena brutto 3 990 PLN.
Najtańszy z motocykli 125 ccm marki Romet.
Junak 122 Sport, cena brutto 4 399 PLN, moc 11,6 KM
Motocykl 125 ccm bazujący na Junaku 122 (wzbogacony jedynie o dodatki stylistyczne).
Zipp Quantum 125, cena brutto 4 499 PLN, moc 11,1 KM.
Model w pełni tożsamy z bratem bliźniakiem o pojemności 50 ccm.
Romet Retro 7 125, cena brutto 4699 PLN.
Jedna z najrozsądniejszych propozycji w zestawieniu skuterów do 5000 PLN.
Zobacz listę wszystkich skuterów i motocykli 125 ccm na polskim rynku.
Sprawdź również nasze nowe forum: Motocykle i Skutery 125 ccm
Brawo za umiejętności matematyczne!!!!
8,5 kW : 125 kg = 0,07 kW/kg a to mniej niż 0,1 czyli NIE PRZEKRACZA!!!
Więc zamiast podnosić szum na forum to proponuje wrócić do podręcznika matematyki, rozdział \”dzielenie\”, warto tez poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.
Matematyke warto ćwiczyć, bo jednak się przydaje :):):)
BTW To w zasadzie mało125-tek przekracza ten wspołczynnik.
A czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego np. Junak 122 spełnia normy jazdy na kat.B. (taka informacja widnieje również na oficjalnej stronie – http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle125/4/Junak-122.html)
Model ten waży 125 kg i 11,6 KM czyli 8,5KW. Odnosząc się do trzeciego warunku ustawy czyli “stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg” nie powinien się znaleźć w powyższym zestawieniu. Przy tej mocy max masa powinna mieć 85 kg żeby można było nim jeździć na kat.B
Chyba że coś źle interpretuje. Tylko co? Wytłumaczycie?
Pozdrawiam
DwS
Nie znam żadnej czterosuwowej 125-tki przekraczającej ten współczynnik. Nawet nowe dwusuwowe 125 są dławione na 11 kW, a ich masa przekracza 110 kg, czyli się łapią. Jedynie wersje open dwusuwowych sportów są poza tym współczynnikiem, ale nie wiem, czy jeszcze produkują jakiegoś dwusuwa w wersji open. Ostatnia była chyba aprilia rs 125, teraz została tylko z silnikiem 4t. Cagiva Mito jest dostępna tylko w wersji zblokowanej, więc można zaryzykować stwierdzenie, że wszystkie nowe 125 łapią się pod ustawę. A przepraszam, niektóre nowe crosy/enduro się nie łapią, bo mają nierzadko pod 40 KM z tej pojemności.
Faktycznie, masz rację, zaćmienie miałem. Ostatnia lekcję matematyki miałem prawie 30 lat temu, może to dlatego :) Dzięki
Na granicy dopuszczalności współczynnika z modeli 4T może być Peugeot Satelis Compressor bo część modeli ma w papierach 22KM, a to trochę ponad 16 kW przy wadze własnej 160 kg .