Aktualnie czytasz:
Kawasaki ER5: Za co lubimy tego motocyklowego średniaka?
0

ER5 było odpowiedzią Kawasaki na zapotrzebowanie rynku na uniwersalny motocykl średniej klasy. 500etki traktowane są jako już dorosły sprzęt dla kogoś kto nabrał nieco doświadczenia, jednak nie kojarzą się z mocnymi motocyklami.

Motocykl to klasyczny naked wyposażony w dwucylindrowy, rzędowy silnik. Jednostka została zapożyczona z modelu GPZ 500, jednak poddano ją lekkim modyfikacjom. Zmniejszona została moc do 50 KM rozwijaną przy niższych obrotach (9000 zamiast 9800). Główną przewagą w stosunku do konkurencji było chłodzenie cieczą i sześciobiegowa skrzynia oraz cena. Motocykl wyposażony jest w tradycyjne zawieszenie, bez żadnej możliwości regulacji. Jest to spory problem, szczególnie podczas jazdy z pasażerem i bagażem. Motocykl ma tendencję do dobijania na nierównościach i pogarszania stabilności jazdy. Można to lekko poprawić zmieniając olej w przednim zawieszeniu, jednak nie zastąpi to pełnej regulacji.

Motocykl mimo tych wad jest zwrotny i prowadzi się neutralnie, nie zaskakuje początkującego kierowcy i wybacza dużo błędów. ER5 jest wąski i zwarty, co przydaje się podczas przeciskania między samochodami w miejskiej dżungli.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Kawasaki nie jest przesadnie drogi w eksploatacji, mimo nieco bardziej zaawansowanego silnika niż np. GS 500. Cztery zawory na cylinder sprawiają że silnik jest elastyczny i łatwo wchodzi na obroty. Jest przy tym bardzo elastyczny dzięki czemu nie ma konieczności mieszania biegami by utrzymać zadowalający moment i moc.

Motocykl nie cierpiał na typowe przypadłości, odznacza się wysoką trwałością i niskim spalaniem (4,5l/100 KM).

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
50%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%