Popularne

Najlepsze nowe motocykle 125 w 2021 roku. Jakie motocykle 125 ccm wybrać?

Nasz ranking motocykli i skuterów 125 2021

W skrócie
  • Oto nasze zestawienie najciekawszych motocykli i skuterów 125 dostępnych w roku 2021
  • Który motocykl 125 wybrać i które z nich wyróżniają się w tłumie konkurencji?

Na jaką nową 125-kę w 2021 warto zwrócić uwagę? Rynek jest ogromny, a wybór może przyprawić o zawrót głowy. Przedstawiamy nasze propozycje najciekawszych i najlepszych modeli jednośladów 125 na prawo jazdy B.

Przede wszystkim: poniższe zestawienie to tylko mały fragment ogromu rynku nowych motocykli klasy 125. Większość producentów oferuje motocykle tej pojemności w różnych konfiguracjach i segmentach, a oferta niektórych marek czasem sprowadza się tylko i wyłącznie do 125-ek. Staraliśmy się wybrać najciekawsze, najbardziej lubiane i – w szerokim ujęciu – „najlepsze” 125-ki, które można kupić w 2021 roku. Mowa oczywiście tylko o nowych motocyklach.

W każdej kategorii przedstawiamy nasze TOP3. Poniższe wybory są SUBIEKTYWNE! 

Sportowe motocykle 125 2021 

W tej kategorii od dłuższego czasu dzieli i rządzi Yamaha z modelem YZF-R125, który kilka lat temu udowodnił, że młodzi motocykliści także szukają wyposażenia premium, świetnej jakości wykończenia i dobrych osiągów. Ale konkurencja nie śpi. W 2017 roku przebojem na rynek wdarło się Suzuki z modelem GSX-R125, który jednak wypadłz japońskiej oferty. Naszą uwagę przykuwa także włoski klasyk wśród małych ścigaczy, a także jeden z motocykli o chińskich korzeniach.  

Odpowiedź Yamahy? Nowa na 2019 rok YZF-R125. Sami zobaczcie jak bojowo wygląda! Nasze TOP3 w tej kategorii: 

1. Yamaha YZF-R125

Ten agresywnie wyglądający i lekki motocykl supersportowy zbudowano na bazie wyścigowego DNA Yamahy, które daje maksimum sportowego klimatu w drogowej wersji motocykla klasy 125. Ten bezkompromisowy motocykl wydaje się być najlepszym sposobem na wejście do świata sportowych motocykli i japońskiej rodziny “R”.

2. Aprilia RS 125

Aprilia RS 125 w najnowszej odsłonie to motocykle, który nie pozostawia złudzeń, że jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie i prezentującym wysoką sportową klasę motocyklem dostępnym na samochodowe prawo jazdy. Dopracowany design upodabnia ją niemal do złudzenia do większej RS 660, a dynamiczny napęd i dające sporo możliwości podwozie to klasa sama w sobie. Oto prawdziwy sport we włoskim wydaniu. Aprilia RS 125 jako jedyny motocykl sportowy tej klasy jest dostępna z quickshifterem!

Aprilia RS 125

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

3. Barton Blade-R 125

Choć Barton Blade-R nie jest może hi-endową sportową 125-ką, to musimy przyznać, że wygląda jak rasowy sprzęt torowo-drogowy ze znacznie wyższego segmentu. Do tego podwójny przedni hamulec tarczowy z radialnymi zaciskami. Blade-R moze okazać się ciekawą alternatywą dla osób, które szukają nowego sporta ale w nieco szczuplejszym budżecie niż w przypadku dwóch powyższych propozycji.

Barton Blade-R 125

Przeczytaj też:

Jaki pierwszy motocykl? Nasze propozycje najlepszych motocykli dla początkujących

Motocykl naked bike o pojemności 125 cm³

1. Honda CB125R

W kategorii naked bike konkurencja jest więcej niż ogromna. To najbardziej obstawiony segment motocykli klasy 125. Od nieskomplikowanych i niedrogich pojazdów do przemieszczania się w mieście, po produkty premium za sporo ponad 20 000 zł. Mimo wszystko w ostatnim czasie najwięcej szumu zrobiła rewelacyjna Honda CB125R, będąca częścią rodziny Neo Sports Cafe. Honda CB125R wyznaczyła zupełnie nowy standard w kategorii designu, wyposażenia i jakości. Ten motocykl po prostu hipnotyzuje.

2. Zontes Z125 U

Zontes szturmem wziął polski rynek motocykli na prawko B i w segmencie naked bike`ów ma więcej niż jedną ciekawą ofertę. Zontes Z125 U jest typowo miejskim streetfighterem o bardzo ciekawym i nowoczesnym wyglądzie oraz bogatym wyposażeniu. Całość uzupełnia nowoczesny napęd generujący niespełna 14 KM oraz układ ABS w standardzie. Zontes Z125 U ma też brata bliźniaka w postaci modelu Z125 U1, który jest mieszanką sportowego nakeda z neo-scralmblerem. Wybór należy do ciebie.

3. Junak SC 125

Junak SC 125 to tegoroczna nowość w ofercie marki. Nowoczesny napęd z chłodzonym cieczą silnikiem generującym okrągłe 15 KM to nie wszytsko co ma do zaoferowania ten łączący style ciekawy wizualnie sprzęt z segmentu A1. Wydajne zawieszenie, oświetlenie w technologii Full-LED i kolorowy wyświetlacz TFT zapraszają do świata motocykli 125 z pogranicza nakedów i cafe racerów. Czego chcieć więcej?

Motocykl enduro i adventure 125

1. Junak RX-One 125

Oferta turystycznych 125-ek o offroadowym sznycie nie zbyt wielka. Cóż, turystyka to jakby nie do końca pole, w którym motocykle klasy 125 pokazują swoje najmocniejsze strony, ale nie do końca. Przykłądem jest nowy Junak RX-One 125, który w tym sezonie pojawił się w ofercie ze znacznie bardziej ciekawą, zmodysikowaną specyfikacją. Głowan różnica polega na dopracowaniu układu napędowego, który został wyposazony w nowoczesną i chłodzoną cieczą jednostkę generującą ponad 12 KM.  Ten sprzęt już w poprzedniej wersji dałs ię poznać jako ogromnie uniwersalna maszyna, która pozwala poczuć dreszczyk emocji związanych z podróżowaniem na motocyklu, nie posiadając motocyklowego prawa jazdy. Junak RX-One nie boi się także dróg o gorszych nawierzchaniach, a w bardziej wprawnych rękach pozwoli także zjechać z utratych tras. I kto powiedział, że 125-ka nie może być rasowym turystykiem?

2. Aprilia RX 125

Nie mogło zabraknąć klasyki gatunku enduro, czyli Aprili RX 125. Tak, wiemy – to już nie to samo RX, które w przeszłości napędzane było mocarnym dwusuwem. Ale nadal RX 125 to ciekawa propozycja dla młodych osób, które chcą zasmakować jazdy w terenie. Zwłaszcza, że nowoczesny napęd 4T naprawdę daje radę, a zawieszenie także nie pozostawia niesmaku. Sprzęt jest w dodatku w pełni homologowany i bardzo uniwersalny w swym charkaterze, więc dojazdy do szkoły czy pracy “na skróty” moga okazać się samą przyjemnością.

3. Rieju Marathon 125 LC

Rieju to hiszpański producent motocykli o małych i średnich pojemnościach, który specjalizuje się wręcz w produkcji lekkich sprzętów off-roadowych. Marathon 125 LC to motocykl enduro o bardzo uniwersalnym charakterze. Chłodozny cieczą islnik jest sprawdzoną konstrukcją, która podoła nie tylko codziennym trudom, ale także wtedy, gdy zaprosisz swojego Marathona do ostrzejszej zabawy poza drogami asfaltowymi. Zawieszenie z wysokim skokiem i pełnoprawny osprzęt enduro takż eodtrzymają kroku. Rieju Marathon 125 jest dostępny także w bardziej dopasionej wersji PRO.

 

 

Najciekawszy chopper / cruiser o 125 ccm 

Jeśli szukacie pojazdu w cruiserowym stylu niekoniecznie trzeba patrzeć w stronę jednośladów o pojemności 1000+ ccm. 125-ka także może świetnie wyglądać, a nawet oferować niezły gang silnika. Właśnie za gang silnika numerem 1 w tej części zestawienia jest Junak M16 125, który posiada dwucylindrowy, rzędowy silnik.

1. Junak M16 125

2. Junak M15 125

Junak jest marką, która obecnie niepodzielnie króluje na polskim rynku chopperów i cruiserów klasy 125. NIc więc dziwnego, że od naszego zestawirenia trafił aż dwa modele tej marki. Motocyklem, wobec którego ciężko przejść obojętnie jest cruiser M15. To chyba największa maszyna 125 na rynku. Długaśny rozstaw osi, tylna opona o szerokości aż 190mm i ogromny zbiornik paliwa sprawiają, że ten motocykl wygląda jak maszyna o pojemności co najmniej 1 litra. Do tego połączenie klasycznej linii ze sportowymi akcentami jak podwójne tarcze typu wave przy przednim kole, czy konkretny widelec upside-down sprawia, że motocykl imituje rasowego power cruisera. I trzeba przyznać, że robi to bardzo udanie. Minusem zapewne jest spora masa tej maszyny, która w połączeniu z niewielkim silnikiem skutkuje umiarkowaną dynamiką. Ale ten styl…

 

3. Barton Classic 125

Ten znany już od pewnego czasu i ciągle lubiany motocykl to połączenie klasyki z lekko nowoczesną formą. Taki chopperek naprawdę może się podobać i widać to po fakcie, że Barton Classic jest z nami nieprzerwanie już od wielu lat. Oczywiście konstrukcja została dostosowana do odpowiednich norm homologacyjnych, ale nie wpłynęło to na jego bardzo uniwersalny i przyjazny charakter.

 

Skuter i maxi-skuter 125

1. Yamaha NMax 125

Na sam koniec – skutery! Tutaj naszym faworytem jest w tym roku Yamaha NMax 125. Skuter bryluje bogatym wyposażeniem, zachowując przy tym całkiem niezły pułap cenowy. Dzięki temu NMax zdobył sobie ogromną popularność, dając wydajny i nowoczesny napęd, fajne osiągi i rasowy, dynamiczny napęd. Funkcjonalnośc również stoi na wysokim poziomie.
Yamaha NMax 125 2021

2. Vespa GTS 125

Ciężko w ogóle rozmawiać o skuterach, nie wymieniając włsokiej Vespy. Model GTS 125 jest synonimem piękengo połączenia nowoczesności z tradycją i włoską szkoła designu. Vespa GTS w pewien sposób jest klasa samą w sobie i choćby konkurencja wypuszczała najlepsze na swiecie skutery, to Vespa zawsze będzie mieć grono zagorzałych fanów i wyznawców kultu włoskiej osy. Nie jest to jednak zjawisko bez pokrycia bo Vespa GTS jest świetnie wypsoażonym, bardzo dynamicznym i odznaczającym się ponadstandardową kultura jazdy jednośladem. Poza tym jadąc Vespą czujesz słońce Toskanii nawet w pochmurne dni.

 

3. Amperi Tiger X

W tym roku do naszego zestawienia dołącza elektyrczny skuter. Jest nim Amperi Tiger X, który zrobił na nas wrażenie ogromnym, bo wynoszącym nawet 200 km zasięgiem na jednym ładowaniu. Przy tym Amperi to całkiem nowoczesny dobrze wykonany i wyposażony pojazd, który ma wszelkie atuty by sprawdzić się nie tylko w codziennej walce o skuteczny miejski transport. Amperi Tiger występuje w trzech wersjach i trzeba mu oddać, że zaskakuje swoją dynamiką. Jego elektryczny silnik potrafi zaskoczyć nawet najbardziej dopasione spalinowe 125-ki.

 

 

 

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

10 opinii

  1. A gdzie w kategorii sportowe jest Kawasaki ZXR125 Ninja?! Pod względem osiągów, jakości wykonania i wyposażenia znacznie wyprzedza Yamahę i Suzuki.. Rozumiem również że chiński Bajaj jest lepszy od Kawasaki Z125..? Szukam obecnie “sporta” klasy 125 dla 16 letniego dziecka i miałem okazję oglądać i Yamahę i Suzuki i Kawasaki…

    1. Kolego ZZR1400, BAJAJ nie jest chiński tylko pochodzi z Indii. i ma bardzo dużo wspólnego z KTM. W zestawieniu można by dodać dużo innych motocykli chociażby od Keeway m.in RKR, RKF, RKV. Kwestia zasobności portfela i można przebierać ,że aż miło. Pozdrawiam.

  2. Kurcze – ciekawy temat, tylko dlaczego tyle błędów. W niektórych częściach tekst wydaje się być pisany wręcz przez osobę pod wpływem alkoholu

  3. Ciekawy temat, tylko dlaczego tyle błędów. W niektórych częściach tekst wydaje się być pisany wręcz przez osobę pod wpływem alkoholu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button