125 ccm
Aktualnie czytasz:
Najlepsze nowe motocykle 125 w 2019. Co wybrać? 
4

Na jaką nową 125-kę w 2019 warto zwrócić uwagę? Rynek jest ogromny, a wybór może przyprawić o zawrót głowy. Przedstawiamy nasze propozycje najciekawszych i najlepszych modeli. 

Przede wszystkim: poniższe zestawienie to tylko mały fragment ogromu rynku nowych motocykli klasy 125. Większość producentów oferuje motocykle tej pojemności w różnych konfiguracjach i segmentach, a oferta niektórych marek czasem sprowadza się tylko i wyłącznie do 125-ek. Staraliśmy się wybrać najciekawsze, najbardziej lubiane i – w szerokim ujęciu – „najlepsze” 125-ki, które można kupić w 2019 roku. Mowa oczywiście tylko o nowych motocyklach.

W każdej kategorii przedstawiamy nasze TOP3. Poniższe wybory są SUBIEKTYWNE! 

Sportowe 125 na 2019 rok 

W tej kategorii od dłuższego czasu dzieli i rządzi Yamaha z modelem YZF-R125, który kilka lat temu udowodnił, że młodzi motocykliści także szukają wyposażenia premium, świetnej jakości wykończenia i dobrych osiągów. Ale konkurencja nie śpi. W 2017 roku przebojem na rynek wdarło się Suzuki z modelem GSX-R125, który obiecuje najniższą wagę w segmencie. Sprawdziliśmy go na torze, daje radę! 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka RSX 125

Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.

Odpowiedź Yamahy? Nowa na 2019 rok YZF-R125. Sami zobaczcie jak bojowo wygląda! Nasze TOP3 w tej kategorii: 

1. Yamaha YZF-R125 2019

2. Suzuki GSX-R125 2019

3. Aprilia RS 125 2019 

Naked bike o pojemności 125 ccm

I w kategorii naked bike konkurencja jest ogromna. Od nieskomplikowanych i niedrogich pojazdów do przemieszczania się w mieście, po produkty premium za sporo ponad 20 000 zł. Mimo wszystko w ostatnim czasie najwięcej szumu zrobiła rewelacyjna Honda CB125R. Będąca częścią rodziny Neo Sports Cafe, Honda CB125R wyznaczyła zupełnie nowy standard w kategorii designu, wyposażenia i jakości. 

Na drugim miejscu KTM 125 Duke, który dzięki agresywnemu wyglądowi i wielkiemu wyświetlaczowi TFT jest nadal jest jednym z ciekawszych modeli w segmencie. Trzecie miejsce? Pulsar 125! Super stosunek ceny do jakości, spokrewnienie z KTM i chęć podbicia polskiego rynku, którą cenimy. 

1. Honda CB125R 2019

2. KTM 125 Duke 2019

3. Bajaj Pulsar NS 125 2019

Enduro i turystyk 125 ccm 

W tej kategorii sprawa się nieco komplikuje, ponieważ oferta rynkowa turystycznych 125-ek o offroadowym sznycie jest niewielka. Ale spokojnie, zawsze uda znaleźć się ciekawy pojazd. Numerem jeden jest niedrogi i popularny Romet ADV 125, który wielokrotnie pojawiał się w naszej redakcji. W standardzie posiada zestaw kufrów, a kosztuje poniżej 10 000 zł. To niedrogie i wygodne rozwiązanie dla każdego.

Nie mogło zabraknąć klasyki gatunku enduro, czyli Aprili RX 125. Tak, wiemy – to już nie to samo RX, które w przeszłości napędzane było mocarnym dwusuwem. Ale nadal RX 125 to ciekawa propozycja dla młodych osób, które chcą zasmakować jazdy w terenie. Zestawienie uzupełnia Barton Hyper, także wyposażony w akcesoryjne kufry. 

1. Romet ADV 125 2019

2. Aprilia RX 125 2019

3. Barton Hyper 2019

Najciekawszy chopper / cruiser o 125 ccm 

Jeśli szukacie pojazdu w cruiserowym stylu niekoniecznie trzeba patrzeć w stronę jednośladów o pojemności 1000+ ccm. 125-ka także może świetnie wyglądać, a nawet oferować niezły gang silnika. Właśnie za gang silnika numerem 1 w tej części zestawienia jest Junak M16 125, który posiada dwucylindrowy, rzędowy silnik. Na drugim miejscu nieco bardziej awangardowy, ale idący za obecną modą, Junak M11 Cafe. Trzecie miejsce zaś to sprzęt nietypowy, który mógłby równie dobrze znaleźć się w kategorii Enduro – Suzuki VanVan 125. Nietypowy, klasyczny, mający „to coś”. 

1. Junak M16 125 2019

2. Junak M11 Cafe

3. Suzuki VanVan 125

Skuter i maxi-skuter 125

Na sam koniec – skutery! Tutaj bezwględnym liderem była, jest i będzie Honda Forza 125. Jakość wykonania, wyposażenie i wygląd mówią same za siebie. Nowa na 2019 rok Forza wygląda jeszcze lepiej (LED-owe oświetlenie, elektrycznie regulowana szyba, miejsce na dwa integralne kaski, dostęp bezkluczykowy). Oczywiście Forza to także najdroższy skuter z poniżej trójki. 

W kategorii skuterów zawsze musi znaleźć się miejsce dla Peugeot Speedfight. Speedfight 4 wyposażony w nowoczesną, czterosuwową jednostkę napędową to sportowy skuter miejski, który od lat ma swoje miejsce w sercu fanów skuterów. 

Trzecie miejsce to popularne Kymco z modele X-Town. Ten maxi-skuter to wilk w owczej skórze, zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości i praktycznych rozwiązań jakie oferuje. X-Town, jak wszystkie skutery z zestawienia, spełnia normy Euro 4 i posiada ABS. 

1. Honda Forza 125 2019

2. Peugeot Speedfight 4 125 20019

3. Kymco X-Town 125i 2019

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
38%
Interesujące
23%
heh...
15%
Że co?
15%
Grrrr!
8%
Smutne
0%
  • ZZR1400
    9 stycznia 2019 at 13:43

    A gdzie w kategorii sportowe jest Kawasaki ZXR125 Ninja?! Pod względem osiągów, jakości wykonania i wyposażenia znacznie wyprzedza Yamahę i Suzuki.. Rozumiem również że chiński Bajaj jest lepszy od Kawasaki Z125..? Szukam obecnie „sporta” klasy 125 dla 16 letniego dziecka i miałem okazję oglądać i Yamahę i Suzuki i Kawasaki…

    • Jan
      14 stycznia 2019 at 14:56

      Kolego ZZR1400, BAJAJ nie jest chiński tylko pochodzi z Indii. i ma bardzo dużo wspólnego z KTM. W zestawieniu można by dodać dużo innych motocykli chociażby od Keeway m.in RKR, RKF, RKV. Kwestia zasobności portfela i można przebierać ,że aż miło. Pozdrawiam.

  • jas13
    15 stycznia 2019 at 10:40

    Suzuki VAN VAN wypadł z oferty na Europę i chyba także z produkcji

  • Kamil
    19 stycznia 2019 at 10:52

    jeszcze Keeway RKF, taki tańszy Duke