Honda CB125R 2018. Powiew świeżości w klasie

Najważniejszy segment motocykli wita nowego gracza. Honda CB125R 2018 to powiew świeżości. Bogato wyposażona, nowoczesna, świetnie wykonana. Poznajcie nową Królową Miasta - CB125R. 

Od podstaw nowa rama. Od podstaw nowa jednostka napędowa, wyposażona w 6-biegową skrzynię biegów i wtrysk paliwa. LED-owe oświetlenie? Wyświetlacz LCD? ABS korzystający z IMU? To nadal specyfikacja nowej 125-ki Hondy. Inżynierowie postawili przed sobą prosty cel - napisanie na nowo reguł klasy 125 i powrót do idei stojących u podstaw motocyklizmu. 

W duchu Neo Sports Cafe

Prostota, powrót do korzeni, niska waga, interpretacja klasyki. W tym duchu powstały trzy motocykle oparte o koncept Neo Sports Cafe. Mocarna Honda CB1000R, Honda CB300R i Honda CB125R. Wszystkie dzielą te same wartości, chodź ucieleśniają je w różnych segmentach. 

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Jak nowe podejście objawia się w CB125R? Mała Honda waży zaledwie 125,8 kg z płynami. Dzięki temu zachowano świetne osiągi i poręczność w mieście. To efekt zastosowania lekkiej, rurowej stalowej ramy i nowoczesnego wahacza o nieregularnym kształcie. W przednim zawieszeniu znajdziemy 41 mm widelec USD. Niska waga, świetne zawieszenie, krótki rozstaw kół - wszystko to wpływa na idealne prowadzenie.

Posiadający jeden wałek rozrządu w głowicy, chłodzony cieczą silnik generuje 13,3 KM przy 10 000 obr./min i 10 Nm przy 8000 obr./min. Świetny stosunek mocy do masy w efekcie daje topowe osiągi w klasie 125. Pierwsze 100 metrów CB125R pokonuje 7,3 sekundy. Z zatrzymanego startu!

A gdy potrzebujemy motocykl zahamować, pomoże nam w tym radialnie montowany, 4-tłoczkowy zaciski Nissin oraz duża, 296 mm, pływająca tarcza hamulcowa z przodu. 

Bogate wyposażenie

Honda CB125R to nie tylko niesamowite osiągi, to także topowe wyposażenie. Zupełną nowością jest ABS korzystający z IMU (Inertial Measurement Unit), dzięki czemu działanie systemu dopasowane jest do drogowej sytuacji. Lekki, nowoczesny wyświetlacz LCD kryje się pomiędzy klasyczną lampą w technologii LED i szeroką kierownicą. Oczywiście, na wyświetlaczu LCD znajdziemy wszystkie niezbędne informacje - od prędkości, obrotów, przez posiadane aktualnie przełożenie i zasięg. 

Będąc przy wyposażeniu nie sposób zapomnieć o w pełni LED-owym oświetleniu, obejmującym także kierunkowskazy.

Niesamowity wygląd

Wisienką na torcie jest niesamowity wygląd. Zamiast udawać motocykle sprzed lat, Honda CB125R interpretuje klasyczne trendy w nowy, futurystyczny sposób. Z jednej strony okrągła lampa, z drugiej LED-owe oświetlenie. Poważna, mieniąca się w oczach kolorystyka. Czarne koła z oponami Dunlop o „normalnym” rozmiarze (110/70R17 przód, 150/60R17 tył), krótki tył. Wszystko to sprawia, że CB125R wygląda niesamowicie, nietypowo i o klasę pojemnościową wyżej.

Honda nie zapomniała o praktyczności. Wygodna pozycja za sterami i 10-litrowy zbiornik paliwa. Przy spalaniu na poziomie nieco przekraczającym 2 L / 100 km teoretyczny zasięg sięga 480 km. 

Honda CB125R to reinterpretacja segmentu. Jednak żeby się o tym przekonać koniecznie trzeba odwiedzić najbliższego dealera motocykli marki Honda. 

Więcej na Honda Motocykle Polska.

Honda CB125R 2018 - galeria zdjęć:

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Cześć,

    fajny artykuł :]

    Mam takie pytanie—czy ten motocykl będzie w porządku dla wyższej osoby (188 cm i 78 kg) czy raczej będzie się na nim wyglądało jak na jamniku? :]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button