125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowy Junak M15 125 2020 trafia do salonów sprzedaży
6

Junak M15 125 - o tym modelu już od jakiegoś czasu krążyły bardziej lub mniej potwierdzone pogłoski. Znamy już szczegóły dotyczące nowej propozycji ze stajni Junak. Oto one.

Patrząc na zdjęcia od razu widać, że mamy do czynienia z niemałym jednośladem. Po zerknięciu w dane techniczne i porównaniu proporcji nadwozia do sporego przedniego koła o średnicy 19 cali, od razu widać, że ten sprzęt ucieszy wszystkich szukających konkretnego jednośladu, który będzie dostępny bez motocyklowej kategorii prawa jazdy. Pokaźne gabaryty to jedno, ale maszyna musi jeszcze odpowiednio wyglądać. Tu, pomimo, że jest to "tylko" 125-ka, mamy sporo ciekawych akcentów i to nie jedynie stylistycznych.

Zacznijmy od tyłu motocykla. Napędzająca maszynę opona ma aż 190 mm szerokości! Takiego kapcia nie powstydzi się sprzęt o nawet 10-krotnie większej pojemności. To nie koniec, bo ładna dla oka, odlewana ze stopów lekkich obręcz prowadzona jest za pomocą monowahacza. Nowoczesne akcenty dodatkowo podkreśla mocowany do wahacza tylny błotnik oraz sportowy układ wydechowy, a zwieńczeniem jest oświetlenie led ze zintegrowanym z przednim reflektorem światłem do jazdy dziennej. 

Długi i niski motocykl wyposażono także w przedni widelec upside-down, który zamocowano w masywnych półkach. W oczy rzuca się także solidny układ hamulcowy z dwoma tarczami typu wave przy przednim kole.

Ciężko określić jednoznacznie do jakiej kategorii można zaliczyć ten motocykl. Mamy tu sporo akcentów z nowoczesnych cruiserów, jest trochę z bobbera, a nawet roadsterowe i sportowe klimaty. Jeśli właśnie komuś mignął mimowolnie przed oczami Ducati Diavel, to niech wie, że nie jest osamotniony. O ile pod względem osiągów ciężko nazwać motocykl klasy 125 power crusierem, o tyle pod względem stylistyki takie skojarzenia są jak najbardziej na miejscu.

Za napęd odpowiada znana już dwucylindrowa i chłodzona cieczą jednostka. Można się spodziewać, że w połączeniu z rasowo wyglądającym kominem, jej dźwięk będzie w tej klasie sporym atutem. Raczej nie będzie czego zazdrościć w kwestii wygody pasażerowi, ale kierowca powinien czuć się na tym sprzęcie zupełnie komfortowo. Wskazują na to szeroka kierownica, pozwalająca na wyprostowaną pozycję i podnóżki umiejscowione w dość neutralnym punkcie.

Skoro Junak M12 Vintage był w tym roku najlepiej sprzedającym się motocyklem w Polsce, a chwalony jest w wielu przypadkach za swoje spore gabaryty i uczucie obcowania z konkretną maszyną, to wszystko wskazuje na to, że nowy Junak M15 może okazać się jego świetnym uzupełnieniem dla osób, które szukają bardziej nowoczesnej stylistycznie i niepozbawionej technicznych bajerów maszyny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Więcej informacji o tej maszynie znajdziecie na stronie producenta.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Szczegóły
Cena

14999 zł

Dane techniczne

POJEMNOŚĆ
125 CM³
RODZAJ SILNIKA
CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC
ZASILANIE SILNIKA
WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
85 KM/H
MOC
7,8 KW / 10,63KM (PRZY 9500 RPM)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
TAK
ROZRUCH
ELEKTRYCZNY
HAMULEC PRZÓD
TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ
TARCZOWY HYDRAULICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD
100 / 90 - 19
ROZMIAR OPONY TYŁ
190 / 50 - 17
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
2390 / 800 / 1125
MASA WŁASNA
188
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
720
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
13 L
ILOŚĆ MIEJSC
2
DOSTĘPNE KOLORY
BIAŁY, CZARNY, CZERWONY, ŻÓŁTY

Jaka jest Twoja reakcja?
58%
12%
31%
  • Zbyszek
    13 października 2020 at 21:10

    190 cm szerokości! – NIE PRZESADZACIE!??!?!?

  • Z_E_D
    13 października 2020 at 22:51

    Jeśli chodzi o motocykle użytkowe, znaczy się uniwersalne, to w standardzie powinien być ABS.
    Dużo nie waży, a ratuje życie

  • Grad74
    14 października 2020 at 08:11

    Z wyglądu fajny, przednie koło 19 to duży plus, dwu cylindrowy silnik też fajnie, mono wahacz – magiczny jak w Revere albo VFR, dwie tarcze z przodu i UPS niby fajne ale trochę przerost formy nad treścią. . Ale… Masa- poraża! Ładowność – słaba. Moc – słabiutki. Dlaczego japońskie czy włoskie 125-tki, nawet te jednocylindrowe a już zwłaszcza te chłodzone wodą mogą wyciągnąć 15 koni a Junak ledwo 10 z kawałkiem? Ale ogólnie wrażenie pozytywne.

    • S-EPAC
      14 października 2020 at 16:01

      10-16kW w prądzie duży pakiet, bateria 96V, zasięg 200km} przy 80km/h. Technicznie prosta modyfikacja, bardziej mniejsze ciekawi jak przeskoczyć problem prawny takiego moda. Az mnie korci dziś kupić, wywalić cylindry i wmontowqć magnesy i cewki. Cena bazy za 10000zł to fantastyczna propozycja i wygodą stworzony pod prąd.

  • S-EPAC
    14 października 2020 at 15:51

    Fantastyczna rama na motor elektrycznym, przy stosownej cenie hit murowny.