Nowy Junak M15 125 2020 trafia do salonów sprzedaży

Junak M15 125 – o tym modelu już od jakiegoś czasu krążyły bardziej lub mniej potwierdzone pogłoski. Znamy już szczegóły dotyczące nowej propozycji ze stajni Junak. Oto one.

Patrząc na zdjęcia od razu widać, że mamy do czynienia z niemałym jednośladem. Po zerknięciu w dane techniczne i porównaniu proporcji nadwozia do sporego przedniego koła o średnicy 19 cali, od razu widać, że ten sprzęt ucieszy wszystkich szukających konkretnego jednośladu, który będzie dostępny bez motocyklowej kategorii prawa jazdy. Pokaźne gabaryty to jedno, ale maszyna musi jeszcze odpowiednio wyglądać. Tu, pomimo, że jest to “tylko” 125-ka, mamy sporo ciekawych akcentów i to nie jedynie stylistycznych.

Zacznijmy od tyłu motocykla. Napędzająca maszynę opona ma aż 190 mm szerokości! Takiego kapcia nie powstydzi się sprzęt o nawet 10-krotnie większej pojemności. To nie koniec, bo ładna dla oka, odlewana ze stopów lekkich obręcz prowadzona jest za pomocą monowahacza. Nowoczesne akcenty dodatkowo podkreśla mocowany do wahacza tylny błotnik oraz sportowy układ wydechowy, a zwieńczeniem jest oświetlenie led ze zintegrowanym z przednim reflektorem światłem do jazdy dziennej. 

Długi i niski motocykl wyposażono także w przedni widelec upside-down, który zamocowano w masywnych półkach. W oczy rzuca się także solidny układ hamulcowy z dwoma tarczami typu wave przy przednim kole.

Ciężko określić jednoznacznie do jakiej kategorii można zaliczyć ten motocykl. Mamy tu sporo akcentów z nowoczesnych cruiserów, jest trochę z bobbera, a nawet roadsterowe i sportowe klimaty. Jeśli właśnie komuś mignął mimowolnie przed oczami Ducati Diavel, to niech wie, że nie jest osamotniony. O ile pod względem osiągów ciężko nazwać motocykl klasy 125 power crusierem, o tyle pod względem stylistyki takie skojarzenia są jak najbardziej na miejscu.

Za napęd odpowiada znana już dwucylindrowa i chłodzona cieczą jednostka. Można się spodziewać, że w połączeniu z rasowo wyglądającym kominem, jej dźwięk będzie w tej klasie sporym atutem. Raczej nie będzie czego zazdrościć w kwestii wygody pasażerowi, ale kierowca powinien czuć się na tym sprzęcie zupełnie komfortowo. Wskazują na to szeroka kierownica, pozwalająca na wyprostowaną pozycję i podnóżki umiejscowione w dość neutralnym punkcie.

Skoro Junak M12 Vintage był w tym roku najlepiej sprzedającym się motocyklem w Polsce, a chwalony jest w wielu przypadkach za swoje spore gabaryty i uczucie obcowania z konkretną maszyną, to wszystko wskazuje na to, że nowy Junak M15 może okazać się jego świetnym uzupełnieniem dla osób, które szukają bardziej nowoczesnej stylistycznie i niepozbawionej technicznych bajerów maszyny.

Więcej informacji o tej maszynie znajdziecie na stronie producenta.

  • POJEMNOŚĆ
  • 125 CM³
  • RODZAJ SILNIKA
  • CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA
  • WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 85 KM/H
  • MOC
  • 7,8 KW / 10,63KM (PRZY 9500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
  • TAK
  • ROZRUCH
  • ELEKTRYCZNY
  • HAMULEC PRZÓD
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD
  • 100 / 90 - 19
  • ROZMIAR OPONY TYŁ
  • 190 / 50 - 17
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
  • 2390 / 800 / 1125
  • MASA WŁASNA
  • 188
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
  • 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
  • 720
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 13 L
  • ILOŚĆ MIEJSC
  • 2
  • DOSTĘPNE KOLORY
  • BIAŁY, CZARNY, CZERWONY, ŻÓŁTY

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

14 opinii

    1. To są gówno nie motory do Junaka to im wiele brakuje! Junak był motorem polskim produkowany w Szczecinie i miał pod sobą wszystkie motory znakomity motor z opatentowanym silnikiem. A teraz na te gówna chińskie muwi się Junak aż wstyd psuje się na potęgę jeszcze wymyślili tak kosmiczna cenę składany jest ze słabych części metal się wygina w silnikach najczęściej siadają głowice i zawory totalny złom!

      1. Z tą ceną to faktycznie przesadzili, bo 15 tyś zł za niecałe 11 KM to trochę za mało. Aczkolwiek jeśli Ci się nie podoba to nikt nie każe Ci kupować. Nie każdy chce starego 20 letniego wypierdzianego dziada

  1. Z wyglądu fajny, przednie koło 19 to duży plus, dwu cylindrowy silnik też fajnie, mono wahacz – magiczny jak w Revere albo VFR, dwie tarcze z przodu i UPS niby fajne ale trochę przerost formy nad treścią. . Ale… Masa- poraża! Ładowność – słaba. Moc – słabiutki. Dlaczego japońskie czy włoskie 125-tki, nawet te jednocylindrowe a już zwłaszcza te chłodzone wodą mogą wyciągnąć 15 koni a Junak ledwo 10 z kawałkiem? Ale ogólnie wrażenie pozytywne.

    1. 10-16kW w prądzie duży pakiet, bateria 96V, zasięg 200km} przy 80km/h. Technicznie prosta modyfikacja, bardziej mniejsze ciekawi jak przeskoczyć problem prawny takiego moda. Az mnie korci dziś kupić, wywalić cylindry i wmontowqć magnesy i cewki. Cena bazy za 10000zł to fantastyczna propozycja i wygodą stworzony pod prąd.

  2. “… muwi (…) wstyd … ” wyżyłeś się to czas do szkoły.
    Ps: Po twoim komentarzu ewidentnie widać że nawet nie stałeś obok “chińskiego Junaka”

  3. Hunter:Chyba nie do końca zrozumiałeś, albo nie jesteś w temacie. Nie chodzi o uprawnia do prowadzenia pojazdów, a o zmianę klasyfikacji pojazdu z L1 na L1e-B, problem homologacji, czyli nie małe koszt za badania i mnóstwo papierologii.

  4. W Hiszpani taki sam a inny LeonART 125cc ma prawie 15 kuni i oponę z tylu 210 lepsze wykonanie a tu bida za tą cenę można kupić dużo lepszy motocykl fakt nie nowy ale lepszy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button