W segmencie 50 ccm nadal wyraźnie odczuwalny jest negatywny trend. Rok do roku cały rynek sprzedał mniej nowych motorowerów o ponad 18% – donosi PZPM na podstawie danych zgromadzonych przez MSW i CEP. Wzrostem legitymuje się jedynie Junak – ponad 50%.
Pozostałe marki, wśród nich lider – Romet tracą proporcjonalnie tyle samo – ponad 20%. Spadek pierwszych rejestracji nowych motorowerów należy łączyć ze zwiększoną ilością pierwszych rejestracji motocykli 125 ccm. Na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy można zauważyć dodatkowy, ujemny trend całego rynku. W porównaniu z czerwcem segment 50 ccm stracił kolejne 5%, głównie za sprawą bardzo dużej stagnacji sprzedaży w sierpiu.
Pozycja | Marka | Rok narastająco Styczeń – Sierpień | ||||
2014 | Udział % | 2013 | Udział % | % Zmiana | ||
1 | ROMET MOTORS | 13371 | 38,80% | 16972 | 40,32% | -21,2% |
2 | JUNAK | 4111 | 11,93% | 2731 | 6,49% | 50,5% |
3 | ZIPP | 3827 | 11,11% | 4800 | 11,40% | -20,3% |
4 | TOROS | 3748 | 10,88% | 4683 | 11,12% | -20,0% |
5 | TAOTAO | 1184 | 3,44% | 1001 | 2,38% | 18,3% |
6 | WONJAN | 1061 | 3,08% | 717 | 1,70% | 48,0% |
7 | KYMCO | 930 | 2,70% | 1164 | 2,77% | -20,1% |
8 | DAFIER | 823 | 2,39% | 1132 | 2,69% | -27,3% |
9 | LONGIJA | 548 | 1,59% | 740 | 1,76% | -25,9% |
10 | WANGYE | 544 | 1,58% | 650 | 1,54% | -16,3% |
RAZEM 1-10 | 30147 | 87,5% | 34590 | 82,2% | -12,8% | |
POZOSTAŁE MARKI | 4314 | 12,5% | 7505 | 17,8% | -42,5% | |
RAZEM | 34461 | 100% | 42095 | 100% | -18,1% |