Kultowe motocykle sportowe lat 90-tych. Ranking TOP5, który powinien znać każdy

Motocykle sportowe lat 90-tych. Miałeś okazję nimi jeździć?

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz najlepsze motocykle sportowe lat 90-tych.
  • Ranking najlepszych motocykli sportowych lat 90-tych to kilka naszych propozycji. Uważasz, ze jakiegoś motocykla w nim brakuje? Daj ślad w komentarzu.
  • Więcej porad, tekstów oraz informacji na temat najlepszych motocykli świata znajdziesz na naszej stronie głównej, jednoślad.pl
  • W tym rankingu znajdziesz cały przekrój motocykli sprzedawanych w latach 90-tych.

Lata 90-te, to złoty okres rozwoju motoryzacji i czas w którym powstały najlepsze motocykle świata. Dzisiaj zaprezentujemy ranking najlepszych motocykli sportowych lat 90-tych!

W naszym zestawieniu znajdziesz nie tylko flagowe motocykle superbike. W tym artykule pojawią się zarówno litrowe potwory jak i jednoślady klasy 125, które zrobiły tamtych czasach największe wrażenie na motocyklistach.

1. Cagiva Mito 125. Ten motocykl osiągał nawet 170 km/h!

Cagia Mito 125 zadebiutowała w roku 1990 i bardzo szybko zdobyła popularność wśród młodych adeptów motorsportu. Wszystko za sprawą dwusuwowego silnika o pojemności 125 cm, który rozwijał moc na poziomie 34 KM przy 12 000 obr./min i dawał możliwość rozpędzenia się nawet do 170 km/h!

Cagiva Mito 125

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Podane wartości robią dzisiaj tym większe wrażenie, że przez obowiązujące normy emisji spalin o motocyklach 125 z taką mocą możemy zapomnieć. Co ciekawe Mito 125 występowało z sześciostopniową i siedmiostopniową skrzynią biegów. Wyobrażacie sobie jazdę tym potworkiem? A może ktoś z Was nadal ma swoim garażu ten sprzęt?

2. Kawasaki ZXR 400. Lekki i niesamowicie szybki

Lecimy dwie klasy wyżej i przechodzimy do motocykla, który dzisiaj jest niezwykłym rodzynkiem. Czterocylindrowe Kawasaki co prawda powstało nieco z przymusu - w Japonii obowiązywały przepisy, które sprawiały, że wyrobienie prawa jazdy i posiadanie motocykla o większych pojemnościach było niezwykle drogie i trudne, ale wyznaczyło całkowicie nową drogę dla motocykli sportowych.

Inne publikacje na ten temat:

Kawasaki ZXR 400

Zresztą Kawasaki ZXR 400 był idealnym pomostem między motocyklami dla początkujących fanów torowania, a zaawansowanymi użytkownikami. Niska masa i świetna poręczność sprawiały, że te motocykle doskonale sprawdzały się na małych, technicznych torach.

ZXR otrzymał czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą o mocy 61 KM! Swój debiut świętował co prawda w roku 1989, ale do punktów sprzedaży trafił z początkiem roku 1990!

3. Honda CBR 900 RR SC28, czyli kultowe motocykle pełną gębą

Jeśli mielibyśmy wybrać jeden, najbardziej kultowy motocykl sportowy lat 90-tych, to naszym zdaniem byłaby do właśnie 900RR SC 28. Motocykl zadebiutował w roku 1992 i całkowicie pozamiatał swoją sportową konkurencje. Co prawda Honda nie zaprezentowała motocykla, który był zaskakująco innowacyjną jednostką, ale udało się jej stworzyć motocykl do bólu dopracowany, a przy tym bardzo lekki.

Kultowe motocykle: Honda Cbr 900 RR Fireblade SC 28

Cebra szybko stała się ulubieńcem motocyklistów na całym świecie. Była nie tylko wygodna i świetnie sprawdzała się w cywilnych zastosowaniach, ale była niezwykle szybka na torze. O tym jak dobry był to sprzęt niech świadczą dzisiaj jego ceny na portalach aukcyjnych oraz znikoma ilość dostępnych sztuk. Oddalibyśmy za nią nerkę!


Kultowe motocykle: ranking TOP 7 motocykli, które powinien znać każdy motocyklista


4. Suzuki GSX-R750. Konkurencja nie śpi

Gdybyśmy mieli wskazać najbardziej solidnego konkurenta dla modelu CBR, to byłby to właśnie Suzuki GSX-R750. Warto jednak zaznaczyć, że model ze zdjęcia zadebiutował w roku 1996 i tak naprawdę był konkurentem dla 900RR o oznaczeniu SC33. Suzuki sprokurowało motocykl, który w testach porównawczych gromił konkurencję. Główny atut? Masa - czasami niższa niż w wielu motocyklach klasy 600, osiągi - GSX-R potrafił konkurować z takimi maszynami nawet jak Ducati 916 i cena.

Suzuki GSX-R 750

W ramie tego motocykla znajdował się silnik o pojemności 750 cm3. Jednostka generowała 128 KM i 80 Nm momentu obrotowego. Całkiem przyzwoicie, prawda? Przyzwoita była również wcześniej wspomniana masa i prędkość maksymalna, ta pierwsza wynosiła zaledwie 194 kilogramy, a druga aż 270 km/h! Takie sporty to my rozumiemy!

5. Yamaha YZF-R1. Początek legendy!

Co prawda model R1 zadebiutował dopiero w roku 1997 i był następcą średnio udanego modelu Thunderace, ale to właśnie debiutującym w latach 90-tych modelem, Yamaha rozgromiła konkurencje z całego świata. YZF-R1 nie tylko świetnie wyglądał, ale i charakteryzował się świetnymi właściwościami jezdnymi.   Yamaha R1 1998

Niska masa i ogromna moc maksymalna były wisienką na torcie. Do dzisiaj fani motocykli sportowych patrzą na ten motocykl z olbrzymim sentymentem.

Pierwsza generacja modelu YZF-R1 zadebiutowała w roku 1998 i była w tej formie produkowana do 2002. W ramie znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM (przy 10 000 obr./min) dysponujący momentem obrotowym na poziomie 108 Nm. Jednostka pozwalała na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund (2,9 s) i osiągała prędkość maksymalną, wynoszącą 299 km/h!

Całość ważyła 172 kilogramy.


Przeczytaj również:

Ranking TOP7 motocykli lat 2000. Najlepsze motocykle wszechczasów?


6. Ducati 916. Obiekt westchnień fanów motocykli sportowych

W roku 1994 Ducati zaprezentowało motocykl, który nie tylko wszedł do walki o zwycięstwo w klasie supersport, ale i sprawiło, że czerwone motocykle Ducati w pewnym stopniu stały się symbolem motocykli sportowych. Swoją pozycje zawdzięczało niezwykłemu nadwoziu. Sprzęt został zaprojektowany przez samego Massimo Tamburiniego.  916-tka szybko wylądowała nad łóżkami nastolatków na całym świecie i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych motocykli na świecie.

Ducati 916

Wygląd to jedno, możliwości silnika to drugie. Tym razem Ducati nie zawiodło. Inżynierowie z Bolonii zaprezentowali światu motocykl z całkowicie nową, innowacyjną jednostką napędową. Świat poznał rozwiązanie desmoquattro. Wspaniała sportowa historia dopiero się zaczynała! Silnik widlasty o rozwarciu 90 stopni generował 114 KM i 90 Nm momentu. Jednostka pozwalała na jazdę z prędkością maksymalną wynoszącą 255 km/h. Przypomnijmy, był rok 1994.

7. Yamaha FZR1000. Zawieszenie Upside/down - prawdziwy skok technologiczny?

Co prawda dzisiaj mało kto pamięta o modelu FZR 1000 Genesis, ale w roku 1991 nie można było nie znać tego motocykla. Swoją popularność zawdzięczał niezwykle ciekawemu patentowi, który później zagościł w zawieszeniach najlepszych sportowych motocyklach świata i jest stosowany do dzisiaj. Mowa oczywiście o zawieszeniu typu upside/down.

Yamaha FZR 1000 Genesis

Tak naprawdę poza innowacyjnym zawieszeniem oraz systemem EXUP w FZR1000 drzemały korzenie motocykla skonstruowanego w latach 80-tych. Ciężko z tym polemizować, bo motocykl swoją premierę święcił w roku 1989. W ramie Deltabox znalazł się silnik o pojemności 1002 cm3, który rozpędzał ten sprzęt do prędkości 273 km/h. Prawdziwy potwór!

Przeczytaj również:

Motocykle lat 90-tych. Najlepsze co nas spotkało? Nasze zestawienie, ranking TOP7

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button