Kultowe motocykle sportowe lat 90-tych. Ranking TOP5, który powinien znać każdy

Motocykle sportowe lat 90-tych. Miałeś okazję nimi jeździć?

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz najlepsze motocykle sportowe lat 90-tych.
  • Ranking najlepszych motocykli sportowych lat 90-tych to kilka naszych propozycji. Uważasz, ze jakiegoś motocykla w nim brakuje? Daj ślad w komentarzu.
  • Więcej porad, tekstów oraz informacji na temat najlepszych motocykli świata znajdziesz na naszej stronie głównej, jednoślad.pl
  • W tym rankingu znajdziesz cały przekrój motocykli sprzedawanych w latach 90-tych.

Lata 90-te, to złoty okres rozwoju motoryzacji i czas w którym powstały najlepsze motocykle świata. Dzisiaj zaprezentujemy ranking najlepszych motocykli sportowych lat 90-tych!

W naszym zestawieniu znajdziesz nie tylko flagowe motocykle superbike. W tym artykule pojawią się zarówno litrowe potwory jak i jednoślady klasy 125, które zrobiły tamtych czasach największe wrażenie na motocyklistach.

1. Cagiva Mito 125. Ten motocykl osiągał nawet 170 km/h!

Cagia Mito 125 zadebiutowała w roku 1990 i bardzo szybko zdobyła popularność wśród młodych adeptów motorsportu. Wszystko za sprawą dwusuwowego silnika o pojemności 125 cm, który rozwijał moc na poziomie 34 KM przy 12 000 obr./min i dawał możliwość rozpędzenia się nawet do 170 km/h!

Cagiva Mito 125

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Podane wartości robią dzisiaj tym większe wrażenie, że przez obowiązujące normy emisji spalin o motocyklach 125 z taką mocą możemy zapomnieć. Co ciekawe Mito 125 występowało z sześciostopniową i siedmiostopniową skrzynią biegów. Wyobrażacie sobie jazdę tym potworkiem? A może ktoś z Was nadal ma swoim garażu ten sprzęt?

2. Kawasaki ZXR 400. Lekki i niesamowicie szybki

Lecimy dwie klasy wyżej i przechodzimy do motocykla, który dzisiaj jest niezwykłym rodzynkiem. Czterocylindrowe Kawasaki co prawda powstało nieco z przymusu - w Japonii obowiązywały przepisy, które sprawiały, że wyrobienie prawa jazdy i posiadanie motocykla o większych pojemnościach było niezwykle drogie i trudne, ale wyznaczyło całkowicie nową drogę dla motocykli sportowych.

Kawasaki ZXR 400

Zresztą Kawasaki ZXR 400 był idealnym pomostem między motocyklami dla początkujących fanów torowania, a zaawansowanymi użytkownikami. Niska masa i świetna poręczność sprawiały, że te motocykle doskonale sprawdzały się na małych, technicznych torach.

ZXR otrzymał czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą o mocy 61 KM! Swój debiut świętował co prawda w roku 1989, ale do punktów sprzedaży trafił z początkiem roku 1990!

3. Honda CBR 900 RR SC28, czyli kultowe motocykle pełną gębą

Jeśli mielibyśmy wybrać jeden, najbardziej kultowy motocykl sportowy lat 90-tych, to naszym zdaniem byłaby do właśnie 900RR SC 28. Motocykl zadebiutował w roku 1992 i całkowicie pozamiatał swoją sportową konkurencje. Co prawda Honda nie zaprezentowała motocykla, który był zaskakująco innowacyjną jednostką, ale udało się jej stworzyć motocykl do bólu dopracowany, a przy tym bardzo lekki.

Kultowe motocykle: Honda Cbr 900 RR Fireblade SC 28

Cebra szybko stała się ulubieńcem motocyklistów na całym świecie. Była nie tylko wygodna i świetnie sprawdzała się w cywilnych zastosowaniach, ale była niezwykle szybka na torze. O tym jak dobry był to sprzęt niech świadczą dzisiaj jego ceny na portalach aukcyjnych oraz znikoma ilość dostępnych sztuk. Oddalibyśmy za nią nerkę!


Kultowe motocykle: ranking TOP 7 motocykli, które powinien znać każdy motocyklista


4. Suzuki GSX-R750. Konkurencja nie śpi

Gdybyśmy mieli wskazać najbardziej solidnego konkurenta dla modelu CBR, to byłby to właśnie Suzuki GSX-R750. Warto jednak zaznaczyć, że model ze zdjęcia zadebiutował w roku 1996 i tak naprawdę był konkurentem dla 900RR o oznaczeniu SC33. Suzuki sprokurowało motocykl, który w testach porównawczych gromił konkurencję. Główny atut? Masa - czasami niższa niż w wielu motocyklach klasy 600, osiągi - GSX-R potrafił konkurować z takimi maszynami nawet jak Ducati 916 i cena.

Suzuki GSX-R 750

W ramie tego motocykla znajdował się silnik o pojemności 750 cm3. Jednostka generowała 128 KM i 80 Nm momentu obrotowego. Całkiem przyzwoicie, prawda? Przyzwoita była również wcześniej wspomniana masa i prędkość maksymalna, ta pierwsza wynosiła zaledwie 194 kilogramy, a druga aż 270 km/h! Takie sporty to my rozumiemy!

5. Yamaha YZF-R1. Początek legendy!

Co prawda model R1 zadebiutował dopiero w roku 1997 i był następcą średnio udanego modelu Thunderace, ale to właśnie debiutującym w latach 90-tych modelem, Yamaha rozgromiła konkurencje z całego świata. YZF-R1 nie tylko świetnie wyglądał, ale i charakteryzował się świetnymi właściwościami jezdnymi.   Yamaha R1 1998

Niska masa i ogromna moc maksymalna były wisienką na torcie. Do dzisiaj fani motocykli sportowych patrzą na ten motocykl z olbrzymim sentymentem.

Pierwsza generacja modelu YZF-R1 zadebiutowała w roku 1998 i była w tej formie produkowana do 2002. W ramie znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM (przy 10 000 obr./min) dysponujący momentem obrotowym na poziomie 108 Nm. Jednostka pozwalała na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund (2,9 s) i osiągała prędkość maksymalną, wynoszącą 299 km/h!

Całość ważyła 172 kilogramy.


Przeczytaj również:

Ranking TOP7 motocykli lat 2000. Najlepsze motocykle wszechczasów?


6. Ducati 916. Obiekt westchnień fanów motocykli sportowych

W roku 1994 Ducati zaprezentowało motocykl, który nie tylko wszedł do walki o zwycięstwo w klasie supersport, ale i sprawiło, że czerwone motocykle Ducati w pewnym stopniu stały się symbolem motocykli sportowych. Swoją pozycje zawdzięczało niezwykłemu nadwoziu. Sprzęt został zaprojektowany przez samego Massimo Tamburiniego.  916-tka szybko wylądowała nad łóżkami nastolatków na całym świecie i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych motocykli na świecie.

Ducati 916

Wygląd to jedno, możliwości silnika to drugie. Tym razem Ducati nie zawiodło. Inżynierowie z Bolonii zaprezentowali światu motocykl z całkowicie nową, innowacyjną jednostką napędową. Świat poznał rozwiązanie desmoquattro. Wspaniała sportowa historia dopiero się zaczynała! Silnik widlasty o rozwarciu 90 stopni generował 114 KM i 90 Nm momentu. Jednostka pozwalała na jazdę z prędkością maksymalną wynoszącą 255 km/h. Przypomnijmy, był rok 1994.

7. Yamaha FZR1000. Zawieszenie Upside/down - prawdziwy skok technologiczny?

Co prawda dzisiaj mało kto pamięta o modelu FZR 1000 Genesis, ale w roku 1991 nie można było nie znać tego motocykla. Swoją popularność zawdzięczał niezwykle ciekawemu patentowi, który później zagościł w zawieszeniach najlepszych sportowych motocyklach świata i jest stosowany do dzisiaj. Mowa oczywiście o zawieszeniu typu upside/down.

Yamaha FZR 1000 Genesis

Tak naprawdę poza innowacyjnym zawieszeniem oraz systemem EXUP w FZR1000 drzemały korzenie motocykla skonstruowanego w latach 80-tych. Ciężko z tym polemizować, bo motocykl swoją premierę święcił w roku 1989. W ramie Deltabox znalazł się silnik o pojemności 1002 cm3, który rozpędzał ten sprzęt do prędkości 273 km/h. Prawdziwy potwór!

Przeczytaj również:

Motocykle lat 90-tych. Najlepsze co nas spotkało? Nasze zestawienie, ranking TOP7

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button