Aktualnie czytasz:
Junak M15聽125 kontra M16聽125. Nowoczesny cruiser, czy klasyczny chopper?

Nowy Junak M15聽125 w艂a艣nie pojawi艂 si臋 w punktach dealerskich marki. Ten motocykl ma by膰 odpowiedzi膮 na rosn膮ce zapotrzebowanie na przypakowane motocykle w tej klasie. Jak w por贸wnaniu do Junaka M16 wypada tegoroczna nowo艣膰?

Junak M16 by艂 do tej pory bodaj偶e najbardziej postawn膮 125-k膮 na naszym rynku. Du偶e gabaryty sprawiaj膮, 偶e nie chce si臋 wierzy膰, 偶e ten motocykl mo偶na prowadzi膰 bez motocyklowego prawa jazdy. Je艣li komu艣 szczeg贸lnie zale偶a艂o na budz膮cej respekt prezencji to M16 pod tym wzgl臋dem jest motocyklem bezkonkurencyjnym. Jest, a w艂a艣ciwie by艂, bo w艂a艣nie do oferty marki do艂膮czy艂 kolejny niema艂y motocykl z podobnej, ale jednak innej p贸艂ki.

Nowy Junak M15 pod wzgl臋dem gabaryt贸w r贸wnie偶 ma si臋 czym pochwali膰. Wystarczy zerkn膮膰 w dane techniczne i zobaczymy, 偶e jest nawet d艂u偶szy i szerszy ni偶 M16. Wszystko za spraw膮 ogromnego tylnego ko艂a z opon膮 o 艣rednicy a偶 190 mm i szerokiej niskiej kierownicy, kt贸ra dodatkowo dodaje mu agresywnego stylu.

Junak M16 idealnie wpisuje si臋 w kanony segmentu o nazwie chopper. Jest tu pe艂no chromowanych element贸w, wysoka i mocno wygi臋ta kierownica, d艂ugi widelec z du偶ym 21-calowym przednim ko艂em, dwupoziomowa kanapa i cr猫me de la cr猫me w艣r贸d chopper贸w czyli kr贸tki tylny b艂otnik i oparcie dla pasa偶era. Efektu dope艂nia d艂ugi 艂ezkowy zbiornik paliwa i podn贸偶ki wysuni臋te daleko do przodu. Je艣li szukasz rasowego choppera, a nie masz prawa jazdy kategorii A, to nie znajdziesz nic bardziej chopperowego w tym segmencie. Co wa偶ne, kanapa umieszczona jest na wysoko艣ci zaledwie 690 mm, wi臋c nawet osoby o niskim wzro艣cie nie b臋d膮 mie膰 problem贸w z manewrowaniem tym sprz臋tem.聽

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Z kolei Junak M15 jest maszyn膮 stworzon膮 w stylu power cruiser. Oczywi艣cie w tym wypadku m贸wimy o stylistycznych nawi膮zaniach do tego segmentu. Tutaj klasyka w postaci d艂ugiej i niskiej linii przeplata si臋 z nowoczesnymi i wr臋cz sportowymi akcentami. Wspomniana ju偶 niebotycznie szeroka tylna opona to zdecydowanie uk艂on w stron臋 rasowego wygl膮du maszyny. Tylne ko艂o jest w dodatku prowadzone przez jednostronny i centralnie podparty wahacz. To doda艂o nie tylko szczypty hi-tech ca艂ej konstrukcji, ale co pozwoli艂o odpowiednio wyeksponowa膰 艂adn膮, odlewan膮 z lekkich stop贸w 17-calow膮 tyln膮 felg臋. Wra偶enie pot臋guje znajduj膮cy si臋 tu偶 obok stricte sportowy wydech z karbonow膮 ko艅c贸wk膮. Junak M15 jest tak偶e w stosunku do modelu M16 du偶o bardziej zabudowany. Os艂ony uk艂adu zasilania czy du偶e boczne dekle sprawiaj膮 jeszcze wi臋ksze wra偶enie obcowania z masywn膮 maszyn膮. Kanap臋 ulokowano na 720 mm. To o trzy centymetry wy偶ej ni偶 w przypadku Junaka M16, ale nadal jest to bardzo rozs膮dna wysoko艣膰, kt贸ra pozwoli praktycznie ka偶dej osobie na pewne manewrowanie tym cruiserem.

Je艣li zatem kr臋c膮 ci臋 klasyczne klimaty i maszyny wzorowane na klimatach z filmu "Easy Rider", to nie ma wyj艣cia - to musi by膰 Junak M16. Je艣li lubisz klasyczne linie, ale poci膮gaj膮 ci臋 r贸wnocze艣nie sportowe motocykle, to na pewno zerkniesz znacznie przychylniej w stron臋 nowego Junaka M15. Zw艂aszcza, 偶e jest to pod wieloma wzgl臋dami konstrukcyjnymi i stylistycznymi niepowtarzalny聽jedno艣lad w tej klasie.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Obydwa motocykle nap臋dzane s膮 t膮 sam膮, znan膮 tak偶e z kilku innych modeli Junaka dwucylindrow膮 jednostk膮 z dwoma zaworami na cylinder i ch艂odzeniem ciecz膮. Za zasilanie odpowiada elektroniczny wtrysk paliwa, a konsumpcja nie przekracza ok. 3,5 litra na 100 km. Obydwie maszyny nie tylko wyr贸偶niaj膮 si臋 na tle konkurencji gabarytami godnymi maszyn o znacznie wi臋kszych pojemno艣ciach silnika. Spore gabaryty to tak偶e nie ma艂a masa. Junak M16 wa偶y 185 kg, a jego nowszy brat dorzuca do wyniku dodatkowe 3 kilogramy. To nie ma艂o jak na t臋 klas臋. Jednak jak to w 偶yciu, nie ma nic za darmo. Konkretne gabaryty nie bior膮 si臋 znik膮d. Zauwa偶yli艣my troch臋 niepochlebnych komentarzy wzgl臋dem relacji masy du偶ych motocykli 125 do ich osi膮g贸w. Cz臋sto mo偶na spotka膰 si臋 z opinia, 偶e to nie pojedzie, czy 偶e pierwsza lepsza g贸rka b臋dzie oznacza膰 koniec jazdy. Jednak realny wp艂yw wy偶szej masy w艂asnej na dynamik臋 tych motocykli nie jest w moim mniemaniu dyskwalifikuj膮cy. Od 125-ki nie mo偶na przecie偶 oczekiwa膰 wysokiej dynamiki jazdy. Zw艂aszcza w kategorii bardziej klasycznych konstrukcji. Tu liczy si臋 przede wszystkim klimat i prezencja. A to zar贸wno Junakowi M16, jak i M15 wychodzi bezb艂臋dnie. Nie do pomini臋cia jest tak偶e fakt, 偶e je偶eli nie nale偶ych do os贸b niskich, lub o 艣rednim wzro艣cie, to na zwyk艂ej 125-ce mo偶esz si臋 nie tylkoc zu膰, ale tak偶e wygl膮da膰 jak goryl Magilla na wrotce. Wtedy konkretny motocykl staje si臋 po prostu nieodzowny.

Przy najbli偶szej okazji postaramy si臋 sprawdzi膰 jak jeden z tych konkretnych Junak贸w radzi sobie w bardziej g贸rzystym terenie i na pewno damy Wam o tym zna膰.

Wi臋cej o maszynach marki Junak dowiecie si臋 na stronie www.junak.com.pl

Jaka jest Twoja reakcja?
8%
69%
23%
3 Komentarze
  • Aleksander
    22 pa藕dziernika 2020 at 19:49

    Przepraszam .Ale z Klasycznego Junaka pozosta艂o niestety tylko LOGO I NIC WIECEJ 鈽癸笍

  • Aleksander
    22 pa藕dziernika 2020 at 19:52

    Przepraszam ale z Legendarnego Junaka pozosta艂o niestety tylko LOGO I NIC WIECEJ WIELKA SZKODA ZE ZOSTAL STRACONY W TEN SPOS脫B 鈽癸笍

  • Jurek
    6 listopada 2020 at 07:37

    Tym si臋 r贸偶ni nowy Junak od klasycznego , 偶e jest nowy.
    Klasycznych Syren , 呕uk贸w , Star贸w , Romet贸w a nawet Mercedes贸w ju偶 nie ma i nie b臋dzie.
    Kto chce klasyka kupuje starocia.
    Kto chce nowy, kupuje to co jest i nie doszukuje si臋 czy to chi艅skie czy tajwa艅skie, bo wszystko ma cz臋艣ci z Chin, tak偶e Mercedes czy BMW.
    A niekt贸rym, co chocia偶 uratowali nazw臋 JUNAK , nale偶膮 si臋 oklaski , a nie krytyka i „ZNAFSTWO” ludzi co nic nie zrobili dla motoryzacji.

Podziel si臋 opini膮

lub