Aktualnie czytasz:
Maxi skutery: Klasa sama w sobie cz.2

W pierwszej cz臋艣ci serii obiecali艣my Wam rozmow臋 z jednym z reprezentant贸w maxi-skuterowej spo艂eczno艣ci. Dzi艣 go艣ciem Skuterowo.com jest Szymon Czerwi艅ski, redaktor portalu Sqtery.com.

- Skuterowo: Witaj, Szymonie. Znamy si臋 ju偶 z portalu SQTERY.com, kt贸rego jeste艣 Redaktorem i aktywnym u偶ytkownikiem. Czy zgodzisz si臋 na rozmow臋 ze Skuterowo.com?

Szymon: Witajcie! Na wszelkiego typu akcje, kt贸re maj膮 promowa膰 skutery i styl 偶ycia z nimi zwi膮zany jestem zawsze otwarty, co niniejszym czyni臋. Mi艂o mi, 偶e mo偶emy po raz kolejny wsp贸lnie z Wami bra膰 udzia艂 w inicjatywie wspieraj膮cej szerzenie wiedzy o skuterach oraz zach臋caj膮cej do zakupu i jazdy tym segmentem jedno艣lad贸w.

- Skuterowo: Lubi臋 konkretne rozmowy, wi臋c przejd臋 od razu do sedna: wiem, 偶e jeste艣 posiadaczem maxi-skutera. Dlaczego nie zdecydowa艂e艣 si臋 na zakup tradycyjnego motocykla? Znamy si臋 z forum ju偶 dwa lata, ale przypuszczam, 偶e skuterami pasjonujesz si臋 d艂u偶ej ni偶 ja.

Cz艂owiek tym 偶y艂, 偶yje nadal i nie zamierzam tego zmienia膰. Nie da si臋 tego opisa膰 鈥 to prostu prawdziwe hobby!Sz: Musz臋 przyzna膰, 偶e zakup Maxi by艂 wielow膮tkowy. Najwa偶niejszy czynnik, kt贸ry towarzyszy艂 podczas zmiany segment贸w z tuningowych 50ccm na Maxi, to niew膮tpliwie panuj膮ca atmosfera oraz kr膮偶膮ce opinie i stereotypy w艣r贸d cz艂onk贸w rodziny, kt贸rzy jednak mieli ogromny wp艂yw na 鈥瀖oje鈥 by膰 albo nie by膰 w 偶yciu jedno艣ladowym.
Jednak, co zapewne bardziej Was zainteresuje, to niew膮tpliwie pasja i hobby ca艂ym segmentem skuter贸w od ponad 8 lat. Cz艂owiek tym 偶y艂, 偶yje nadal i nie zamierzam tego zmienia膰. Nie da si臋 tego opisa膰 鈥 to prostu prawdziwe hobby!
Dodatkowym aspektem, kt贸ry przyczyni艂 si臋 do wyboru Maxi, by艂a niew膮tpliwie wsp贸艂praca z Yamaha Motor Poland, kt贸rej owocem by艂o kilka test贸w segmentu skuter贸w powy偶ej 50ccm. Kilka tygodni jazd testowych niezawodnymi Japo艅czykami niew膮tpliwie sprawi艂o du偶o frajdy i sk艂ania艂o do przemy艣le艅, 偶e zmiana na wi臋ksze pojemno艣ci to zdecydowanie krok, kt贸ry chc臋 wykona膰.
W moim przypadku, ju偶, jako ostatni argument, by艂o czyste szcz臋艣cie oraz zbieg okoliczno艣ci. Maj膮c w swoich aktywach tylko tuningow膮 Yamah臋 JOG-R i niewiele oszcz臋dno艣ci, nie planowa艂em szybko zmiany. I w tym w艂a艣nie momencie, czyli na koniec sezon 2009 roku przysz艂a informacja od redakcyjnego kolegi, i偶 musi koniecznie znale藕膰 nabywc臋 na swojego w艂oskiego Maxi. Ca艂okszta艂t akcji zamkn膮艂 si臋 w ci膮gu 5 dni, a czynnik, kt贸ry zadecydowa艂 to rzecz jasna cena!

- Skuterowo: Ciesz臋 si臋, 偶e dzi臋ki sprzyjaj膮cym okoliczno艣ciom i r贸wnemu koledze mog艂e艣 zosta膰 w艂a艣cicielem swojego pierwszego maxi. No dobra, ale jaki to konkretnie sprz臋t?

Cz艂owiek tym 偶y艂, 偶yje nadal i nie zamierzam tego zmienia膰. Nie da si臋 tego opisa膰 鈥 to prostu prawdziwe hobby!

Szymon Czerwi艅ski: Cz艂owiek tym 偶y艂, 偶yje nadal i nie zamierzam tego zmienia膰. Nie da si臋 tego opisa膰 鈥 to prostu prawdziwe hobby!

Sz: Przej臋ty 2 sezony temu Maxi to Gilera Nexus 500. Nazwa m贸wi nam, z jakim segmentem Maxi mamy do czynienia. Jednostka 1 cylindrowa o pojemno艣ci niespe艂na 500cm wykrzesuj膮ca maksymalnie 40 KM, dysponuj膮ca momentem obrotowym na poziomie ok. 41 Nm, dzi臋ki czemu rozp臋dza Giler臋 do 178 km/h a pierwsz膮 setk臋 uzyskuje w oko艂o 7 sekund (w zale偶no艣ci od 藕r贸de艂 informacyjnych) to warto艣ci konkurencyjne w stawce najmocniejszych Maxi na rynku. Nexus uznawany jest za typowego sportowca, co wida膰 ju偶 po agresywnym design鈥檌e, a w czasie jazdy charakteryzuj膮cy si臋 stosunkowo twardym zawieszeniem, specyficzn膮 pozycj膮 za sterami, a tak偶e pakietem gad偶et贸w w panelu kontrolnym. O samym Nexusie mo偶na pisa膰 du偶o 鈥 na pocz膮tku sezonu mog臋 Wam zagwarantowa膰 test Nexusa o kt贸rym Was poinformujemy!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.


- Skuterowo: Dzi臋ki, na pewno b臋dziemy o tym pami臋ta膰. Chcia艂bym zapyta膰 jak odnalaz艂e艣 si臋 na sprz臋cie o dziesi臋ciokrotnie wi臋kszej pojemno艣ci? W ko艅cu to ju偶 nie 50-tka, nawet skutery po tuningu klasy Racing i Evo wygl膮daj膮 przy Gilerze mizernie.

Sz: Moja 艣cie偶ka od 50ccm do 500ccm, jak ju偶 wspomnia艂em wcze艣niej by艂a wyj膮tkowa za spraw膮 mo偶liwo艣ci testowania sprz臋t贸w japo艅skiego koncertu. Wskutek tego do momentu zakupu Nexusa, mia艂em ju偶 okazj臋 nieco bardziej zapozna膰 si臋 stopniowo z jedno艣ladami pojemno艣ci od 125ccm poprzez 250, 400 ko艅cz膮c w艂a艣nie na najmocniejsze klasie 500ccm.
Pierwszy Maxi by艂 to CygnusX 125, czyli tak naprawd臋 鈥瀙i臋膰dziesi膮tka鈥 z mocniej bij膮cym sercem. Zdecydowana zmiana by艂a ju偶 przy dosiadaniu X-MAXa 250 i Majesty400. Tak naprawd臋 wszystko zale偶y od w艂a艣ciwo艣ci jezdnych danego sprz臋tu. Ka偶dy sprz臋t reaguje inaczej na polecenia kieruj膮cego i praktycznie w艂a艣nie ten fakt warunkuje szybko艣ci adaptacji do nowego segmentu.
Sama technika jazdy nie ulega zmianie, poniewa偶 konstrukcja jest taka sama. To, co mo偶e sprawi膰 pocz膮tkowe problemy to z pewno艣ci膮 kwestia wi臋kszej wagi pojazdu oraz wi臋ksze rozmiary skorupy jedno艣ladu. 艢rednia waga Maxi segmentu od 250ccm zaczyna si臋 od 150-170kg wzwy偶, dlatego przede wszystkim My, dosiadaj膮cy Maxi, musimy by膰 przygotowani fizycznie do obcowania z takimi konstrukcjami.

- Skuterowo: Czyli mam rozumie膰, 偶e - pod wzgl臋dem techniki jazdy - maxi zachowuje si臋 jak mniejsi bracia, tylko z wi臋ksz膮 moc膮 i mas膮?

Sz: Odpowied藕 nie jest jednoznaczna. Z jednej strony tylko powt贸rz臋 to, co wcze艣niej, 偶e czy to Maxi czy 50ccm to konstrukcja pojazdu opiera si臋 na tych samych za艂o偶eniach, ale鈥!
Rozumiem, 偶e pod poj臋ciem techniki jazdy kryj膮 si臋 magiczne definicje por臋czno艣ci, wyczucia pojazdy, pokonywania winkli, jazdy miejskiej etc.
Na pewno 鈥瀙i臋膰dziesi膮tki鈥 to cuda pod wzgl臋dem por臋czno艣ci i zwinno艣ci w miejskiej d偶ungli. Niewielka waga i nadwozie to aspekty, kt贸re pozwalaj膮 na 101% wykorzystywania walor贸w tego segmentu.
Maxi natomiast musimy ju偶 rozgraniczy膰 na pojemno艣ci i gabaryty. Bo z jednej strony mamy typowo miejskie np. X-maxy a z drugiej popularne miejskie turystyki typu Burgman czy Majesty, kt贸re rzeczywi艣cie odznaczaj膮 si臋 swoj膮 konstrukcj膮.
Dlatego wysoce niesprawiedliwe by艂oby przedstawienie Wam jednego stanowiska, jak to wygl膮da. Jedno jest pewne: zwinno艣膰, por臋czno艣膰, 艂atwo艣膰 prowadzenia, a zwi膮zku z tym wszelkiego typu przeciskanie si臋 w艣r贸d katamaran贸w s膮 na korzy艣膰 najmniejszego segmentu.
Maxi musz膮 odznacza膰 si臋 wi臋ksz膮 stateczno艣ci膮 i pewno艣ci膮 jazdy za spraw膮 uzyskiwania wysokich osi膮g贸w oraz wykorzystania ich w mo偶liwe bezpieczny spos贸b.

- Skuterowo: Gdyby艣 mia艂 por贸wna膰 500-tk臋 z 50-tk膮, to - poza wspomnian膮 moc膮 i mas膮 - co stanowi najwi臋ksz膮 r贸偶nic臋 w tych sprz臋tach? Nie mia艂em jeszcze do czynienia z t膮 klas膮 pojazd贸w, jednak domy艣lam si臋, i偶 wiele rozwi膮za艅 jest analogicznych do motocykli.

Sz: R贸偶nice obejmuj膮 przede wszystkim rozmiary/gabaryty oraz waga, kt贸re b臋d膮 na pocz膮tku pierwsz膮 przeszkod膮 czy barier膮 do pokonania.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

R贸偶nice zauwa偶ymy na pewno w dzia艂aniu wszystkich uk艂ad贸w wspomagaj膮cych jazd臋. Chodzi mi g艂贸wnie o uk艂ad hamulcowy, kt贸ry musi by膰 odpowiednio efektywny i wydajny w stosunku do mo偶liwo艣ci jednostek Maxi. W tym segmencie nale偶y ju偶 ostro偶nie i w pe艂ni 艣wiadomie korzysta膰 z 2 klamek przy kierownicy.
Nale偶y wspomnie膰 rzecz jasna o r贸偶nicach mechanicznych, czym nale偶a艂oby vogle rozpocz膮膰 dyskusj臋. W przypadku du偶ych braci w wi臋kszym stopniu spotykamy si臋 z uk艂adami zasilania na wtrysku. Obecno艣膰 ponadto bardziej rozwini臋tych wszelkim system贸w i mechanizm贸w sprawia, 偶e w przypadku Maxi nasze mo偶liwo艣ci serwisowe jednak malej膮 i cz臋sto jeste艣my zmuszeni (w艂a艣ciciele Maxi) do przeprowadzania tylko podstawowych czynno艣ci eksploatacyjnych.

- Skuterowo: A jak oceniasz por臋czno艣膰 maxi w przeciskaniu si臋 przez miejskie korki i od czego ona konkretniej zale偶y? Jak du偶e skutery radz膮 sobie na zakr臋tach?

Atutem w Maxi s膮 r贸wnie偶 lusterka, kt贸re zazwyczaj s膮 montowane na wysoko艣ci ponad lusterka katamaran贸w pozwalaj膮c nieinwazyjnie przebrn膮膰 przez korki.Sz: O por臋czno艣ci ju偶 wspomina艂em. Segment 50ccm jest niezast膮piony w tym aspekcie. Ale przecie偶 segment Maxi to tylko wyro艣ni臋ci bracia, kt贸rzy maj膮 zagwarantowa膰 lepsze osi膮gi. Tak te偶 jest w rzeczywisto艣ci.
Konstruktorzy dope艂niaj膮 wszelkich stara艅, aby poprzez wszelkiego typu mo偶liwo艣ci regulacji zawiesze艅 dopasowa膰 jedno艣lad do miejskiej walki.
W wi臋kszo艣ci, je艣li nie we wszystkich Maxi, zbiorniki paliwa umieszczane s膮 w okolicach przekroku. In偶ynierowie staraj膮 si臋 umie艣ci膰 baki jak najni偶ej. Czyni膮 to, dlatego, aby obni偶y膰 maksymalnie 艣rodek ci臋偶ko艣ci. Dzi臋ki temu pomimo wi臋kszej wagi i gabaryt贸w przeciskanie w mie艣cie skuterami 250ccm czy mocniejszymi r贸wnie偶 jest niesamowit膮 frajd膮 oraz sposobem na zaoszcz臋dzenie czasu.
Atutem w Maxi s膮 r贸wnie偶 lusterka, kt贸re zazwyczaj s膮 montowane na wysoko艣ci ponad lusterka katamaran贸w pozwalaj膮c nieinwazyjnie przebrn膮膰 przez korki.
Aha, i 聽jeszcze zakr臋ty. Tu wszystko zale偶y, jakie Maxi wybrali艣my, tj. o jakim przeznaczeniu. Wa偶n膮 rol臋 odgrywa rodzaj zawieszenia oraz mo偶liwo艣ci regulacyjne tych system贸w. Niew膮tpliwie sprz臋ty o og贸lnie twardym zawieszeniu pozwol膮 na wi臋cej ni偶 typowe turystyki.
Kolejny aspekt to rozmiar felg i opon, kt贸re opr贸cz w艂a艣nie wp艂ywu na winkle maj膮 ogromne znaczenie przy komforcie podr贸偶owania.
Ostatni czynnik to same opony. Na podstawie obserwacji i do艣wiadcze艅, je艣li chcesz zaoszcz臋dzi膰 na oponach w tym segmencie, daruj sobie zakup skutera. Opony to podstawa! Dzi臋ki nim tylko mo偶esz pokonywa膰 szybko, agresywnie i bezpiecznie wszelkiego typu urozmaicenia drogowe.

- Skuterowo: Czy wybiera艂e艣 si臋 swoim skuterem w jakie艣 d艂u偶sze podr贸偶e? Je艣li tak, to czy Gilera jest komfortowym moto? Domy艣lam si臋, 偶e wspomniane sportowe geny czerwonego w艂ocha mu w tym nie pomog膮.

Jak zachowuje si臋 Nexus w trasie?Sz: Nexusem w pe艂ni turystycznych szlak贸w nie przeciera艂em, ale trasy na poziomie 300-400 kilometr贸w w jedn膮 stron臋 s膮 zaliczone na koncie. Nexus na pewno nie nadaje si臋 do tego typu sprawdzian贸w. Twarde zawieszenie, pomimo nawet ogromnych mo偶liwo艣ci regulacji tylnego amortyzatora ProLink plus typowa 鈥瀔rzese艂kowa鈥 pozycja nie zach臋caj膮 do dalekich woja偶y. Jednak w zbli偶aj膮cym si臋 sezonie i tak planuj臋 wyjazdy kilkuset kilometrowe. Dlaczego? Bo jednak w艂a艣nie na trasie mo偶na wykorzysta膰 potencja艂 drzemi膮cy w jednostkach Maxi! 40 Koni Mechanicznych rozp臋dzaj膮cych Nexa do ponad 170km/h to ogromne 藕r贸d艂a frajdy i rado艣ci czerpanej z jazdy na moto.
Natomiast w palecie Maxi mamy wiele jedno艣lad贸w, kt贸re dzi臋ki swojej budowie bezproblemowo pozwalaj膮 przeby膰 mi臋dzynarodowe woja偶e w komfortowych warunkach. Relacje na forach internetowych potwierdzaj膮, 偶e spo艂eczno艣膰 Maxi Skuterowa jest grup膮 nastawion膮 w du偶ej mierze na turystyk臋!

- Skuterowo: W zwi膮zku z powy偶szym jak oceniasz: czy maxi bardziej nadaje si臋 do jazdy w mie艣cie i wypadach poza nie, czy mo偶e si臋 te偶 sprawdzi膰 w roli krajowego turysty? Jak widzimy to na przyk艂adzie Twojego moto, pewnie odpowied藕 zale偶y od konkretnego egzemplarza.

Sz: Odpowiedzi膮 na to pytanie niech b臋dzie obserwacja pewnego forum maxi skuterowego. Co jaki艣 czas mog臋 spotka膰 kolejnego Usera, kt贸ry prosi o porad臋, jaki sprz臋t wybra膰. Pojawia si臋 g艂贸wnie pytanie 鈥 czy na miasto czy poza miasto? Wielo艣膰 modeli oraz r贸偶norodno艣膰 jednostek nap臋dowych pozwalaj膮 na wyb贸r zar贸wno Maxi sprawdzaj膮cego si臋 艣wietnie w mie艣cie, jak i poza miastem. Najcz臋stsze w膮tpliwo艣ci s膮 przy wyborze sprz臋ty, kt贸ry ma pogodzi膰 oba te 艣wiaty, ale s膮 r贸wnie偶 na to sposoby!
Nie ma jednego utartego schematu, wed艂ug kt贸rego przyporz膮dkowujemy Maxi do miasta albo do typowej turystyki. Z jednej strony mamy por臋czne rozmiary oraz bezstopniow膮 skrzyni臋 idealne na miasto, z drugiej ogromne schowki i powierzchnie baga偶owe, komfortowe kanapy i opancerzenie z szyb i owiewek stworzone do turystyki.
Skutery to kompromis dla miasta i turystyki.

- Skuterowo: Wiem, 偶e obecnie nie planujesz zmiany sprz臋tu, ale czy w przysz艂o艣ci b臋dziesz szuka艂 czego艣 podobnego do Nexusa?

Sz: Pasja skuterowa trwa! Ambicje s膮, co raz wi臋ksze, a producenci jedno艣lad贸w co chwil臋 daj膮 sygna艂y o zainteresowaniu si臋 segmentem najmocniejszych skuter贸w. Obecnie kr贸lem szos jest GP800 z 75KM jednostk膮 pod plastikami. To w艂a艣nie ten model za spraw膮 swoich niesamowitych osi膮g贸w w klasie skuter贸w jest liderem po偶膮danych jedno艣lad贸w.
Obecnie opr贸cz GP dla siebie nic innego nie widz臋. Nexus jest odzwierciedleniem tego, czego szuka艂em: agresywnej linii, wspania艂ych osi膮g贸w, renomowanej marki daj膮cej gwarancj臋 wysokiej jako艣ci i trwa艂o艣ci oraz ogromnej frajdy i rado艣ci czerpanych z pokonywanych kolejnych kilometr贸w.

- Skuterowo: Czy jest jaki艣 element "50-tki", kt贸rego Ci brakuje w obecnym poje藕dzie? A mo偶e jest co艣, co z ch臋ci膮 zobaczy艂 by艣 w ma艂ych skuterach?

Sz: Ciekawe pytanie, kt贸re warto postawi膰 spo艂eczno艣ci zar贸wno 50ccm, jak i Maxi. Obecnie t臋sknie za tymi mo偶liwo艣ciami jezdnymi, kt贸re pozwala艂y w 鈥瀙i臋膰dziesi膮tkach鈥 sprawdza膰 samego siebie. M贸wi臋 tu m.in. o zawodach PZM Skuter贸w dedykowanych dla segmentu najmniejszych jedno艣lad贸w, podczas kt贸rych ka偶dy z nas mo偶e na w艂asnej sk贸rze poczu膰 jak du偶o mo偶na wykrzesa膰 z 50ccm, jak du偶o mo偶na si臋 nauczy膰 i jak wiele pozostaje nam w doskonaleniu swoich umiej臋tno艣ci. 鈥濸i臋膰dziesi膮tki鈥 daj膮 ogromn膮 szans臋, aby tanio, bezpiecznie i w pocz膮tkowym stadium motocyklowej pasji zaprogramowa膰 siebie na przysz艂o艣膰. Puchar PZM oraz treningi na kartodromach w ca艂ej Polsce daj膮 Wam tak膮 szans臋!

- Skuterowo: To prawda, dlatego obaj z nadziej膮 patrzymy w kierunku kolejnych os贸b zara偶onych skuterow膮 pasj膮, bo to dla nich istniej膮 zawody PZM i od nich zale偶y, czy b臋d膮 organizowane. Niestety, czas naszej rozmowy ju偶 dobiega ko艅ca... Czy chcia艂by艣 na zako艅czenie przekaza膰 co艣 czytelnikom Skuterowo.com?

Sz: Chcia艂bym 偶yczy膰, aby nasza skuterowa spo艂eczno艣膰 powi臋ksza艂a si臋 z ka偶dym sezonem, aby si臋 integrowa艂a i 艂膮czy艂a, dzi臋ki czemu pasja skuterowa oznacza艂a nie tylko zainteresowanie stricte jedno艣ladami, ale r贸wnie偶 wi膮za艂a si臋 z nawi膮zaniem wielu kontakt贸w i zawarciem wspania艂ych przyja藕ni!
Redakcji Skuterowo.com dzi臋kuj臋 za dostrze偶enie mojej osoby w 艣wiecie Maxi i nie tylko, maj膮c tym samym nadziej臋, 偶e Skuterowo.com oraz SQTERY.com b臋d膮 w najbli偶szych miesi膮cach nadal pe艂ni膰 rol臋 g艂贸wnych miejsc spotka艅 skuter maniak贸w w Polsce!
Dzi臋kuje!

- Skuterowo: I ja Tobie r贸wnie偶 dzi臋kuj臋 za to, 偶e by艂e艣 naszym go艣ciem. Mam nadziej臋, 偶e z Twoj膮 dzisiejsz膮 pomoc膮 przedstawili艣my u偶ytkownikom portalu Skuterowo.com jak wygl膮da skuterowy 艣wiat z innej perspektywy - perspektywy maxi, kt贸r膮 z pewno艣ci膮 warto pozna膰. Dzi臋ki!
W imieniu ca艂ej redakcji Skuterowo.com Micha艂 Wujak.
Fot.: Szymon Czerwi艅ski
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
27 Komentarze
1 2 3
  • Zdj臋cie profilowe Pietro
    15 lutego 2011 at 13:37

    W takim razie nie rozumi臋 jak handlarze to robi膮, 偶e za 4-letniego Burgmanna 150ccm przywiezionego BRD, z minimalnym przebiegiem, stan „ig艂a” wiadomo po niemcu, kt贸ry o sprz臋cior dba艂, bo 150-k膮 nie je藕dzi ma艂olat, sezon nie trwa ca艂y rok jak np. we w艂oszech wi臋c przebieg musi by膰 autentyczny-niski, z mar偶膮 wo艂aj膮 ok 1000Eu? 1000Eu za markowy skuter w stanie ig艂a, to nie 3000Eu za chi艅czyka, cho膰by nie wiem jaki ten chi艅czyk by艂 dobry, to jednak chi艅czyk. Tak 偶e sorry za m贸j komentarz, bo nie jestem przeciwnikiem chi艅czyk贸w, ale chi艅czyk poza tym 偶e kupuje si臋 go nowego, powinien by膰 tani bo to jest g艂贸wny atut chi艅czyka.

  • Zdj臋cie profilowe marbryl1
    15 lutego 2011 at 16:55

    Tak jak Ci napisalem to chi艅czyk ale produkowany przez firme niemiecka,wiec cena niemiecka.Chcesz zobaczyc skuty to wejdz na eBay i zobaczysz jakie oferuja niemcy.Znajac ten kraj i ludzi juz troche bo jestem tu 3 lata nie wierze w okazje,kazdy sprzet ma przebieg ogromny.Jest ladny dobrze utrzymany ale tez nie kazdy, a kilometrow ma mase tu ludzie dojezdzaja do pracy codziennie po 200km, wiec policz ile to jest rocznie.W moim rejonie nie widze skuterow o pojemnosci wiekszej jak 50cm,byl jeden Burgman obok mnie ale pod plandeka i nie bardzo wiem jaka pojemnosc juz nie stoi.Skuterami jezdza tu ludzie starsi i to caly rok.Male skuterki sa po 600euro,a 125cm mozesz kupic za 1000 chyba Rex.

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    15 lutego 2011 at 17:47

    Handlarze kupuj膮 sprz臋ty z jakimi艣 usterkami, po wywrotkach, szlifach itd., kt贸rych to Niemcom nie chce si臋 naprawia膰 z racji ceny cz臋艣ci, robocizny czy innego TUVu. Skutery naprawiaj膮 w Polsce aby by艂o albo wcale i id膮 w艂a艣nie za ile id膮, a kupuj膮 powypadki w Niemczech za po艂ow臋 tego za ile tu sprzedaj膮. Czasami przebieg jest prawdziwy, czasami kr臋cony – argumenty o ksi膮偶ce serwisowej, kt贸r膮 coraz cz臋艣ciej si臋 podrabia to te偶 kiepski fant. Zazwyczaj najlepsze moto to takie kupowane od motocyklisty, handlarze potrafi膮 mie膰 r贸偶ne rze藕by i ulepy ponaprawiane byleby tylko sprzeda膰. Gdyby te skutery by艂y takie super to znalaz艂by si臋 na nie kupiec w Niemczech ;).

  • Zdj臋cie profilowe Pietro
    15 lutego 2011 at 20:18

    „Gdyby te skutery by艂y takie super to znalaz艂by si臋 na nie kupiec w Niemczech”….. No nie doko艅ca tak jest, wchodz膮 nowe modele to jak kto艣 ma kapuche kupuje nowy, a ten kiluletni do 偶yda, a kto kupi u偶ywany jak nie polak? niemc贸w sta膰 na wymiane dobrego na jeszcze lepsze..podobnie maj膮 z autami 偶e jak co 6 lat nie wymieni auta na nowe, to s膮siad dziwnie patrzy. Poza tym skutera z ogromnym przebiegiem 艂atwo wyselekcjonowa膰 chocia偶by po b艂yszcz膮cym, wypolerowanym od portek obiciu kanapy lub wyp艂owia艂ych od promieni UF nielakierowanych elementach plastikowych, takich szczegu艂贸w jest mn贸stwo i znawca nie ma w膮tpliwo艣ci co do autentyczno艣ci przebiegu.

  • Zdj臋cie profilowe marbryl1
    16 lutego 2011 at 18:47

    Dalej uparcie twierdze ze lepszy jest nowy sprzet, mowie to jako czesty uzytkownik maszyn po przejsciach.A tez bardzo wazna sprawa dobrego sie nie sprzedaje,Niemcy potrafia liczyc pieniadze nawet ci co je maja.

  • Zdj臋cie profilowe marbryl1
    16 lutego 2011 at 18:55

    Kolego Pietro masz racje ze wymieniaja auta po okolo 6 latach, a nawet wczesniej powodem tego jest przebieg i juz koniecznosc dokonywania napraw, ktore sa bardzo drogie.Jeszcze raz powiem dobrego sie nie sprzedaje.Sa niewatpliwie fanatycy, ktorzy wymieniaja auta bardzo czesto powodem jest to ze w krotkim czasie najmniej na nim traci, malo wydaje i zawsze ma nowe.

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    16 lutego 2011 at 20:35

    Dobra koledzy, proponuj臋 przenie艣膰 dalsz膮 dyskusj臋 na forum – dajmy innym si臋 wypowiedzie膰 o maxi ;).