Honda MSX125 GROM Powraca w nowej odsłonie!

Honda MSX być może nie zyskała do tej pory ogromnej popularności w naszym kraju, lecz na świecie ten motocykl szybko dorobił się statusu małej legendy. Teraz nadchodzi dla niego nowa szansa na podbój serc polskich fanów nieoczywistych jednośladów. Wszystko za sprawą nowej odsłony tego oryginalnego modelu.

Nowa Honda MSX125 GROM trafi do oferty modelowej producenta na rok 2021. Taką informację otrzymaliśmy od polskiego importera. To zdecydowanie dobry news, bo mała Honda to jeden z tych pojazdów, który sprawia, ze pasja motocyklowa jest jeszcze fajniejsza.

Dlaczego? Ponieważ Grom (pod taką nazwą MSX125 funkcjonował do tej pory na światowych rynkach) tworzy niejako swój własny segment. Na palcach jednej ręki można policzyć pojazdy, które oferują taką mobilność i unikatowy styl w klasie pojazdów dostępnych na prawo jazdy kategorii B.

Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey i kontynuowanej przez inne uwielbiane maszyny, takie jak Dax i Ape, aż do dnia dzisiejszego. Nowa wersja na 2021 rok otrzymuje nazwę „Grom”, używaną na całym świecie (stając się „MSX125 Grom”) dla motocykla, który stał się międzynarodowym hitem wśród młodych kierowców, sprzedając się w ilości ponad 750 000 sztuk. Jako termin używany od lat 60. XX wieku do opisania młodych surferów, „Grom” to idealne określenie tej małej maszyny z zabawnym duchem kontrkultury.

Nowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 7,2 kW łączy dobre osiągi podczas jazdy z wszechstronnością i oferuje teraz 5. bieg do jazdy poza miastem. Jest on dopasowany do responsywnego zawieszenia wyposażonego w widelec USD 31 mm, 12-calowe koła oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. System ABS działa poprzez IMU. Wysokość siedzenia to przyjemne 761 mm, a zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.

Największą zmianą w wersji na rok 2021 jest radykalny nowy wygląd, który zapewnia ekscentryczną, charakterystyczną indywidualność, dzięki nowemu, eleganckiemu reflektorowi LED, uproszczonemu siedzisku i ramie pomocniczej oraz kompaktowym panelom bocznym i pokrywom zbiornika. Złote widelce i zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie dopełniają efektowną stylizację. Łatwe do zmiany nadwozie dodatkowo sprzyja możliwości adaptacji i dostosowywania funky-bike’a Hondy do potrzeb właściciela.

Wystarczy wpisać w Google “Honda Grom” a od razu wyszukiwarka wypluje tysiące efektów modyfikacji tego modelu z całego świata. Sprawdźcie jak wygląda światowa “gromomania”.

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button