Tanie i dobre motocykle 125 dla początkujących. Ranking TOP5 najlepszych motocykli na prawo jazdy B

Niedrogie i dobre motocykle bez prawa jazdy. Co wybrać? Oto najlepsze z nich [ranking]

W skrócie
  • W tym artykule znajdziesz ranking TOP5 naszym zdaniem najciekawszych tanich i dobrych motocykli 125 na początek swojej kariery motocyklowej, nawet jeśli nie posiadasz prawa jazdy kat. A w kieszeni!
  • Wspominamy o motocyklach takich jak: Honda CBF 125, Yamaha TDR 125, Yamaha YBR 125, Junak 126 oraz Barton Hyper 125.
  • Pierwszy trzy propozycje dotyczą motocykli używanych, z kolei dwie ostatnie to motocykle nowe.
  • Więcej informacji, opinii oraz historii motocyklowych znajdziesz na naszej stronie, jednoslad.pl!

Tani i dobry motocykl 125 dla początkujących? Znalezienie takiego cacka wymaga nieco cierpliwości, ale przecież dla chcącego nic trudnego. Tym razem przeczesaliśmy portale aukcyjne w poszukiwaniu motocykli, które z jednej strony będą tanie, a z drugiej dobre i niezawodne. W grę wchodzą tylko sprawdzone motocykle, którymi będziesz mógł jeździć z prawem jazdy kategorii B.

Zakup motocykla, to dla osób nieco mniej wgryzionych w świat motocykli dość trudny orzech do zgryzienia. Najpierw musimy sprecyzować nasz typ, potem w sprawdzić czy warto, a na koniec wydać ciężko zarobione pieniądze. Ryzyko jest spore, a przecież nikt z nas nie chce wyrzucić pieniędzy w błoto. Są jednak motocyklowe pewniaki, których zakup jest łatwiejszy i mniej ryzykowny. Oto nasz ranking TOP5 tanich i dobrych motocykli 125 dla osób początkujących oraz wszystkich tych, którzy nie posiadają prawa jazdy kategorii A.

Tani i dobry motocykl 125. Jaki jednoślad wybrać na początek?

Wybór pierwszego motocykla to dosyć ważna kwestia. Poza tym potrafi być nieco skomplikowana jeśli nie mamy doświadczenia, a dodatkowo ogranicza nas budżet, ale spokojnie - nie ma co załamywać rąk! Wystarczy zwrócić uwagę na kilka modeli motocykli, które dały się poznać jako trwałe, a dzisiaj ich ceny oraz samo utrzymanie (koszty eksploatacji, ceny części czy serwisu) nie są wysokie. Oto nasz ranking TOP5 tanich, a przy okazji dobrych motocykli bez prawa jazdy kategorii A.

Niezawodne motocykle 125 dla początkujących. Tylko używane i tylko niedrogie. Ranking TOP5  motocykli na kat. B!

1. Honda CBF 125: niedroga i solidna - oto jej największe atuty!

Japoński producent przyzwyczaił nas do faktu, że jego motocykle są niezawodne i dysponują świetnymi parametrami. W tym przypadku możemy również powiedzieć, że niedrogimi, chociaż nie zawsze tak jest. Kluczem do niskiej ceny tego motocykla nie jest wadliwość, a ogromny wolumen produkcyjny motocykli jak i samych części zamiennych. Z Hondą CBF 125 na pewno nie będziesz mieć problemów W ramie znajdziesz silnik o pojemności 125 cm3, generujący moc 11,3 KM przy 8000 obr./min. i moment obrotowy 11 N, przy 6250 obr./min. CBF 125 jest mocniejsza od swojego głównego konkurenta, Yamahy YBR o ponad 1 KM. Ten fakt może mieć spore znaczenie - tym bardziej, że wysokość siedzenia, wynosząca 792 mm sprawia, że odnajdą się na niej osoby nieco wyższe . Ten niewielki sprzęt pozwala na rozpędzenie się do 110 km/h!

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Honda CBF 125

Ogromną zaletą CBF 125 jest jest ekonomia silnika. Niewielki piecyk potrafi zadowolić się 2,5 l benzyny na sto kilometrów, co znacząco wpływa na koszty podróży do pracy, szkoły czy na zakupy. Poza tym mocnym punktem jest dostępność samego motocykla oraz części używanych na portalach aukcyjnych. W momencie powstawania tego artykułu na najpopularniejszym serwisie aukcyjnych w Polsce było do sprzedania ponad 80 sztuk - jest w czym wybierać! Co z wytrzymałością? Ta jest wręcz legendarna: nie bez przyczyny 125-tki Hondy są jednymi z najlepiej sprzedających się motocykli na świecie. Czy CBF 125 jest tanim i dobrym wyborem? Jak najbardziej!

 2. Yamaha TDR 125. Niedroga w zakupie, ale paliwożerna

Chociaż zakup Yamahy TDR 125 nie powinien nadto obciążyć Twojego budżetu, to niestety nie możemy powiedzieć o tym sprzęcie, że jest ekonomiczny. Spalanie rzędu 5 litrów na setkę nikogo nie powinno dziwić - szczególnie, że mówimy o motocyklu 125, który osiąga moc nawet 26 KM! Tak! Takie rzeczy dzieją się naprawdę.

W ramie Yamahy TDR 125 znajduje się dwusuwowy silnik, rozwijający moc rzędu 15 KM w wersji z blokadą - dzięki niej w świetle prawa możesz jeździć tym turystykiem z prawem jazdy kategorii B w kieszeni. Po odblokowaniu TDR rozwija swoją pełną moc, która wynosi wcześniej wspomniane 26 KM - prawdziwy potwór, który rozpędza się do  prędkości 140 km/h, a wszystko to w motocyklu turystycznym!

Yamaha TDR 125

Należy pamiętać, że jak przystało na silnik dwusuwowy do kosztów przejechania stu kilometrów należy doliczyć olej, który dolewamy do dozownika lub paliwa - to realne koszty utrzymania motocykla w ruchu. Poza tym wytrzymałość silnika również będzie niższa niż w przypadku motocykli wyposażanych w silniki 4T. Fakty pozostają niezmienne. Ceny TDR 125 zaczynają się już od 4 tysięcy złotych, a kończą się nawet na 8 tysiącach. Warto jednak pamiętać, że zakup motocykla wyposażonego w silnik 2T będzie wymagać wymiany tłoka po zakupie lub w najgorszym wypadku wału korbowego.

3. Yamaha YBR 125. Solidna, tania i wytrzymała

O ile w przypadku Yamahy TDR 125 możemy marudzić i polemizować na temat jej obecności w tym zestawieniu, to obecność tego modelu nikogo nie powinna dziwić. To jedna z najbardziej wytrzymałych i dopracowanych konstrukcji 125 marki Yamaha. Wystarczy powiedzieć, że YBR 125 rozpędza się do 115 km/h, ma 10 KM, spala niecałe 3 l/100 km, a silnik wytrzymuje nawet 60 tys. kilometrów,

Pierwsze Yamahy YBR 125 zjechały z taśm produkcyjnych już w roku 2005 i od tamtej pory zbierają świetne opinie i są proste oraz tanie w serwisie. Zresztą serwisy najczęściej ograniczane są do podstawowych regulacji czy wymian. To nie tylko sprzęt praktycznie bezawaryjny, ale i przy okazji tani. Ogromną zaletą YBR 125 jest jej nienachalny i bardzo klasyczny wygląd.

Przeczytaj również:

Top 10 używanych, sportowych 125-ek. Ranking Motocykli 125

4. Junak 126. Tańszy od używanych motocykli 125 chociaż nowy i z gwarancją!

Chociaż wielu z nas woli używane motocykle japońskie, to bez cienia wątpliwości istnieje spora rzesza osób, które ponad osiągi cenią sobie spokój. W tym przypadku jest to możliwe, ponieważ Junak 126 prosto z salonu kosztuje zaledwie 5499 zł. Oznacza to, że tą 125-tkę kupisz nową w cenie niektórych motocykli używanych.

Junak 126 125

Warto pamiętać, że zakup używki zawsze wiąże się ze swojego rodzaju nieplanowanymi niespodziankami. Zresztą praktycznie każdy tani używany motocykl 125 będzie zasilany gaźnikiem, który potrafi być w tej klasie pojazdów nieco chimeryczny. W przypadku tego sprzętu za zasilanie odpowiada wtrysk paliwa, który jest totalnie bezobsługowy i raczej bezawaryjny. Poza tym ceny części, w przypadku Junaka 126 na pewno się nie zdziwisz przy płaceniu rachunku za serwis. Warto również zaznaczyć, że same części są dostępne za sprawą polskiego dystrybutora, a to oznacza, że nie stracisz połowy sezonu w oczekiwaniu na nadejście jakiejś nieznanej Ci, ale bardzo drogiej części silnika.

5. Barton Hyper 125. Trochę supermoto, trochę terenowiec

Jedno jest pewne: Barton Hyper 125 może się podobać. Ostre linie nadają temu niewielkiemu jednośladowi charakteru, a baloniaste opony czy możliwość wyposażenia go w kufry sprawia, że możemy o tej 125-tce myśleć nie tylko w kategorii motocykla miejskiego, ale i niezbyt ambitnego adv!

Co prawda Barton Hyper 125 nie jest najtańszym pojazdem w stawce: za nówkę przyjdzie nam zapłacić 8499 zł, a wersji z kuframi 8999 zł, ale w przypadku tego konkretnego motocykla otrzymujemy sprzęt, który nie tylko jest nowy, ale posiada świetne wyposażenie, wtrysk paliwa oraz garść cech motocykla enduro. Poza tym dodatkowa przestrzeń bagażowa sprawia, że bez większych ceregieli możemy uderzyć poza miasto i cieszyć się w najlepsze jazdą na motocyklu. Kto powiedział, że na motocyklu 125 nie możemy podróżować?

Inne publikacje na ten temat:

9 opinii

  1. Wszystko byle nie zipp
    To największy bubel jaki można było zrobić,ciągłe awarie ,brak części,
    Lepiej dopłacić i kupić używanego japończyka

  2. Ani tanie ani dobre polecam zrobić sobie prawojazdy na normalny motocykl jeszcze zostanie wam hajs na normalny motocykl nie kupujcie chińskiego padła czy małych wytłoczonych motorków z zachodu do wory bez dna

  3. A ja jeżdżę Kimco Dink 125 z 2000 ( skuter ), spala niecałe 3 litry na 100. Mam go od 5 lat przywiozlem go od szwagra z niemiec który go mial od nowości. Jak dotąd zadnej awarii. Staruszek tez wyciaga 100 km/h.

  4. Na kategorie b kupiłem sobie w tamtym roku 125, ale jednak skuter bo i tak tylko do miasta go potrzebuję. Piaggio po zimie działa bez zarzutu, widać, że to solidny pojazd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button