W tym roku w portfolio marki zadebiutował nowy motocykl na prawo jazdy B – Junak M16 125 ccm. Na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od większego brata o pojemności skokowej silnika 320 ccm.
To dość nietypowa konstrukcja w segmencie motocykli 125 ccm na prawo jazdy B. Ogromne rozmiary sprawiają, że Junak M16 jest jednośladem niepozornym. Jednocześnie design motocykla pozwala się wyróżnić i być zauważalnym na drodze.
Serce Junaka M16 125 ccm to dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą i zaopatrzony w dwa zawory na cylinder. Podwójny, chromowany układ wydechowy . Jednostka napędowa o pojemności 124 ccm pozwala uzyskać moc 10.9 KM, co w połączeniu z masą motocykla (180 kg) nie zapowiada oszałamiających osiągów, a raczej spokojną, dostojną jazdę.
Junak M16 125 to również nietypowa pozycja za kierownicą (nogi daleko wysunięte w kierunku przodu motocykla). Zawieszenie, zwłaszcza tylne jest twarde o małym zakresie pracy. Na szczęście nierówności pomagają wybierać duże koła – 90 / 90 – 21 na przodzie oraz 160 / 80 – 16 na tyle. Dodatkowo w Junaku M16 zastosowano hamulce hydrauliczne z podwójną tarczą na przedniej osi, które dobrze sobie radzą z tym dużym, ważącym 180 kg motocyklem.
Przy tym Junak M16 125 jest jednośladem dość oszczędnym, legitymującym się średnim spalaniem na poziomie 3.6 L/100 km. W połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 13.5 L zapewnia zasięg na poziomie blisko 400 km.
Ale muszę przyznać że żebra na garkach w tego typu motocyklu to podstawa a w piaggio mi tego zabrakło.
Czyli taki Piaggio LeonArt Daytona 125 w wersji budżetowej
Chłodzenie cieczą nie załatwia sprawy ?
WodzuWGK chodzi o wygląd mogli nawet dla lipy te żebra dać,jak by virago czy harley wyglądał z gładkimi garami ,żadnego uroku by ie miały.np Suzuki VL 1500 LC ma chłodzenie cieczą i olejem a żebra są
http://otomoto.pl/oferta/2004-r-ID6y3LTW.html#3309a053d0
Fakt użebrowane gary wyglądają lepiej. Zastanawiam się dlaczego Junak firma z takimi tradycjami nie opracuje własnego projektu motocykla tylko musi \”pożyczać\” od innych.
bo lecą po najmniejszej lini oporu zrobili 650tkę i już się nie chce a junak to cf moto oni głównie na quadach sie skupiają[konkretne robią miałem okazję wytyrać takiego w terenie] a motocykle robili swoje nie tak dawno i choppery w automacie kiedy rometowi się o tym nie śniło;obejżyj kilka.
http://www.autoevolution.com/news/cfmoto-cruz-the-funny-half-chopper-half-scooter-machine-58363.html
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/60118384062_1/CFMOTO_250CC_MOTORCYCLE_HIGH_SPEED_CHOPPER.jpg
http://moto.zombiedrive.com/cf-moto/2009-cf-moto-v3-sport.html
Ponieważ Junak to nigdy nie była firma tylko nazwa projektu motocykla a realnie była to kooperacja masy podmiotów i fabryk.
Popatrz:
powinno sie odpalić od 5:14
https://youtu.be/9xXr96YDcBs?t=314
Dzięki Womat za linka – bardzo ciekawe i z przyjemnością obejrzałem cały film a potem inne z tego kanału – kawał wiedzy o historii motocykli.
no, fajnie gość opowiada