Nowy Junak M16 125 ccm na prawo jazdy B: Prezentacja

W tym roku w portfolio marki zadebiutował nowy motocykl na prawo jazdy B - Junak M16 125 ccm. Na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od większego brata o pojemności skokowej silnika 320 ccm.

To dość nietypowa konstrukcja w segmencie motocykli 125 ccm na prawo jazdy B. Ogromne rozmiary sprawiają, że Junak M16 jest jednośladem niepozornym. Jednocześnie design motocykla pozwala się wyróżnić i być zauważalnym na drodze.

Serce Junaka M16 125 ccm to dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą i zaopatrzony w dwa zawory na cylinder. Podwójny, chromowany układ wydechowy . Jednostka napędowa o pojemności 124 ccm pozwala uzyskać moc 10.9 KM, co w połączeniu z masą motocykla (180 kg) nie zapowiada oszałamiających osiągów, a raczej spokojną, dostojną jazdę.

Junak M16 125 to również nietypowa pozycja za kierownicą (nogi daleko wysunięte w kierunku przodu motocykla). Zawieszenie, zwłaszcza tylne jest twarde o małym zakresie pracy. Na szczęście nierówności pomagają wybierać duże koła - 90 / 90 - 21 na przodzie oraz 160 / 80 - 16 na tyle. Dodatkowo w Junaku M16 zastosowano hamulce hydrauliczne z podwójną tarczą na przedniej osi, które dobrze sobie radzą z tym dużym, ważącym 180 kg motocyklem.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Przy tym Junak M16 125 jest jednośladem dość oszczędnym, legitymującym się średnim spalaniem na poziomie 3.6 L/100 km. W połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 13.5 L zapewnia zasięg na poziomie blisko 400 km.

Zobacz również nasz test Junaka M16.

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

9 opinii

  1. Fakt użebrowane gary wyglądają lepiej. Zastanawiam się dlaczego Junak firma z takimi tradycjami nie opracuje własnego projektu motocykla tylko musi \”pożyczać\” od innych.

  2. bo lecą po najmniejszej lini oporu zrobili 650tkę i już się nie chce a junak to cf moto oni głównie na quadach sie skupiają[konkretne robią miałem okazję wytyrać takiego w terenie] a motocykle robili swoje nie tak dawno i choppery w automacie kiedy rometowi się o tym nie śniło;obejżyj kilka.
    http://www.autoevolution.com/news/cfmoto-cruz-the-funny-half-chopper-half-scooter-machine-58363.html
    http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/60118384062_1/CFMOTO_250CC_MOTORCYCLE_HIGH_SPEED_CHOPPER.jpg
    http://moto.zombiedrive.com/cf-moto/2009-cf-moto-v3-sport.html

  3. WodzuWGK napisał:

    Fakt użebrowane gary wyglądają lepiej. Zastanawiam się dlaczego Junak firma z takimi tradycjami nie opracuje własnego projektu motocykla tylko musi \\\”pożyczać\\\” od innych.

    Ponieważ Junak to nigdy nie była firma tylko nazwa projektu motocykla a realnie była to kooperacja masy podmiotów i fabryk.
    Popatrz:
    powinno sie odpalić od 5:14
    https://youtu.be/9xXr96YDcBs?t=314

  4. Dzięki Womat za linka – bardzo ciekawe i z przyjemnością obejrzałem cały film a potem inne z tego kanału – kawał wiedzy o historii motocykli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button