Premiera Triumph Rocket 3 2020. Poznajcie motocykl o silniku 2,5 L

Kogo wysłać na premierę motocykla posiadającego największy moment obrotowy na świecie? Oczywiście Leszka! Właśnie odbywa się premiera nowego Triumpha Rocket 3. 

O modelu Rocket 3 pisaliśmy już sporo. Jeśli śledzicie Jednoślad.pl to wiecie, że posiada ogromny, trzycylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Wiecie też, że generuje ponad 220 Nm momentu obrotowego i blisko 170 KM. To zupełnie nowy motocykl, mocniejszy i lżejszy od 40 kg od poprzednika. Nawet koncepcja się zmieniła – w przeszłości był to nieco “dziadkowy” cruiser, a teraz to konkurencja dla Ducati Diavel z krwi i kości. Dodatkowo Rocket 3 dostępny będzie w dwóch wersjach – R i GT.

Triumph Rocket 3: Warto wiedzieć jeszcze dziś

Jednostka napędowa to trzycylindrowa rzędówka o największej pojemności w branży. 2,5 litra robi wrażenie, tak samo jak robiło w przeszłości. Silnik nie ma zbyt wiele wspólnego z poprzednikiem. Zastosowano suchą miskę olejową, nowy wałek wyrównoważający i szereg zmian wewnątrz, które miały jednostkę „odchudzić” i oczywiście dostosować do norm emisji spalin Euro 5. Nadal wrażenie robią liczby: 221 Nm to najwyższy moment obrotowy wśród seryjnie produkowanych motocykli. Triumph podaje, że moment jest wyższy o 71% od najbliższej konkurencji. Moc wzrosła o 11% względem poprzednika do 165 KM. Jeśli w tym akapicie użyłem dużo słowa „naj” to nic dziwnego – taki miał być i jest Rocket 3.

  • Dwa nowe, definiujące klasę modele Rocket 3
    • Rocket 3 R – Doskonały, muskularny roadster o wiodącym w świecie natychmiastowym momencie obrotowym, niesłychanej sterowności, komforcie i możliwościach.
    • Rocket 3 GT – Zdumiewające osiągi i prezencja, wysublimowany komfort,
      wyluzowana postawa kierowcy i jeszcze większe możliwości swobodnej turystyki.
  • Największy seryjnie produkowany silnik motocyklowy na świecie  
    • Zupełnie nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 2500 cm3 zapewnia niesamowite przyspieszenie i osiągi,
    • Najwyższy moment obrotowy wśród wszystkich seryjnie produkowanych motocykli dostępnych na rynku, na poziomie 221Nm przy 4000 obr./min.,
    • Oszałamiająca moc 167 PS przy 6000 obr./min., o 11% większa w porównaniu z poprzednią generacją,
    • Nowe, charakterystyczne, hydroformowane rury wydechowe, wydające głęboki warkot trzech cylindrów
  • Muskularna prezencja i wspaniały styl
    • Dominująca sylwetka i postura nowego Rocket 3,
    • Wyjątkowe cechy konstrukcyjne, a wśród nich podwójne reflektory LED, innowacyjny potrójny układ wydechowy, chowane tylne podnóżki i 20-szprychowe koła z lanego aluminium z tylną oponą o imponującej szerokości 240 mm
    • Wygodne, wymienne, podwójne lub pojedyncze siedziska,
    • Najwyższej jakości wykończenie i elementy dekoracyjne,
  • Fenomenalne prowadzenie i majestatyczna jazda
    • Ponad 40 kg lżejszy od swojego poprzednika,
    • Najwyższa specyfikacja wyposażenia, między innymi doskonałych hamulców Brembo Stylema® Monobloc i regulowanego zwieszenia Showa,
    • Technologia pogłębiająca wrażenia z jazdy, obejmująca tablicę przyrządów TFT 2. generacji z podświetlanymi kostkami przełączników, układ ABS i kontroli trakcji do optymalnego pokonywania zakrętów, cztery tryby jazdy (Droga, Deszcz, Sport i konfigurowany przez kierowcę), pełne oświetlenie LED, układ wspomagania przy ruszaniu na wzniesieniu, tempomat, bezkluczykowy zapłon oraz podgrzewane manetki w GT
      (w modelu R podgrzewane manetki montowane są jako opcja)
  • Ponad 50 elementów wyposażenia dodatkowego nowego Rocket 3 
    • Nowy, kompleksowy system mocowania bagażu i zupełnie nowe akcesoria podnoszące komfort, praktyczność, styl i bezpieczeństwo,
    • Nowy zestaw inspiracyjny „Highway” znacznie poszerzający możliwości turystyczne,

Premiera Rocket 3

Na europejską premierę wybrał się nie kto inny jak Leszek, który sprawdzi jak nowy Rocket 3 różni się od poprzednika. Więcej szczegółów już niedługo!

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. gdy widzę motocykl o tak potężny silniku, to zastanawiam się komu i do czego to potrzebne ? Czy to jeszcze przyjemność czy już psychiczna choroba?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button