- Junak M16 125 - kawał motocykla na samochodowe prawo jazdy
- 12 lat na rynku i ciągle w modzie. Jak on to robi?
- Długa niska linia i klasyczne detale Junaka M16 125 - to się podoba!
Z tym Junakiem mogliśmy się spotkać już wcześniej, jednakże z większą pojemnością. Junak M16 125 pojawił się w ofercie już 12 lat temu. Marka uzupełniła pewien brak na rynku proponując 125’tkę o nietypowych rozmiarach. Zasila go czterosuwowy silnik o chłodzeniu cieczą i mocy prawie 11 KM. Maszyna jest konkretna i hołduje klasyce nurtu motocykli typu chopper. Pewnie dlatego cieszy się niesłabnąca popularnością wśród polskich motocyklistów.
Junak M16 125 to wyjątkowy pojazd w segmencie motocykli 125 na prawo jazdy B. Wyjątkowy z kilku względów. Pierwszym z nich są ogromne jak na ten segment jednośladów rozmiary. Junak M16 do złudzenia przypomina motocykle z o wiele wyższych klas pojemnościowych. Dzięki temu zyskuje stale sympatię osób, które szukają konkretnego motocykla, a nie mają motocyklowego prawa jazdy, ale także tych, którzy po prostu są wysocy i potrzebują odpowiedniej ergonomii i aparycji. Jednocześnie design motocykla pozwala się wyróżnić i być zauważalnym na drodze.
Junak M16 125 cm³: rozmiar ma znaczenie
Z postawną prezencją Junaka M16 dobrze współgra jego napęd. Dwucylindrowy silnik nie tylko zapewnia wysoką kulturę pracy, ale także rasowy gang wydobywający się z dwóch klasycznych i prosto poprowadzonych rur wydechu. Dynamika jaką zapewnia jest wystarczającą nie tylko do miejskiej jazdy, ale także do tego by cieszyć się z uroków tego motocykla podczas weekendowego wypadu za miasto.
Długa linia nadwozia i 21-calowe koło przednie, wysunięte mocno do przodu nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z rasowym motocyklem typu choppera. Całości dopełnia wysoko poprowadzona i odpowiednio wygięta kierownica łezkowy, okalający silnik zbiornik paliwa o pojemności 14 litrów, stylowe dwupoziomowe siedzenie oraz będące klasyka gatunku oparcie dla pasażera.
Klasyka wiecznie w modzie
Klasycznie zegary, wysunięte do przodu chromowane sety podnóżków, krótkie błotniki i mnogość chromowanych i dopracowanych detali, to kolejne atuty tej ponadczasowej maszyny.
O odpowiednie opóźnienia dba rozbudowany układ hamulcowy z dwoma tarczami hamulcowymi przy przednim kole oraz pojedynczą tarczą z tyłu. Przedni i tylny hamulec sprzężone są w układzie CBS. Z kolei zawieszenie oparto o ukryty centralny amortyzator z tyłu, dzięki któremu motocykl wygląda jak rasowy choppera ze sztywnym tyłem, oraz długi i pokaźny widelec typu uspide-down. Masywne koła dopełniają całości, która potrafi wzbudzać respekt i zainteresowanie przechodniów.
Przeczytaj też:
Junak 121. Ile warty jest jeden z najtańszych motocykli 125 marki Junak?
Junak M16 jest dostępny na rynku od 2010 roku – wtedy miała miejsce jego premiera. Na przestrzeni lat konstrukcja była unowocześniana i spełnia obecnie najnowsze normy homologacyjne. Nie zmienił się to jej ponadczasowy i klasyczny charakter, który opiera się wszelkim modom. Sprawdź jak prezentuje się na żywo ten motocykl u najbliższego dealera marki Junak.
Więcej informacji o pełnej ofercie pojazdów junak znajdziesz na stronie www.junak.com.pl
Cena katalogowa rocznika 2022 – 16999 PLN
Junak M16 125 cm3 : Dane techniczne
Dane techniczne: Junak M16 125 | |
Marka | Junak |
Model | M16 |
Pojemność | 125 cm3 |
Silnik | 4T |
Chłodzenie | Cieczą |
Moc | 10,9 KM |
Rozruch | elektryczny |
Hamulec przód/tył | tarczowy/tarczowy |
Prędkość maksymalna | 90 km/h |
DŁ / SZER / WYS (MM) | 2310 / 930 / 1080 |
Ilość miejsc | 2 |
Zbiornik paliwa | 13,5 litrów |
Masa | 180 kg |
Szkoda, że z oferty wypadł 320 ;(