Rieju Aventura 125 2022: nowy motocykl adventure na prawo jazdy B. Kiedy trafi na rynek?

Rasowy wygląd i dobrze zapowiadające się parametry.

W skrócie
  • Rieju Aventura 125 to najlepszy dowód na to, że wśród motocykli dostępnych na samochodowe prawo jazdy nie brak zaawansowanych propozycji
  • Motocykl turystyczny na prawko B? Proszę bardzo
  • Dynamiczny napęd, zawieszenie o podwyższonym skoku i rasowy rajdowy wygląd, to nie wszystko co będzie mieć do zaoferowania ta ciekawa propozycja wśród motocykli 125

Hiszpańska marka motocykli Rieju od niedawna coraz pewniej stąpa po polskiej ziemi, oferując bardzo ciekawe propozycje motocykli klasy 125 oraz sprzętów z kategorii hard enduro. Hiszpanie chcą poszerzyć w tym roku swoje motocyklowe portfolio o ciekawy jednoślad, będący wcieleniem podróżnego enduro dostępnego na samochodowe prawo jazdy. Czego możemy się spodziewać po zapowiadanej tegorocznej nowości o nazwie Rieju Aventura 125?

Motocykle 125 są nieustannie na topie. Nie trzeba robić motocyklowego prawka by poczuć radość, wolność i niezależność, jaką daje jazda na motocyklu. Wszystko to idzie w parze z faktem, że motocykle klasy 125 są coraz częściej naprawdę ciekawymi i dopracowanymi jednośladami i coraz lepiej wypełniają funkcjonalności związane z przynależnością do danego segmentu.

Rieju Aventura 125: ładny nieco rajdowy wygląd i nowoczesny silnik Euro5

Wszystko wskazuje na to, że również znana ze specjalizowania się w niewielkich pojemnościach motocyklowa marka Rieju także podąża tym tropem. Hiszpanie wiedzą jak konstruować motocykle enduro – pokazują to od lat modele MRT Marathon w różnych konfiguracjach, które na Półwyspie Iberyjskim cieszą się bardzo duża popularnością. Było więc chyba tylko kwestią czasu aż bazując na doświadczeniach marki powstanie także nieco bardziej uniwersalna wersja motocykla na prawko B.

Rieju Aventura 125 może wyglądać jak duża, krzepka maszyna wagi ciężkiej, jednak pod jego żądnym przygód i rajdowo wręcz prezentującym się nadwoziem kryje się łagodna i posłuszna bestia. Napędzający ten motocykl klasy 125 silnik dysponuje interesującymi parametrami. 13,5 KM mocy oznacza w praktyce całkiem dynamiczną jazdę. Moc wytwarzana jest przez nowoczesną jednostkę chłodzoną cieczą, w której swoją robotę robi pojedynczy tłok zasilany w życiodajną mieszankę paliwowo-powietrzną przez elektroniczny wtrysk paliwa.

Przeczytaj również:

FSO Maraton 125. Następca motocykla WSK i stracona szansa polskiej motoryzacji? Zdjęcia, opinie, dane techniczne, informacje

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Ten motocykl adventure z półki „entry level” z pewnością będzie miał trudności z dotrzymaniem kroku większym maszynom z tego segmentu w trasie, ale w mieście, lub na szutrówkach i bardziej wymagających odcinkach terenowych przewaga ciężkich motocykli może zacząć szybko topnieć. Rieju Aventura 125 jest wyposażony w sporą ilość dodatków skoncentrowanych na jeździe w terenie i wygląda na sprawnego off-roadera.

Motocykl adventure na prawo jazdy B. Czemu nie?

Ciekawie też zapowiada się kokpit z dużym ekranem – tu można spodziewać się ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, choć o wbudowanej bezprzewodowej łączności raczej powinniśmy zapomnieć. Solidny bagażnik w jaki standardowo będzie wyposażony ten motocykl, połączony jest z wyglądającymi na wygodne i pewne uchwytami dla pasażera, to zapowiedź, że ten sprzęt będzie w stanie przewieźć komfortowo dwie osoby. Jeśli jednak zależy ci będzie na dynamice, to polecamy mimo wszystko podróżowanie solo. Szeroka wyprostowana kierownica wraz z osłonami dłoni dodaje rasowej prezencji i zapowiada, że tym sprzętem będzie można troszkę poszaleć poza asfaltem. Masa pojazdu ma plasować się na rozsądnym pułapie 138 kg, a wysokość siedzenia na bardzo sensownej jak na motocykl adventure wysokości 780 mm.

Przeczytaj też:

Junak reaktywował model 121, jeden z najtańszych motocykli 125. Znamy nowe dane techniczne

Rieju Aventura 125 postawiony jest na zawieszeniu o długim skoku, składającym się z widelca upside-down z przodu oraz centralnym amortyzatorze z regulacją napięcia wstępnego z tyłu. Jest wyposażony w przedni i tylny hamulec tarczowy a pracę układu wspomaga ABS – to dobra wiadomość zwłaszcza dla początkujących motocyklistów. Szprychowe koła o średnicy 18 cali z przodu oraz 17 z tyłu, obute są w opony, których zadaniem jest łączyć przyczepność na asfalcie i sterowanie w terenie. Trochę dziwnym może wydawać się postawienie motocykla na 18-tce z przodu, zamiast prawilnej 19-ki, ale opona wygląda na mięsistą. Rieju nie ujawniło jeszcze ceny tego ciekawie zapowiadającego się motocykla 125. Nie wiemy też kiedy będzie można spodziewać się tej maszyny w polskiej dystrybucji. Możemy przypuszczać, że na Rieju Aventura 125 trzeba będzie poczekać do drugiej połowy 2022 roku. Motocykl, jak wszystko jednoślady Rieju, produkowany jest/będzie w hiszpańskiej fabryce pod Barceloną. My czekamy już na testówkę!

Inne publikacje na ten temat:

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button