125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak 123 i moje 5500 km przebiegu

Oto m贸j Junak 123. Rozpoczynaj膮cy sezon natchn膮艂 mnie do refleksji, zwi膮zanych z moj膮 mechaniczn膮 pomara艅cz膮. Postanowi艂em j膮 podsumowa膰 po przejechaniu 5500 km.

Jak wie艣膰 gminna niesie chi艅skie motocykle rozsypuj膮 si臋 zaraz po wyprowadzeniu z gara偶u. Tu musz臋 zmartwi膰 wszystkich, kt贸rzy powtarzaj膮 to zdanie. Nic podobnego si臋 nie dzieje. Motocykl chodzi a偶 mi艂o, a 偶e sezon w tym roku rozpocz膮艂em 26 lutego mia艂em okazj臋 przetestowa膰 go w niskich temperaturach. Zdarza艂o si臋 wyruszy膰 w tras臋 przy pi臋ciostopniowym mrozie i 艂adnej pogodzie, a wraca膰 podczas ma艂ej 艣nie偶ycy. Motocykl spokojnie daje rad臋, gorzej z motocyklist膮 na nic si臋 zdaj膮 najgrubsze r臋kawice, gdy jedziesz obwodnic膮 ponad 90 km/h. Za to gruba kurtka puchowa, pod kt贸r膮 le偶y jeszcze opr贸cz swetra kamizelka z bydl臋cej sk贸ry spe艂nia swoje zadanie. Oczywi艣ci do kompletu spodnie motocyklowe z ocieplaczem i ciep艂ymi kalesonkami. Tak ubrani, je艣li tylko nam doskwiera zimowa pogoda mo偶emy si臋 wybra膰 na kr贸tki wypad na przyk艂ad z Gdyni do Gda艅ska. Radoch wielka, cieszy w takiej chwili fakt ze mimo zimy jestem w stanie wyrwa膰 si臋 na spotkanie z przygod膮.

Mia艂o by膰 podsumowanie, wi臋c zaczynamy.

Osi膮gi

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

125 cm3 nie rozpieszcza przyspieszeniami, ale daje wystarczaj膮c膮 moc, aby z pod 艣wiate艂 wyrywa膰 i nie czu膰 na plecach oddechu samochod贸w. Sprawnie porusza si臋 w ruchu miejskim, dzi臋ki niemu nie stoisz w korkach. Troch臋 gorzej jest, kiedy podr贸偶ujemy z pasa偶erem i baga偶ami. Wtedy lepiej omija膰 autostrady.

Przyjemno艣膰 z jazdy

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Silnik pracuje bardzo kulturalnie w po艂膮czeniu z pi臋ciostopniow膮 skrzyni膮 bieg贸w. Dzi臋ki wygodnej pozycji za kierownic膮 i znakomitemu wywa偶eniu motocykl 艣wietnie si臋 prowadzi. Dla Junaczka 123 najbardziej odpowiednia pr臋dko艣膰 to 80 - 90 km/h. Cho膰 kiedy trzeba to i 110 km pogna na d艂ugiej trasie.

Komfort

O ile na przemieszczanie si臋 po mie艣cie kanapa jest wygodna i nie daje zna膰 o swoim istnieniu to wyruszaj膮c w tras臋 musimy si臋 nastawi膰 na niedogodno艣ci zwi膮zane z d艂u偶szym z ni膮 bytowaniem.

艁adowno艣膰 i zasi臋g

Junak 123 nie jest motocyklem do dalekich podr贸偶y jednak dla chc膮cego nic trudnego. Zasi臋g jest ca艂kiem niez艂y, ponad 500 km na jednym tankowaniu, pr臋dko艣ci autostradowe nie s膮 jego mocn膮 stron膮, cho膰 w艂a艣nie autostradami wraca艂em z Zakopanego.

Biegi i sprz臋g艂o

Biegi wchodz膮 pewnie. Skrzynia dzia艂a precyzyjnie i bez zarzutu.

Hamulce

Chocia偶 obawia艂em si臋 skuteczno艣ci to niejednokrotnie przekona艂em si臋, 偶e hamulce daj膮 rad臋.

Zu偶ycie paliwa

Zu偶ycie paliwa na poziomie 3 litr贸w to bardzo dobry wynik. Tak niskie spalanie sprawia, 偶e mamy motocykl do przys艂owiowego latania, za 100 z艂, mo偶emy odby膰 podr贸偶 np. z Gdyni do M艂awy i wr贸ci膰 tego samego dnia.

Serwis

Junak 123 to jeden z modeli, kt贸ry nie daje zarobi膰 mechanikom. Prosta konstrukcja i dost臋pno艣膰 niedrogich cz臋艣ci pozwala zapomnie膰 o stresach. Tym bardziej, 偶e ja nie mia艂em jeszcze 偶adnej awarii.

Cena

Junak 123 kosztuje ok. 5000 z艂. To po艂owa kwoty, jak膮 musimy wyda膰 na hond臋 czy suzuki o podobnych parametrach, ale te偶 jest to bardzo pewny sprz臋t przekona艂em si臋 o tym wyruszaj膮c na wypraw臋 z Gdyni do Zakopanego bez 偶adnego przygotowania, 1561 to pestka dla mojej pomara艅czy.

Na koniec 艂y偶ka dziegciu na 艂a艅cuch ponarzeka膰 trzeba, kopniak o wydech ociera, co do opon ta s膮 marnej, jako艣ci, ale to zarazem powoduje, 偶e mam zawsze w艂膮czony alarm, przez co je偶d偶臋 bezpieczniej, bardziej uwa偶am. Co do silnika faktem jest, 偶e w czasie przyspieszania czu膰 delikatne d艂awienie, ale to wszystko. Tak, wi臋c cytuj膮c klasyka "Podsumowuj膮c mimo wielu wad jest to motor wart swoich pieni臋dzy". Mam nadziej臋, 偶e nawin臋 jeszcze wiele tysi臋cy kilometr贸w gdy偶 postanowi艂em da膰 mu u siebie do偶ywocie chc臋 sprawdzi膰 ile wytrzyma moja mechaniczna pomara艅cza zanim przyjdzie jej koniec.

Jaka jest Twoja reakcja?
27%
5%
6%
8 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe kamilosgr200
    23 kwietnia 2013 at 09:48

    fajny ten motocykl jak b臋d臋 mia艂 16 lat te偶 sobie takiego kupi臋.

  • Zdj臋cie profilowe Kisiu1981
    26 kwietnia 2013 at 21:57

    艁adn膮 wycieczk臋 zrobi艂e艣, kolego. Te chi艅skie sprz臋ty naprawd臋 nie s膮 z艂e. Jecha艂e艣 przez M艂aw臋 – ja stamt膮d pochodz臋. Pewnie wita艂 Ci臋 napis: „Welcome to LG town”.

  • VX 800
    21 marca 2016 at 21:16

    To badziew jak wszystko co z Chin . Z piec tysi mozna kupic prawdziwego Japonczyka i ganiac az do smierci .

  • Krzysztof
    21 marca 2016 at 21:21

    VX 800 dobrze powiedzia艂e艣 „Z piec tysi mozna kupic prawdziwego Japonczyka i ganiac az do smierci .” Jedno jest pewne Japo艅czykiem za 5 ty艣 w dobrym stanie mo偶na je藕dzi膰, znam to z autopsji, one jednak s膮 jak jednoro偶ce wszyscy o nich s艂yszeli, ale nikt ich nie widzia艂.

  • paku81
    23 lipca 2016 at 02:58

    Pusty 艣miech mnie ogarnia, jak czytam teksty ludzi pokroju „VX 800”. Od razu przed oczami mam typowego niedojrza艂ego cz艂owieczka, zajaranego bezsensownym pi艂owaniem motocykla pod oknami, tak jak to cz臋sto s艂ycha膰 na ulicach, kiedy przetacza si臋 taka banda pozer贸w. Na ca艂e szcz臋艣cie „opinie” takich mato艂贸w s膮 coraz cz臋艣ciej pomijane, a przynajmniej powinny by膰, poniewa偶 s膮 k艂amliwe.
    Chi艅skie motocykle od lat maj膮 bardzo dobr膮 jako艣膰, to o wiele lepszy wyb贸r na pierwsze moto, ni偶 jaki艣 skatowany z艂om przez typowych sebix贸w, kt贸rzy nadal 偶yj膮 rzeczywisto艣ci膮 z lat 90, b艂臋dnie my艣l膮c, 偶e chi艅skie motocykle i skutery, ca艂y czas si臋 psuj膮 i s膮 s艂abej jako艣ci.

  • Hans
    2 pa藕dziernika 2016 at 16:49

    D艂ugo my艣la艂em i do pierwszego katowania przed prawdziwym moto kupi艂em Zipp VZ-2. Od maja dzia艂a i najecha艂em ponad 4000 km. Drobne naprawy typu „藕le zakuty konektor w kostce” to drobiazg. Lekki, ma艂o pali, prowadzi si臋 dobrze. Do po艣migania po mie艣cie ok. Na tras臋 troch臋 ma艂o mocy i pr臋dko艣ci. Kupi艂em za 3500 z艂 by nabra膰 nawyk贸w i nawet jak kupi臋 co艣 wi臋kszego to zostawi臋 go dla zabawy. Chiniol …to fakt ale dzia艂a i uczy pokory i tego potrzebowa艂em.

  • grzes
    24 pa藕dziernika 2016 at 14:57

    Witam,panowie jestem posiadaczem junaka 123 od 2 lat.Czytam opinie i smiech mnie ogarnia jak ten motorek jest wychwalany.Zakupilem go czytajac fora opinie miedzy innymi pana Troki jak ten objechal polske niczym rasowym turystykiem.Rzeczywistosc jest jednak brutalna,za 5000zl z chin raczej ciezko o cos dobrego.Motorek ma dzis przebieg prawie 6000km i oto moja opinia na jego temat.Zaczne od komfortu,siedzenie az pazy w tylek po 1h jezdzie mam dosc.Opony sa mega twarde,zapewniaja w miare trzymanie,ale kiedy jest sucho i w miare cieplo,przy niskich temperaturach i w opadach deszczu zalecam baaaardzo ostrozna jazde a najlepiej ich wymiane.Swiatla mijania i drogowe,no to juz jest kompromitacja poprostu,na dlugich nic nie widac.Zabezpieczenie antykorozyjne,po roku czasu bylo widac juz ogniska korozji,mimo ze motorek jest czaly czas garazowany i systematycznie myty konserwowany,skandal!Kilka slow o silniku.Silnik pracuje rowno doputy nie zaczniemy odkrecac szybciej manetki,pomimo regulacji gaznika na wszystkie mozliwe sposoby,nie da sie wykorzystywac osiagow silnika bo ten dostaje na wyzszych obrotach i po szybszym odkreceniu manetki zadyszki.Rozwiazaniem problemu jest wymiana dyszy w gazniku.Na koniec hamulce,naprawde przecietne,hamuja tyle mozna powiedziec.moja opinia jest taka ,zeby sie nim cieszyc to rzeba by wymienic pol motoru,a najlepij kupic markowy nawet uzywany sprzet.Junak powstal na podobienstwo hondy cbf125,niestety bardzo marna imitacja.Jedyne co moge o nim pozytywnie napisac to to ze jest tanim srodkiem transportu do pracy,dosc tani w utrzymaniu tyle jego zalet

  • Za go
    16 lipca 2019 at 17:26
    Plusy

    Fajny wygl膮d wysoka kultura pracy silnika ziemi walkowi wyrownawazajacemu. Odpowiednia moc do przyjemnej jazdy oraz niezawodny silnik

    Minusy

    Troch臋 twarda kanapa oraz licznik obrot贸w kt贸ry potrafi wariowac

    Sam posiadam motocykl tej marki oraz modelu. Ma od 17 tys kilometr贸w a silnik odpala z dotkni臋cia jednak偶e lekko s艂ycha膰 rozrz膮d.

Podziel si臋 opini膮

lub