125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Junak M11 125: Wydarzenie na drodze

Nie ma co ukrywa膰, w tym sezonie cruisery 125 s膮 w modzie. Przedstawicielem tego gatunku jest Junak M11, znany ju偶 od kilku lat na naszym rynku, dzi臋ki wersji 320. Producent wraz ze zmian膮 przepis贸w zdecydowa艂 si臋 na rozszerzenie gamy silnikowej o 125tk臋.

Z punktu widzenia sprzeda偶y to dobre posuni臋cie, bowiem znalezienie w polskim salonie M11-tki na prawo jazdy B graniczy z cudem. Na szcz臋艣cie nie zabrak艂o dla nas egzemplarza testowego, kt贸rym pokonali艣my kilkadziesi膮t kilometr贸w.

Junak M11 125 to mniejszy brat doskonale Wam znanej M16-tki. Posiada ten sam, rz臋dowy, dwucylindrowy silnik OHC, ch艂odzony ciecz膮 i zasilany (niestety) ga藕nikiem. Gang wydobywaj膮cy si臋 z wydechu brzmi dumnie, jednak to tylko pozory. Mocy tutaj jest po prostu za ma艂o. Serce Junaka M11 125 generuje nieco ponad 10 koni. W zestawieniu z mas膮 150 kg nie oczekujcie wy艣cigowego cruisera. Dobra wiadomo艣膰 jest taka, 偶e dane techniczne dotycz膮ce pr臋dko艣ci na stronie producenta s膮 nieco przek艂amane. Zamiast 90 km/h motocykl jedzie w rzeczywisto艣ci 115. Jednak rozp臋dzenie si臋 do tej pr臋dko艣ci trwa wieki.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Pochwa艂a dla Junaka za 艣wietny uk艂ad hamulcowy. Na obu ko艂ach znajdziecie tarcze, z czego na przodzie podw贸jn膮. To nie tylko dobrze wygl膮da, ale pozwala si臋 zatrzyma膰 w mgnieniu oka. Na minus z kolei zaliczamy pi臋ciobiegow膮 skrzyni臋, kt贸ra w naszym egzemplarzu nie doczeka艂a si臋 regulacji z prawdziwego zdarzenia - mieli艣my problemy z p艂ynnym zapinaniem dw贸jki i czw贸rki. Serwis marki obieca艂 si臋 tym zaj膮膰.

Nie oszukujmy si臋 - Junak M11 125 ma przede wszystkim wygl膮da膰. Bardzo dojrzale i efektownie. To mu si臋 udaje. Przejazd przez miasto to ci膮g艂e zaczepianie nas wzrokiem, jakby艣my byli cz臋艣ci膮 jakiego艣 wydarzenia. To naprawd臋 super uczucie i spos贸b na wyr贸偶nienie si臋.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Czarny kolor i liczne, l艣ni膮ce chromy to 艣wietne po艂膮czenie. Ma jednak wad臋 - lepiej pomy艣lcie o karnecie do okolicznej myjni bezdotykowej. Junak M11 125, aby godnie wygl膮da艂 musi by膰 co chwil臋 myty i to nie 偶arty. Jednak dla takiego efektu naprawd臋 warto.

Design Junaka M11 125 to nie tylko efektownie wygl膮daj膮ce detale, ale tak偶e podw贸jny uk艂ad wydechowy i spore przednie ko艂o. Ma 18 cali i jest wyra藕nie wysuni臋te ku przodowi. Musicie te偶 spojrze膰 na desk臋 rozdzielcz膮 i masywne manetki, kt贸re dobrze le偶膮 w d艂oniach. Wszystkie prze艂膮czniki na kierownicy s膮 ergonomiczne i wykonane z dobrych tworzyw. Wygod臋 zapewniaj膮 spore podesty wysuni臋te w kierunku przedniej osi oraz podw贸jna kanapa wykonana niestety nie ze sk贸ry, a z czego艣 co j膮 jedynie imituje. W tej cenie nie ma szans na nic lepszego, jednak i tak siedzisko wygl膮da okazale.

Junak M11 125 kosztuje nie ma艂o, bo ponad 9000 z艂. Zapewne zapytacie nas czy warto wy艂o偶y膰 tyle kasy na taki motocykl. Nie da si臋 jednoznacznie odpowiedzie膰, bo wszystko zle偶y od tego czy ta maszyna si臋 Tobie podoba. Na pewno co do jako艣ci i prowadzenia Junaka nie mo偶na si臋 doczepi膰. To spore bydle. Spore i pozwalaj膮ce poczu膰 si臋 naprawd臋 wyj膮tkowo.

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
6%
6%
2 Komentarze
  • ebenezer
    30 sierpnia 2015 at 02:27

    Znajomi kt贸rzy w艂a艣nie wr贸cili z motowyprawy na Kresy, m贸wili mnie dzisiaj: a na co ci chi艅ski Junak, we藕 id藕 kup Varadero, na co ci chi艅szczyzna kt贸ra za rok b臋dzie niesprzedawalnym z艂omem…

    Ale ten Junak ma co艣 takiego w sobie co chwyta za serce, i mnie chwyci艂 cho膰 logicznie nie potrafi臋 tego uzasadni膰 po co mi taki Junak…

    PS. Beznadziejna prezentacja, zero uruchomienia, jazdy, pracy silnika, bulgotu, a do tego g艂upawa muzyczka 艂ejkapnjudej co艣 tam co艣 tam. Nie postarali艣cie si臋 tym razem ;-(

  • jas13
    1 wrze艣nia 2015 at 08:50

    Ka偶dy ma艂y cruiser/chopper wa偶y ponad 130kg, niezale偶nie od marki. To nie s膮 wy艣cig贸wki, tylko bulwar贸wki. Protoplasta czyli Rebel 125 te偶 wa偶y艂 co艣 ko艂o 140-150kg i r贸wnie偶 moc膮 nie grzeszy艂.
    Silniki 125 to wymys艂 ustawy, 艂adowanie 125-ki w to podwozie to wymys艂 Europy i przepis贸w, a nie inwencja w艂asna chi艅skiego in偶yniera.

Podziel si臋 opini膮

lub