Aktualnie czytasz:
Test Sym MaxSym 400i: Wygodny Bydlak
4

Tajwa艅skie skutery i motocykle bez w膮tpienia zyskuj膮 coraz szersz膮 rzesz臋 sympatyk贸w, nie tylko w naszym kraju. Wielu zd膮偶y艂o si臋 ju偶 przekona膰, 偶e Chiny i Tajwan dzieli spora r贸偶nica jako艣ciowa i technologiczna. Jednak czy testowany Sym MaxSym 400 nas utwierdzi w tym przekonaniu?

Pierwsza chwila z tym skuterem powoduje przy艣pieszone bycie serca - g艂贸wnie za spraw膮 rozmiar贸w. Tutaj nie ma kompromis贸w - MaxSym to ogromny bydlak o silniku 400 ccm3. Dobrze wygl膮da z ka偶dej strony. Oczywi艣cie wida膰 nieco wschodnich akcent贸w, ale nie ma, jak to si臋 艂adnie m贸wi - siary. Sym to prawdziwe +20 punkt贸w do lansu - i z bliska i z dalszej perspektywy.

Wyruszamy z naszego gara偶u, pokaza膰 艣wiatu swoje dwa k贸艂ka. Sym jest w stanie spokojnie wyrywa膰 2-3 laski na godzin臋 pal膮c przy tym nieco ponad 4 litry paliwa. To nie jest du偶o. Oszcz臋dno艣ci wynikaj膮 z zastosowanego uk艂adu wtryskowego i zoptymalizowanego silnika, kt贸ry ma moc i przy okazji jest ekonomiczny. To tym bardziej zaskakuj膮ce, 偶e nie jest to lekka maszyna - wa偶y bez paliwa ponad 220 kg, co czu膰 przy manewrowaniu w korkach. To nie znaczy oczywi艣cie, 偶e nie nadaje si臋 do jazdy po mie艣cie, bo tak nie jest - po prostu to naszym zdaniem bardziej turystyczny, ni偶 miejski sprz臋t.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

[nggallery id=132]

Wskazuje te偶 na to komfort. Jest na zaskakuj膮co dobrym poziomie. Zar贸wno kanapa, jak i przednie i tylne zawieszenie podkre艣laj膮 poczucie wolno艣ci, zw艂aszcza w trasie. Do dalszych wypad贸w zach臋ca te偶 przednia owiewka i naprawd臋 dobra pozycja za kierownic膮. Miejsca na nogi te偶 jest w sam raz. No przyzna膰 Wam musimy, 偶e tutaj mo偶na si臋 poczu膰 jak na skuterze klasy premium.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Do wy偶szej p贸艂ki mo偶na MaxSyma zaliczy膰 r贸wnie偶 za spraw膮 kilku istotnych detali - to na przyk艂ad przednie i tylne ledy oraz bardzo efektowna deska rozdzielcza. Jest po prostu jednym z najlepiej wykonanych element贸w ca艂ego skutera. Wielki plus. Przygl膮daj膮c si臋 bli偶ej,聽zauwa偶yli艣my聽r贸wnie偶 zaciski. Radialnie montowane w automatycznej 400tce? Robi wra偶enie. Do tego regulowane klamki hamulc贸w.

Wspomniane hamulce nie rozczarowuj膮. S膮 dobrze dozowalne i przewidywalne, skutecznie wytracaj膮c pr臋dko艣膰 skutera. Przewody w stalowym oplocie to mi艂y uk艂on w stron臋 u偶ytkownika, a zarazem rozwi膮zanie d艂ugowieczne. Do tego zwi臋kszaj膮cy bezpiecze艅stwo ABS, kt贸rego na szcz臋艣cie nie musieli艣my testowa膰.

To nie znaczy, 偶e Sym jest wolny od niedor贸bek: Gdzieniegdzie wida膰 s艂abe spasowanie plastikowych element贸w, zw艂aszcza na kierownicy. S艂yszeli艣my te偶 g艂osy, 偶e ty艂ek przypomina twarz mamy Muminka, a niby chromowane lusterka nie pasuj膮 do ca艂o艣ci.

Syma w podstawowej wersji bez ABS dostaniemy ju偶 za 20 tys. To niezbyt wyg贸rowana cena za maxiskuter tej klasy, oferuj膮cy wysoki komfort jazdy i ponadprzeci臋tne osi膮gi. Maxsym 400 idealnie sprawdzi si臋 dla kogo艣 codziennie doje偶d偶aj膮cego do pracy, a zarazem lubi膮cego wyskoczy膰 gdzie艣 dalej na weekend. Na weekend bez ogranicze艅, na weekend ze skuterem, kt贸ry niesamowicie pomaga czu膰 si臋 wolnym...

Jaka jest Twoja reakcja?
50%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe SingSing74
    19 kwietnia 2013 at 15:25

    Najgorsze zdj臋cia z testu jakie kiedykolwiek widzia艂em. Uj臋cia w ciemnym gara偶u w dodatku fatalnie skadrowane i do tego nieostre. Takie fotki robi膮 handlarze z allegro kiedy chc膮 co艣 ukry膰. Skromny tekst r贸wnie偶 nie wnosi zbyt wielu informacji. Jakby autor zrobi艂 go nie wychodz膮c z piwnicy, maj膮c do dyspozycji tylko aparat w telefonie. S艁ABO !

  • Zdj臋cie profilowe monek100
    19 kwietnia 2013 at 21:23

    Fajny fajny ale 20 tysi to wola艂bym kupi膰 markowego turystyka.

  • Zdj臋cie profilowe JKieszek
    21 kwietnia 2013 at 22:22

    Popieram SimgSing74 – strasznie s艂abe foty , czy偶by trzeba ukrywa膰 dalekowschodnie wyko艅czenie pod p艂aszczykiem cieni. Dajcie lepsze fotki!!!

  • Zdj臋cie profilowe jacekmaciek
    26 kwietnia 2013 at 19:23

    witam,jestem b.szczesliwym posiadaczem xcitinga 500 na wtrysku,rok 2008 od nowisci zadnych usterek,dzis w salonie ogladalem i siedzialem na nowym maxsym 400i,powiem uczciwie ze robi wrazenie,o ile test zostal przeprowadzony w sposob fatalny,zdjecia w garazu na ktorych nic nie widac to rzenada o tyle mialem okazje sam na wlasne oczy ogldnac i ocenic wyglad maxsym 400i i naprawde robi b.dobre wrazenie,plastiki inne niz w xcitingu sa bardzo nylonowe,w xcitngu zdecydowaniej sztywniejsze twardsze,mnie fakturowo bardziej odpowiadaja te w kymco,nie dla tego ze mam ten skuter poi prostu wygladaja i sa solidniejsze,nie krytykuje wykonania i plastikow w maxsym bo nie odstaja od tych jakie sa w Burgmanie 400i Sym nie ma sie czego wstydzic.Jesli chodzi o wyglad to jest bardzo duzy skuter,troszke dluzszy od Kymco i siedzi mi sie na nim lepiej niz na xcitingu po prostu dla mnie kanapa w kymco jest za wysoko i musze uwazac przy zawracaniu,zatrzymywaniu sie i manewrowasniu,na Symie bylo by mi latwiej bo wys.siedzenia jest 5 cm nizej,to duzo lepiej i bezpieczniej,szkoda ze to 400cm jednak 500 to zupelnie inna jazda niby tylko kilka koni wiecej ale moment tez kilka Nm wyzszy i to sie czuje,wiec zamienic bym nie zamienil,jednak Maxsym jest naprawde ladny i dobrze wykonany,ale powinien byc tanszy od Kymco a jest odwrotnie.Szkoda ze jest problem z czesciami zamiennymi do Kymco nie ma w internecie mozna znalesc prawie weszystko i pozostaje serwis nie tani ale jest.pozdrawiam jacekmaciek