BMW C 400 X z motokocem: Sposób na jazdę przez cały rok?

Dziś na BMW C 400 X. Wierni subskrybenci zapewne już widzieli tę zabawną i praktyczną wiosenną konfigurację tego sprzętu zaopatrzonego w pewien ciekawy gadżet.

No może trochę źle się wyraziłem. Owszem jest to gadżet, owszem wyróżnia się na drodze, ale jeśli tylko będziecie mieli szansę, możliwość to wpadnijcie to dealera i zobaczcie jak działa taki motokoc. Zwłaszcza w okresie przejściowym, kiedy pogoda i temperatury nie są pewne, a z nieba często pada, tak jak teraz. W każdym razie ten wehikuł wzbudza sporą sensację i jednocześnie zapewnia mega komfort termiczny, pozwalając tym sposobem wydłużyć sezon niemal w nieskończoność. Wyjątkiem będzie jak zwykle śnieg i sól. Wtedy szkoda sprzętu.

Demontaż i montaż jest bardzo prosty, całość trzyma się na kilku śrubkach w miejscu oryginalnych otworów BMW. Czasami może być też potrzeba tymczasowego podwinięcia motokoca, co z kolei można zrobić na jednej zmianie świateł.

Poza tym zimowym dodatkiem jest to normalne BMW C 400 X o którym miałem Wam możliwość opowiadać w ubiegłym sezonie podczas prezentacji we Włoszech. Teraz to mój pierwszy raz na polskiej ziemi, znaczy asfalcie. Skuter jest dokładnie taki, jakim go zapamiętałem. kompaktowy, zwarty i trochę z ADHD. Jedni mówią, że mu się dobrze z oczu patrzy, a inni twierdzą, że za mocno nawiązano tutaj do GSa. Misterem Mazowsza nie będzie, ale mi wizualnie sprzęt się podoba, nie bolą mnie tak ostre linie czy skrajnie ascetyczny tylny klosz. Lubię wspólne mianowniki poszczególnych modeli w kolekcji danej marki.

Uspójnieniu podlega też cyfrowy kokpit TFT w które wyposażane są już wszyscy debiutanci z BMW. Znikają tradycyjne zegary na rzecz tabletu, który działa tak jak we współczesnych samochodach. Z tej pozycji mamy mnóstwo informacji odnośnie stanu sprzętu, jak również po podpięciu telefonu dostęp do nawigacji czy muzyki.

W sumie cały ten sprzęt został wyposażony pod korek. Na przykład nie znajdziecie tutaj ani jednej “analogowej” żarówki. Nawet przedni klosz posiada światła full LED z czujnikiem zmierzchu. Do tego ABS z podwójną tarczą z przodu, co widzę po raz pierwszy w skuterze tego segmentu. Niemcy dorzucili tutaj także kontrolę trakcji, która daje o sobie znać nawet podczas ruszania na suchym asfalcie. Ten egzemplarz to też podgrzewany tyłek oraz manetki. System bezkluczykowy też chyba nikogo nie zdziwi. W każdym razie wyposażenie sprzętu jest kompletne i gdyby nie był to miejski skuter to jeszcze mógłbym grymasić o braku tempomatu.

O wrażeniach z jazdy wspominałem Wam w filmie do którego link w rogu, ale powtórzę się – jest to jeden z lepiej prowadzących się miejskich skuterów. To taki typ atletyczny o masie 200 kg, przy tym wąski w barach, co potęguje poczucie zwinności w mieście. Tylny but zasila wbrew tytułowi 350 ccm, 34 KM i 35 Nm. Sprinty ma dość niezłe, ale został elektronicznie zablokowany na 140 km/h. Skrzynia CVT została skonfigurowana ewidentnie z myślą o startach spod świateł, a nie uprawianiu turystyki. Spozycjonowałbym go nawet gdzieś na pograniczu skuterów miejskich ukośnik małych sportowców. Te aspiracje przekładają się na geometrię i twardość przedniego zawieszenia czy agresję z jaką działają hamulce ByBre.

Jednak nie uważam, że jest nie jest to komfortowy skuter. Owszem, trochę drażni mnie twardość lagów, ale za to mam trochę większą pewność prowadzenia i nie widzę skłonności do nurkowania sprzętu. Nie mniej cały czas wypatruję zapadniętych studzienek.

Na pewno podniesiecie też kwestię drugiej wady jaką będzie cena – sprzęt zaczyna się od 29 000 zł, co daje jakieś 300 zł netto miesięcznie kiedy zdecydujecie się na trzyletni leasing z ratą balonową. Po wybraniu full opcji jak na załączonym obrazku cena wzrasta o kolejne 8 000 zł. Czy to dużo? Myśląc o zakupie za gotówkę na pewno tak, jednak dziś częściej myślimy o zakupie sprzętu z półki premium w kontekście używania a nie posiadania. W relacji ceny do jakości i możliwości jest to nawet ciekawa propozycja jako drugi pojazd miejski obok samochodu, który pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas dojazdów do Mordoru na dziewiątą.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

  • Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik 4-suwowy, 4 zawory na cylinder, wałek rozrządu w głowicy z popychaczami, układ smarujący z mokrą miską olejową
  • Średnica cylindra x skok tłoka 80 mm x 69,6 mm
  • Pojemność skokowa 350 cm sześc.
  • Moc znamionowa 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy 35 Nm przy 6000 obr/min
  • Stopień sprężania 11.5:1
  • Kontrola mieszanki / zarządzanie silnikiem Cyfrowy układ zarządzania silnikiem BMS-E2
  • Kontrola emisji spalin Katalizator trójfunkcyjny z zamkniętą pętlą, emisja zgodna z normą EU-4
  • Osiągi/zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna 139 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 3,5 l
  • Rodzaj paliwa Bezołowiowa super 95 (ROZ), zgodnie z E10
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Z magnesami trwałymi 316 W
  • Akumulator 12 V / 9 Ah, bezobsługowy
  • Rozrusznik 500 W
  • Przeniesienie napędu
  • Sprzęgło Sprzęgło suche odśrodkowe promieniowe
  • Przekładnia Skrzynia bezstopniowa CVT
  • Napęd Układ kół zębatych
  • Podwozie / hamulce
  • Rama Stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
  • Osadzenie przedniego koła / zawieszenie Widelec teleskopowy Ø 35 mm
  • Osadzenie tylnego koła / zawieszenie Podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulowany naciąg
  • Skok zawieszenia, przód / tył 110 mm / 112 mm
  • Rozstaw kół 1565 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 81 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy 63,6°
  • Koła Koła - odlew aluminiowy
  • Obręcz, przód 3,50 x 15""
  • Obręcz, tył 4,25 x 14"
  • Opony, przód 120/70 ZR 15
  • Opony, tył 150/70 ZR 14
  • Hamulce, przód Hamulec dwutarczowy, tarcza sztywna, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe
  • Hamulce, tył Hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający
  • ABS BMW Motorrad ABS
  • Wymiary/masy
  • Wysokość siedzenia 775 mm
  • Długość wewnętrznego łuku nóg 1760 mm
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 12,8 l
  • Rezerwa 4 l
  • Długość (bez pomostu bagażowego) 2210 mm
  • Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym (DIN)) 1,305 mm
  • Szerokość (z lusterkami) 835 mm
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 204 kg (masa na sucho 193 kg) 1)
  • Dopuszczalna masa całkowita 405 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 201 kg
  • 1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 168/2013 z masą płynów, standardowego wyposażenia oraz „paliwa” w zbiornikach paliwa napełnionych w co najmniej 90 % objętości

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button