Rynek motocyklowy: Wyniki sprzedaży motocykli i motorowerów w styczniu 2021. Rok zaczynamy od spadków

Choć sprzedaż jednośladów w styczniu 2021 zamykamy na minusie, to nie jest to zaskoczeniem

W skrócie
  • Spadek wyników sprzedaży motocykli i motorowerów w styczniu 2021
  • Wyniki sprzedaży zgodne z przewidywaniami
  • Powodem wejście w życie normy Euro 5 oraz typowo zimowa pogoda w styczniu

Choć chyba wszyscy byśmy tego chcieli, wyniki sprzedaży jednośladów nie mogą cały czas notować przyrostów. Obrazuje to sytuacja z jaką mamy do czynienia tuż na początku roku, czyli w jego pierwszym miesiącu. 

W styczniu 2021 roku zarejestrowano 711 nowych jednośladów. Jest to wynik o 47,2% niższy niż przed rokiem. Różnica jest zatem naprawdę spora, bo sięga spadków notowanych w marcu 2020, tuż po zamrożeniu gospodarki. Jednak ten wynik nie może być zaskoczeniem, a na jego wpływ miała sięgająca ponad 300% wzrostu ilość zarejestrowanych jednośladów w grudniu 2020. Skąd takie wahnięcia? W głównej mierze za takie notowania odpowiada wprowadzenie od 1 stycznia 2021 roku nowych wymagań normy emisji spalin związanych z normą Euro 5 dla pojazdów kategorii od L1e do L7e (z wyjątkiem pojazdów kategorii L2e-U, L3eAxE, L3e-AxT i L6e-B dla których obowiązek wejdzie z dniem 1 stycznia 2025 roku). Zapał kupujących został także ostudzony przez nawrót śnieżnej i mroźnej zimy. Jednak w tym wypadku wydaje się być pewnym, że decyzja o zakupie jednośladu została jedynie odsunięta w czasie, a wraz z nadejściem wiosny, wyniki powinny znów poszybować w górę, bo nastroje na rynku motocyklowym w naszym kraju wydają się być mocno pro-sprzedażowe.  W ogólnej liczbie rejestracji znalazło się 410 (-41,3% r/r) motocykli i 301 (-53,6% r/r) motorowerów. Tu należy także zaznaczyć, że styczeń 2020 był rekordowym pod względem zainteresowania motocyklami pierwszym miesiącem roku. Nowe motocykle styczen 2021

MOTOCYKLE

W styczniu 2021 roku zarejestrowano 410 nowych motocykli, czyli o 288 sztuk mniej niż przed rokiem
(-41,3%). Mimo głębokiego spadku w porównaniu z ubiegłym, rekordowym rokiem, jest to ciągle bardzo wysoki poziom rejestracji. Przypomnijmy, że w grudniu dealerzy zarejestrowali dużo motocykli na stock przygotowując się do tzw. Końcowej Partii Produkcji, w związku ze wspomnianą powyżej zmianą przepisów. Średnia liczba rejestracji w styczniu w latach 2005-2019 to niecałe 300 sztuk.

Ranking marek:

Najczęściej rejestrowane marki w styczniu br. to: HONDA (104 szt., -32% r/r), BMW (56 szt. -12,5%) oraz TRIUMPH (22 szt. +257%) i SUZUKI (22 szt. -42,1%)

nowe motorowery styczeń 2021

Śmierć motocyklom? Nowe normy homologacyjne Euro5 już od 1 stycznia!

MOTOROWERY

Inne publikacje na ten temat:

Rejestracje motorowerów w styczniu osiągnęły poziom 301 sztuk, tj. mniej o 53,6% (348 sztuk) niż przed rokiem. Tutaj, podobnie jak w grupie motocykli, duży wpływ na niższą styczniową sprzedaż miały przyspieszone rejestracje w grudniu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ranking marek.

Najwięcej motorowerów na początku roku sprzedał ROMET MOTORS – 76 szt. (-69,6% r/r). Następny jest BARTON (36 szt., -52%) i ZIPP (35 szt., -10,3%).

W ogólnej liczbie motorowerów znajduje się 67 pojazdów elektrycznych.

pojemności styczeń 2021

Pojemności silnika:

Najwięcej w styczniu 2021r. zarejestrowano motocykli z silnikami o pojemnościach powyżej 750 cm3: 155 sztuk co stanowi 37,8% całej sprzedaży. Liderem tutaj jest BMW (49 szt.). Następnie klienci wybierali motocykle o silnikach z pojemnościami do 125 cm3 (127 szt.). W tej grupie liderem jest ROMET MOTORS (19 szt.).

Zarejestrowano także trzy motocykle elektryczne.

Segmenty funkcjonalne:

Najpopularniejszym typem motocykli w styczniu były STREETy (133 szt.), które o cztery sztuki wyprzedziły ON/OFFy. W pierwszej grupie liderem jest HONDA, a w drugiej BMW.

Rejestracje motocykli używanych.

W styczniu 2021 roku zarejestrowano 2 741 używanych motocykli. Jest to drugi wynik dla stycznia ustępujący tylko rezultatowi sprzed roku, kiedy zarejestrowano 3 827 sztuk. Najwięcej, bo 582 sprowadzono jednośladów marki HONDA. Sprowadzono także jeden motocykl elektryczny.

Norma Euro5: zabija motocykle, czy wymusza postęp?

Struktura styczeń 2021

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button