TomTom Rider 550: Jak działa motocyklowa nawigacja GPS? Jak wyznaczać trasę motocyklową?

Na testy zabraliśmy najnowszą nawigację motocyklową od TomTom’a, czyli model Rider 550. Jak działa motocyklowa nawigacja GPS i czy warta jest ponad 2000 zł? Sprawdzamy!

Mam dość długą historię korzystania z rozwiązań nawigacyjnych oferowanych przez TomTom’a. W przeszłości korzystałem z modelu Rider 400 i Rider 410, a obecnie prywatnie posiadam model Rider 450. Czy najnowszy TomTom Rider 550 jest realnie lepszy od poprzedników?

Pierwszą z nowych funkcji jest możliwość aktualizowania nawigacji przez Wi-Fi® – bezprzewodowo, bez konieczności podłączania do komputera. Urządzenie zostało wyposażone w usługi Lifetime* (Mapy Świata, Traffic i Fotoradary). TomTom RIDER 550 oferuje dostęp do TomTom Road Trips – ponad 150 ekskluzywnych tras dostępnych do pobrania, co będzie przydatne przy planowaniu wyjątkowej podróży. W trakcie jazdy motocykliści zwrócą uwagę na nowy, szybszy, czterordzeniowy procesor, który zapewnia większą wydajność i płynniejszą nawigację, a także docenią możliwość połączenia urządzenia z telefonem i skorzystania z asystentów głosowych: Siri i Google Now ™. Ponadto wiadomości ze smartfona mogą być odczytywane na głos, za pomocą zestawu słuchawkowego.

TomTom Road Trips został stworzony dla motocyklistów, aby odkrywali najlepsze trasy na świecie. Mogą oni przeglądać i wybierać niesamowite drogi, personalizować je i łatwo synchronizować z TomTom RIDER 550. Dodatkowo, dzięki recenzjom dostępnym na portalu MyDrive, motocykliści mogą w bardzo prosty sposób zaplanować swoją perfekcyjną jazdę.

Podobnie jak w poprzednich modelach popularnej serii TomTom RIDER, motocykliści mają możliwość planowania trasy w obie strony i jeżdżenia po najbardziej ekscytujących, krętych drogach oraz wzniesieniach, a także korzystania z ekranu dotykowego 4.3″, przystosowanego do użytkowania w rękawicy. Motocykliści mogą także zapisać pobrane trasy bezpośrednio w urządzeniu.

Mike Schoofs, Managing Director, TomTom Consumer, powiedział: „Cieszymy się, że mogliśmy wprowadzić na rynek nowe urządzenie TomTom RIDER 550, które zostało wyposażone w funkcje ułatwiające życie motocyklistom, takie jak Wi-Fi, asystent głosowy oraz odczytywanie wiadomości ze smartfona. Jesteśmy pewni, że motocykliści pokochają inspiracje, które oferujemy ich społeczności dzięki TomTom Road Trips.”

 

Więcej informacji na TomTom.pl

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Zwykle się nie udzielam tutaj, ale tym razem muszę się podzielić wrażeniami z używania tego…czegoś. Bo do dziś nie mogę wyjśc z gigantycznego wq , że dałem się tak naciągnąć.
    Posiadam tę nawigację od , praktycznie, początku jej obecności na rynku. Taki sentyment z TomToma samochodowego.
    Dla mnie taki sprzęt powinien przede wszytskim , oprócz bezbłędnej nawigacji, współpracować z interkomem poprzez wifi, BT itp.
    Wifi: otóż działa, czasami ale z rzadka, tyko w sytuacji posiadania przenośniego routera wifi. Proszę zapomnieć o korzystaniu z wifi udostępnionego w ramach np hotspota. Albo się połączy (extremalnie rzadko i tylko po gimnastyce on/off/reset telefonu czy nawigacji) albo wcale – i to zwykle najczęściej występuje. Teoretycznie łaczy się tylko z 2,4Hz a nie 5Hz, a naprawdę z żadnym z nich.
    BT: no tu podobne kompletne zamieszanie. Spóbuj np połączyć interkom z nawigacją i nie daj Boże gdzieś w tle leży smartfon i np masz włączone cokolwiek – google maps, maps, czy yanosik (tu tylko eksplozji należy oczekiwać bo yanosik to oddzielna historia). Efekt zwykle jest taki, ze navi owszem pokazuje trasę ale gadać nie chce. i już. Ja bawiłem się tym w różnych kombinacjach i wiem np że to gówno potrafi wyłączyć dzwięk z GoogleMaps, ale nie w Applowskich mapach, a w Waze raz tak a raz inaczej.
    Wiadomości – naprawdę proszę nie pisać bzdur o odczytywaniu wiadomości np z iPhone’a , bo to jest kompletnie nie możliwe. I nie ma tu co dyskutować tylko taki jest niezaprzecxzalny fakt. Może działa to na smartfonach z androidem. Nie wiem, nie znam się.
    Ekran dotykowy – reakcja ekranu na dotykanie rękawicami (ma podział na rękawice grube i niegrube) – w przypadku zwiększonej czułości (rękawice grube) – ekran żyje swoim życiem i trzeba być wyjątkowo spostrzegawczym, bo zmiany następują po zbliżeniu palca do ekranu a nie jego (ekranu) fizycznym dotknięciu. Więc efekt bywa dość zrandomizowany.
    Połaczenie – sama nawigacja ma możliwośc połączenia kabelkiem z akumulatorem. Zatem zatrzaskując w uchwycie nawigację, jednocześnie podłączamy ją do ładowania. Ekstra, cacy. No rewelacja. Tylko jakoś tak zaczyna się dziać, że nagle moto przestaje otrzymywac jakikolwiek prąd. Wsadzasz kluczyk w stacyjke, przekręcasz a tu zero życia. Jakby alkumulator zdechł. Mnie zaczęlo się to robić po kilku tygodniach używania. Aż wreszcie nadszedł ten dzień gdy moje moto przestało dawać jakiekolwiek oznaki życia. W swoim F800GS podniosłem kanapę, odłączyłem zasilanie navi, i moto cudownie odzyskało życie.
    To miłe, że Pan Mike Schoofs, Managing Director, TomTom Consumer jest z siebbie zadowolony. Ja tym wpisem chciałem przestrzec potencjalnych nabywców. Wyrzućcie te pieniądze, przepijcie, wydajcie na cokolwiek ale w trosce o swoje zdrowie emocjonalno-psychiczne nie wydawajcie kasy na to gówno. Naprawdę szkoda zdrowia. Jest to najgorsza chyba z możliwych opcji nawigajij jaka została wypuszczona na rynek w pogoni za kasiorą.
    Pozdrawiam
    PS. Nie mam wątpliwości, zę ten tekst nie powisi długo, no bo wiadomo sponsor itepe. Ale może choć kilka osób się zastanowi i oszczędzi pieniądze.

  2. Niestety to jest jakiś śmiech na sali, też miałem okazje próbować i bardzo żałuję. To już darmowy yanosik biję tę nawigację na głowę, więc mimo wywalenia hajsu na tomtoma będe się yanosiak trzymał dalej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button