Aktualnie czytasz:
Test Suzuki Burgman 400 K3: Idealny skuter na dalekie trasy
0

Pi膮tek rano... deszcz lekko kropi. Nasza ekipa tester贸w wybiera si臋 w艂a艣nie po odbi贸r testowego egzemplarza Suzuki Burgman 400 w wersji K3.

Pierwsze wra偶enie 鈥 Ale偶 to niskie i jakie艣 twarde. Jakie偶 z艂udne te pierwsze wra偶enia... Pogoda si臋 zmienia, pokazuje si臋 s艂o艅ce. Wraz z ilo艣ci膮 pokonanych kilometr贸w nasze zdanie wyklarowuje si臋 coraz bardziej...

Wizualnie skuter prezentuje si臋 bardzo ciekawie. Jest to trzecia z kolei ods艂ona maxi skutera ze stajni Suzuki. Sprawia wra偶enie mocnej i komfortowej maszyny na dalekie wyjazdy. Myli si臋 jednak ten, kto uwa偶a, 偶e Burgman 400 nie nadaje si臋 do miasta. Skuter jest bardzo funkcjonalny. Podczas jazd w mie艣cie i w d艂ugich trasach kierowca rozpieszczany jest przez prawid艂owe i bardzo ergonomiczne u艂o偶enie wszelkich prze艂膮cznik贸w.

Przycisk odpowiedzialny za tak zwany passing umieszczony jest pod palcem wskazuj膮cym lewej r臋ki od strony hamulca lewego. Pozwala to na zr臋czne korzystanie z tej funkcji bez zdejmowania r臋ki z manetki i hamulca. Przemy艣lane jest r贸wnie偶 usytuowanie obok prawej manetki w艂膮cznika 艣wiate艂 awaryjnych. W d艂u偶szej trasie pozwala to na wygodne dzi臋kowanie usuwaj膮cym si臋 nam z drogi pojazdom.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Deska rozdzielcza nie powala niestety mnogo艣ci膮 funkcji, cho膰 co trzeba przyzna膰 jest bardzo czytelna. Od lewej mamy wska藕nik poziomu paliwa, pr臋dko艣ciomierz, obrotomierz i wska藕nik temperatury. Dodatkowo deska rozdzielcza wyposa偶ona jest w dwa czytelne mini wy艣wietlacze lcd na kt贸rych odczytamy mi臋dzy innymi przebiegi po艣rednie i przebieg ca艂kowity.

Ciekawe rozwi膮zanie zastosowano w stacyjce. Zosta艂a ona zmieniona wzgl臋dem modeli wcze艣niejszych. Kluczykiem zar贸wno uruchamiamy pojazd jak i otwieramy schowek pod siedzeniem. To kolejna zmiana kt贸r膮 Suzuki wprowadzi艂o wzgl臋dem modeli poprzednich. Inn膮 funkcj膮 jest mo偶liwo艣膰 pozostawienia skutera na 艣wiat艂ach pozycyjnych przekr臋caj膮c kluczyk maksymalnie do oporu w lewo. Mimo, 偶e jest to funkcja dobra to jednak mo偶e zdarzy膰 si臋, 偶e przez nieuwag臋 zostawimy tak skuter, a to mo偶e spowodowa膰 p贸藕niejsze problemy z rozruchem przy zbyt d艂ugim postoju.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Stacyjka posiada zabezpieczenie w postaci zasuwy kt贸ra skutecznie blokuje dost臋p do niej podczas postoj贸w. Przedni pulpit oferuje nam kilka schowk贸w. Mamy do wyboru dwa po obu bokach kierownicy w kt贸rych to zmieszcz膮 si臋 r臋kawiczki lub jakie艣 drobne przybory. Jest jeszcze schowek centralny pod kierownic膮. Jest on znacznie pojemniejszy w stosunku do tych dw贸ch. Zmie艣ci膰 tam swobodnie mo偶na map臋, dokumenty. Jest to do艣膰 bezpieczne miejsce na nasze podr臋czne szparga艂y. Zamykany jest on na kluczyk.

Kanapa skutera jest kanap膮 dzielon膮. Zar贸wno dla pasa偶era jak i dla kierowcy producent przewidzia艂 sporo miejsca. W Wersji K3 poprawiono podn贸偶ki dla pasa偶era co niew膮tpliwie podnios艂o jeszcze komfort jazdy w d艂u偶szych trasach. Oparcie kierowcy jest regulowane w p艂aszczy藕nie przednio-tylnej. Pozwala to dostroi膰 je do swoich indywidualnych potrzeb. Oparcie dla pasa偶era nie posiada regulacji. Naszym zdaniem powinno by膰 tak偶e nieco wy偶ej aby zapewni膰 optymalny komfort. Uchwyty dla pasa偶era s膮 obszerne i pozwalaj膮 czu膰 si臋 bardzo bezpiecznie. Kanapa nie jest najmi臋ksza jednak zapewnia nale偶yty komfort podczas d艂ugich przejazd贸w.

Oparcie dla kierowcy w skuteczny spos贸b podpiera plecy zapobiegaj膮c b贸lom kr臋gos艂upa. Schowek pod kanap膮 jest du偶o wi臋kszy ni偶 w wersjach poprzednich. Spokojnie zmieszcz膮 si臋 w nim dwa integrale i dodatkowe rzeczy takie jak r臋kawice, podr臋czne baga偶e. Schowek swoj膮 wielko艣ci膮 naprawd臋 nas powali艂 na kolana. Upakowa膰 mo偶na w nim bardzo wiele rzeczy. Dodatkow膮 zalet膮 jest mo偶liwo艣膰 skorzystania z pod艣wietlenia schowka kt贸re umieszczone jest na wewn臋trznej stronie kanapy.

Istnieje mo偶liwo艣膰 w艂膮czania i wy艂膮czania lampki pod艣wietlenia. Wad膮 jest naszym zdaniem na pewno zbyt ma艂y zakres uchylenia kanapy podczas otwierania schowka. W przedniej cz臋艣ci przestrzeni baga偶owej znajduje si臋 ma艂a przegr贸dka na narz臋dzia i dokumenty.

Skuter wyposa偶ony jest w bardzo wydajny system hamulcowy. Mamy do dyspozycji dwa sposoby hamowania. Mo偶emy u偶ywa膰 lewego zintegrowanego systemu kt贸ry zar贸wno hamuje tylne jak i przednie ko艂o, lub prawego hamulca kt贸ry hamuje tylko przednie, mo偶na te偶 u偶ywa膰 obu naraz co jeszcze bardziej podnosi efektywno艣膰 ca艂ego uk艂adu. Wiele razy zdarza艂o nam si臋 ostro hamowa膰. Nie zauwa偶yli艣my 偶adnych dziwnych objaw贸w.

-Podczas awaryjnego hamowania na suchej nawierzchni skuter z pr臋dko艣ci 100 km/h zatrzymywa艂 si臋 bardzo zdecydowanie trzymaj膮c zadany wcze艣niej tor jazdy. Jazda i funkcjonalno艣膰 skuter Suzuki Burgman jest pojazdem bardzo dynamicznym mimo swoich turystycznych zastosowaA膮. Nie jest to mo偶e wielki demon pr臋dko艣ci jednak w codziennej eksploatacji sprawdza si臋 znakomicie. Pr臋dko艣膰 maksymalna jak膮 uda艂o nam si臋 uzyska膰 to 150 km/h. Jest to wynik dobry jak na skuter tej klasy.

W nowym modelu K3 zastosowano wtrysk paliwa, dzi臋ki czemu ekonomika pojazdu poprawi艂a si臋 wzgl臋dem wcze艣niejszych wersji. 艢rednie zu偶ycie paliwa na 100 km w cyklu miejskim wynios艂o 4,6 litra, natomiast w cyklu pozamiejskim w zale偶no艣ci od pr臋dko艣ci z kt贸rymi je藕dzili艣my wynosi艂a od 4,1 (艣rednio 80 鈥 100km/h) do 5 litr贸w (艣rednio 120 鈥 140km/h). Prawdziw膮 wygod臋 i swoj膮 wspania艂o艣膰 Burgman pokazuje dopiero w trasie. Ilo艣膰 miejsca zapewnia jazd臋 z prawie wyprostowanymi nogami co wp艂ywa na wielki komfort podczas podr贸偶y.

Jazda ze 艣redni膮 pr臋dko艣ci膮 120 km/h nie nastr臋cza jakichkolwiek problem贸w. Dynamika pozostaje do oko艂o 140 km/h. Powy偶ej jest to tylko zwi臋kszanie powolne pr臋dko艣ci. Niestety zawieszenie zastosowane w tym modelu jest jakby zbyt twarde. Jazda po dziurawej nawierzchni nie sprawia ju偶 tyle przyjemno艣ci. Czu膰 zdecydowanie twardo艣膰 ca艂ego uk艂adu. Jak na taki kanapowiec to troch臋 za twarda ta amortyzacja. 艢wiat艂a zar贸wno kr贸tkie jak i d艂ugie zapewniaj膮 doskona艂膮 widoczno艣膰 w czasie nocnych eskapad. R贸wnie偶 przy wy偶szych pr臋dko艣ciach 100 鈥 130 km/h nie mamy si臋 czego obawia膰 je偶d偶膮c w nocy.

Widoczno艣膰 mamy zapewnion膮 艣wietn膮. Dobr膮 funkcj膮 jest hamulec postojowy. Zapewnia on bezpieczny post贸j na pochy艂ych p艂aszczyznach. Dodatkow膮 zalet膮 jest to, 偶e podczas chwilowych postoj贸w na podjazdach nie musimy zapiera膰 si臋 nogami. W wersji K3 d藕wigni臋 przeniesiono z po艂o偶enia centralnego pod kierownic膮 na praw膮 stron臋.

Podsumowanie - Suzuki Burgman 400 K3 jest bardzo udanym modelem. Poprawiono w nim wiele niedoci膮gni臋膰 kt贸re istnia艂y w wersjach poprzednich. Nie jest to ju偶 kr贸l wielkich pojemno艣ci. Mimo tego jest jednak wart zainteresowania, a w swojej klasie nie ma sobie r贸wnych. Je艣li szukasz wygodnego pojazdu do jazdy po mie艣cie i do wyjazd贸w turystycznych w dalekie trasy to ten skuter jest dla Ciebie. Ma wystarczaj膮co du偶o mocy aby dynamicznie przemieszcza膰 si臋 w miejskim g膮szczu i zapewnia optymaln膮 pr臋dko艣膰 艣redni膮 d dalekich przejazd贸w.

Jaka jest Twoja reakcja?
26%
0%
4%