Aktualnie czytasz:
Test Suzuki GS500F: Pół litra na początek
0

Suzuki Gs500, motocykl który znają niemal wszyscy fani jednośladów. Pojazd ten produkowany jest nieprzerwanie od długich już lat. Doczekał się już kilku wersji stylistycznych. W ostatnim okresie firma Suzuki wypuściła na rynek model F tego motocykla.

Od starego GS-a różni się on przede wszystkim nowym wyglądem zewnętrznym. Z maszyny typowo naked bike F-ka stała się motocyklem o zacięciu sportowym. Dodano owiewki i kilka innych detali. Motocykl już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Stylistyka nie odbiega od popularnych w obecnym czasie trendów. Światło przednie nadaje pojazdowi niepowtarzalnego wyglądu modliszki czekającej w ukryciu na ofiarę. Reflektor zapewnia bardzo dobrą widzialność w nocy. Motocykl posiada zarówno światła mijania jak i drogowe.

Śmiało można powiedzieć, że oświetlenie nawet przy dużych prędkościach nie zawodzi. Są na tyle mocne aby zapewnić odpowiednią widzialność. Przednia owiewka jest dobrze wyprofilowana zapewnia w miarę komfortową jazdę. Niestety ma też swoje wady, nie zapewnia wystarczającej ochrony przed wiatrem. Wystarczyłaby przecież odrobinkę wyższa szybka i problem byłby rozwiązany. Ochrona nóg jest juz jednak wzorowa.

Podczas jazdy w deszczowe dni nie czujemy dyskomfortu a nasze nogi nie są ciągle oblewane wodą. Rozplanowanie przełączników na kierownicy jest bardzo ergonomiczne. Ma się wrażenie, że konstruował to człowiek specjalnie dla nas. To miłe, zważywszy na fakt, że nie zawsze konstruktorzy zwracają uwagę na komfort i ergonomię usytuowania przycisków. Podobna sytuacja tyczy się rozplanowania kontrolek i zegarów. Są one nad wyraz czytelne i nawet przy bardzo szybkiej jeździe nie ma problemów z odczytaniem wskazań. Inaczej niestety ma się sprawa z lusterkami. Mimo, że zapewniają zazwyczaj należytą widoczność, a ich możliwości dostosowania do potrzeb kierowcy są nadzwyczaj duże, to niestety już przy prędkości powyżej 110 km/h wpadają one w wibrację uniemożliwiające widzenie dokładne tego co dzieje się z tyłu.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.

Przy prędkości 150 km/h wibracje lusterek są naprawdę duże i utrudniają poprawną ocenę sytuacji. Siedzenie jest pokryte materiałem zapewniającym wygodę jazdy. Nie jest może szerokie ale za to dość długie. Sylwetka którą przyjmujemy podczas jazdy tym motocyklem zapewnia, że nawet po przejechaniu 300 km nie odczuwamy bólu pleców i innych części ciała. Pewnym minusem jest ześlizgiwanie się z siedzenia podczas hamowania. Niemniej może to my za mocno hamowaliśmy?

Hamulce to niewątpliwie jeden z atutów nowego GS-a. Działają bardzo sprawnie i skutecznie. W kilku sytuacjach zapewniły skuteczne uniknięcie potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. Podczas ostrego hamowania motocykl nie wężykuje. Poprawnie trzyma tor hamowania. Opony w które wyposażony jest ten pojazd zapewniają odpowiednią przyczepność. Jazda w zakrętach jest przyjemnością a nie walką o życie. Zauważyliśmy jednak, że czasem GS jest niezbyt stabilny w łukach, niemniej jest to prawdopodobnie wina za miękko zestrojonego zawieszenia tego sportowego jednośladu. Warto w tym miejscu nadmienić, że począwszy od roku 2004 odbywają się zawody motocyklowe specjalnie dla modeli GS500F. Wyścigi te mają zapewnić młodym ludziom możliwość uczestniczenia w sporcie nie ponosząc zbytnich kosztów. Istnieje możliwość zakupu tego pojazdu w pakiecie z olejem, kompletem opon, torowymi owiewkami, sprężynami twardszymi zawieszenia i kilkoma innymi dodatkami.

Na pewno jest to inicjatywa godna polecenia innym firmom. Silnik Suzuki GS500F jest konstrukcją nie młodą, jednak napewno sprawdzoną. Biegi wchodzą dokładnie. Nie ma jakichkolwiek problemów z pracą przekładni. Motocykl z seryjnym wydechem pracuje dość cicho i elegancko. Gdy dodamy gazu usłyszymy napewno atrakcyjny pomruk budzącego się do galopu stada koni. Suzuki przyspiesza dość żwawo. Prędkość 100 km/h osiąga w 5,6 sekundy. Na pierwszym i drugim biegu silnik momentalnie wkręca się na 12000 obrotów.

Prędkość maksymalna jaką uzyskaliśmy w testach przyspieszeń wynosiła 180 km/h. Jest to wynik bardzo dobry, biorąc pod uwagę fakt, że jest to jedynie 500tka za niecałe 20000 zł.

Podsumowując motocykl Suzuki GS500F jest modelem jednośladu idealnym dla osób zaczynających przygodę z motocyklami. Jest świetną propozycją tego typu jeśli chodzi o ofertę cenową. Posiada odpowiednią moc jak dla początkującego. Niemniej jednak także doświadczeni jeźdźcy odnajdą wiele przyjemności w poskramianiu GS-a.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
67%
Interesujące
11%
heh...
0%
Że co?
11%
Grrrr!
0%
Smutne
6%