Aktualnie czytasz:
Test Gilera Nexus 500 - "Bullzeye"
0

Pierwszej prezentacji Gilery Nexus towarzyszy艂o pewne napi臋cie. Osobi艣cie obiecywa艂em sobie bardzo du偶o po tym modelu firmy. Mia艂 to by膰 super sportowiec mog膮cy konkurowa膰 z niezwyci臋偶onym do tej pory w tej klasie T-maxem.

Pierwszy m贸j kontakt z Nexusem by艂 jednak nieciekawy. Podczas wystawy w Berlinie w pierwszej po艂owie 2004 roku mia艂em mo偶liwo艣膰 zasi膮艣膰 za sterami tego jedno艣ladu. Wtedy nie wywar艂 na mnie a偶 takiego wra偶enia, a mo偶e po prostu oczekiwa艂em zbyt wiele? Kolejne spotkanie mia艂o miejsce dopiero podczas naszego testu kt贸ry odby艂 si臋 w ostatnich dniach sierpnia 2004 roku. Podchodzi艂em do tego modelu z du偶ym sceptyzmem. Nie oczekiwa艂em ju偶 cud贸w, ani jakich艣 wspania艂o艣ci.

Zaraz po odebraniu pojazdu stwierdzi艂em, 偶e jest tu jako艣 wysoko i jako艣 dziwnie. Ku mojemu zdziwieniu ju偶 po kilku kilometrach moje z艂e wra偶enia min臋艂y. Zacznijmy od pocz膮tku.... Skuter wizualnie prezentuje si臋 bardzo okazale. Jego bezpretensjonalna linia dok艂adnie wskazuje na przeznaczenie tego pojazdu. Jest to typowy sportowiec. Styli艣ci w艂oscy kolejny raz potwierdzili sw贸j perfekcyjny zmys艂 dobrego smaku. Z przodu jedno艣lad ten wygl膮da bardzo atrakcyjnie. Mo偶na por贸wna膰 go do dysz膮cego byka gotowego do skoku.

Producent do wyko艅czenia u偶y艂 wielu element贸w karbonowych. W ten spos贸b jest wykoA膮czona mi臋dzy innymi deska rozdzielcza. Id膮c za og贸ln膮 tendencj膮 panuj膮c膮 obecnie na rynku konstruktorzy umie艣cili kierunkowskazy przednie w lusterkach. Moim zdaniem jest to zabieg bardzo dobry. Zapewnia on dobr膮 sygnalizacj臋 zamiaru zmiany kierunku jazdy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Szyba w tym poje藕dzie jest regulowana. Mamy do dyspozycji trzy mo偶liwe po艂o偶enia szyby. Standardowo jest ona zamontowana w najni偶szym po艂o偶eniu. Jest to niew膮tpliwie za nisko. Niestety sama zmiana po艂o偶enia szyby jest troch臋 k艂opotliwa i wymaga odkr臋cenia kilku 艣rub. Siedzenie mimo tego, 偶e bardzo twarde zapewnia nale偶yty komfort. Nie mo偶na narzeka膰 na jakiekolwiek niewygody nawet podczas d艂ugiej jazdy. Minusem jest brak mo偶liwo艣ci regulacji oparcia dla kierowcy. Miejsce na nogi nie zapewnia mo偶liwo艣ci wyprostowania ich w pe艂ni jak to si臋 ma w przypadku g艂贸wnego konkurenta w klasie sportowc贸w Yamahy T-MAX. Miejsca dla pasa偶era jest bardzo du偶o.

W modelu tym nie zamontowano typowych podest贸w dla drugiej osoby. Zastosowano ma艂e podn贸偶ki podobne do tych kt贸re stosuje si臋 w motocyklach. Istnieje mo偶liwo艣膰 ich z艂o偶enia. Wlew paliwa umieszczony jest w przekroku skutera. Takie umieszczenie zapewnia obni偶enie 艣rodka ci臋偶ko艣ci. Dodatkowym wielkim plusem tego pojazdu s膮 znane ju偶 z modelu gilera runner wywietrzniki przez kt贸re wylatuje ciep艂e powietrze na nogi. W por贸wnaniu z runnerem w kt贸rym mo偶na by艂o bardziej traktowa膰 te wyloty jako atrapy tutaj dzia艂aj膮 one wy艣mienicie. Ogrzewanie n贸g sprawdza si臋 w ch艂odniejsze dni co w zdecydowany spos贸b podnosi komfort jazdy w ch艂odne dni.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Deska rozdzielcza wyko艅czona jest elementami karbonowymi. Wy艣wietlacz jest pod艣wietlany na czerwono. Jest on w miar臋 czytelny. Na pulpicie mamy obrotomierz, pr臋dko艣ciomierz i komputer pok艂adowy. Podaje on nam takie parametry jak spalanie 艣rednie, spalanie chwilowe, a tak偶e ilo艣膰 kilometr贸w jakie b臋dziemy w stanie przejecha膰 do tankowania. Dodatkowo jest jeszcze kilka przydatnych funkcji. Jest to niew膮tpliwie du偶y plus Nexusa. Schowek nie powala swoj膮 pojemno艣ci膮. W艂a艣ciwie jest to jeden z minus贸w tego pojazdu. Nie zabierzemy do niego wi臋cej ni偶 jeden kask lub kilka osobistych drobiazg贸w. Je艣li planujemy podr贸偶 dalsz膮 musimy pomy艣le膰 o zakupie kufra. Co prawda Nexus ma ma艂e schowki obok kierownicy ale s膮 one naprawd臋 ma艂e i zmieszcz膮 si臋 tam jedynie dokumenty.

Czas si臋 przejecha膰... Skuter zapewnia bardzo du偶y komfort jazdy. Mimo twardego zestrojenia przednie zawieszenie dobrze wybiera wszelkie nier贸wno艣ci drogi. Tylni amortyzator posiada regulacj臋. Nexus odpala bez najmniejszych problem贸w. Reaguje od razu na zawo艂anie rozrusznika. Nawet w ch艂odniejsze dni nie powinnismy mie膰 jakichkolwiek problem贸w z uruchomieniem. Jedno艣lad rusza bardzo zrywnie z miejsca. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e uk艂ad przeniesienia nap臋du jest bardzo dobrze zestrojony. Po odkr臋ceniu manetki momentalnie reaguje przyspieszaj膮c r贸wnomiernie do pr臋dko艣ci maksymalnej 173 km/h. Przyspieszenie jest bardzo p艂ynne. W prawie ca艂ym zakresie pr臋dko艣ci odczuwamy reakcj臋 na ruchy manetki. Silnik w kt贸ry jest wyposa偶ony ten pojazd to silnik czterosuwowy ch艂odzony ciecz膮. Jest to nowa konstrukcja kt贸r膮 firma zastosowa艂a ju偶 w modelach Piaggio X9 500 evolution. Jazda w zakr臋tach zapewnia du偶o frajdy. Rama tego pojazdu jest bardzo sztywna i nie odczuwa si臋 tak zwanego p艂ywania w zakr臋tach. Nexusem mo偶na wr臋cz szlifowa膰 podn贸偶kami w zakr臋tach.

Hamowanie zapewniaj膮 dwie tarcze z przodu i jedna z ty艂u. Jest to wystarczaj膮cy system aby zatrzyma膰 ten jedno艣lad z ka偶dej pr臋dko艣ci. Podczas hamowa艅 awaryjnych nie stwierdzi艂em w臋偶ykowania co by艂o cz臋ste na przyk艂ad przy hamowaniu Piaggio X9. Podczas jazdy na nier贸wno艣ciach zauwa偶yli艣my, 偶e podstawka centralna jest zamontowana zbyt nisko. Czasem na wertepach lub tak zwanych le偶膮cych policjantach mo偶na ni膮 zaczepi膰. Nie jest to niebezpieczne ale razi. Podsumowuj膮c... Skuter Gilera Nexus jest typowym sportowcem. Jazda tym pojazdem zapewnia wiele frajdy i przyjemno艣ci. Wspaniale dzia艂aj膮ce ogrzewanie na nogi zapewni wysoki komfort jazdy podczas ch艂odniejszych dni. Minusem jest ma艂y schowek kt贸ry w znacz膮cy spos贸b ogranicza u偶yteczno艣膰 tego jedno艣ladu. Dostaje on mimo wszystko wysok膮 ocen臋 5 za ca艂okszta艂t.

Mimo kilku minus贸w ma on przewa偶aj膮c膮 ilo艣膰 plus贸w. Jego przyspieszenie imponuje a pr臋dko艣膰 maksymalna jest bardzo zadowalaj膮ca. Wyprzedzanie i prowadzenie dostarcza mi艂ych doznaA膮. Jednym s艂owem, pozory myl膮. Moje pocz膮tkowe negatywne zdanie zmieni艂o si臋 na bardzo pozytywne.

Jaka jest Twoja reakcja?
33%
17%
0%