125 ccm
Aktualnie czytasz:
Statystyki rejestracji jednośladów: Motocykle 125 400% w górę, motorowery 30% w dół
0

Jednoślady 125 kanibalizują mniejsze pojemności. Rekordowe wyniki sprzedaży jednośladów „bez praw jazdy” są następstwem zmiany przepisów na mocy których każdy, kto posiada prawo jazdy B może poruszać się niewielkim motocyklem.

Jednak najgwałtowniejsze wzrosty liczone rok do roku mamy już za sobą i zgodnie z prognozami rynek zaczyna wyhamowywać. Mimo to, prezentowane przez PZPM wartości pokazują niespotykaną dotychczas skalę sprzedaży motocykli w Polsce.

  Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco
  Pojemność silnika Marka Styczeń-Sierpień
  2015 2014 Zmiana
r/r
2015
Udział %
2014
Udział %
 
  <=125cm3 ROMET MOTORS 4005 852 370,1%    
    JUNAK 3531 464 661,0%    
    KYMCO 952 296 221,6%    
    pozostałe marki 5484 966 467,7%    
  <=125cm3 Suma   13972 2578 442,0% 74,1% 34,7%

 

Co najistotniejsze, udział motocykli o pojemności do 125 ccm w ciągu roku wzrósł dwukrotnie, do poziomu 74%. Na podium sprzedaży jednak nadal bez zmian. Najliczniejszy wolumen nowych rejestracji ma kolejno Romet, Junak oraz Kymco.

Oczywistym jest, że segment 125 ccm wpłynął dość wyraźnie na sprzedaż motocykli w Polsce ogółem, dając 154% wzrostu. Spory sukces odniósł Junak (+585%), Zipp (+261%), Romet (+238%) oraz Kymco (184%).

  Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco
  Pozycja Marka Styczeń-Sierpień
  2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
  1 ROMET MOTORS 4251 22,5% 1256 16,9% 238,5%
  2 JUNAK 3578 19,0% 522 7,0% 585,4%
  3 YAMAHA 1687 8,9% 1001 13,5% 68,5%
  4 HONDA 1291 6,8% 768 10,4% 68,1%
  5 KYMCO 1003 5,3% 353 4,8% 184,1%
  6 BMW 910 4,8% 808 10,9% 12,6%
  7 ZIPP 904 4,8% 250 3,4% 261,6%
  8 SUZUKI 536 2,8% 378 5,1% 41,8%
  9 KAWASAKI 522 2,8% 469 6,3% 11,3%
  10 KTM 511 2,7% 349 4,7% 46,4%
  RAZEM 1-10 15193 80,5% 6154 82,9% 146,9%
  POZOSTAŁE MARKI 3672 19,5% 1265 17,1% 190,3%
  RAZEM 18865 100% 7419 100% 154,3%

 

Zgodnie z przewidywaniami, wciąż dynamicznie spada zainteresowanie motorowerami. Spadki notują wszystkie marki, prócz Ferro, które podniosło wolumen sprzedaży o ponad 37%. Cały rynek stracił 1/3 licząc rok do roku.

Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco
Pozycja Marka Styczeń-Sierpień
2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 8559 37,39% 13306 38,61% -35,7%
2 ZIPP 3801 16,61% 3828 11,11% -0,7%
3 JUNAK 3605 15,75% 4111 11,93% -12,3%
4 TOROS 1123 4,91% 3748 10,88% -70,0%
5 TAOTAO 885 3,87% 1184 3,44% -25,3%
6 KYMCO 654 2,86% 931 2,70% -29,8%
7 WONJAN 568 2,48% 1061 3,08% -46,5%
8 FERRO 492 2,15% 358 1,04% 37,4%
9 WANGYE 334 1,46% 544 1,58% -38,6%
10 LONGJIA 293 1,28% 548 1,59% -46,5%
RAZEM 1-10 20314 88,8% 29619 85,9% -31,4%
POZOSTAŁE MARKI 2575 11,2% 4842 14,1% -46,8%
RAZEM 22889 100% 34461 100% -33,6%

 

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Przemysław Borkowski
Przemysław Borkowski
10 od lat po Warszawie na dwóch kołkach. Piórem od lat po kartce. Przemysław Borkowski jest absolwentem dziennikarstwa na UW. Od najmłodszych lat pasjonuje się motoryzacją, zwłaszcza jednośladami. W swojej pracy łączy umiejętności zdobyte przez lata doświadczenia w prasie wraz ze swoją pasją. | Redakcja | Google+