125 ccm
Aktualnie czytasz:
Statystyki rejestracji jednośladów: Motocykle 125 400% w górę, motorowery 30% w dół
0

Jednoślady 125 kanibalizują mniejsze pojemności. Rekordowe wyniki sprzedaży jednośladów „bez praw jazdy” są następstwem zmiany przepisów na mocy których każdy, kto posiada prawo jazdy B może poruszać się niewielkim motocyklem.

Jednak najgwałtowniejsze wzrosty liczone rok do roku mamy już za sobą i zgodnie z prognozami rynek zaczyna wyhamowywać. Mimo to, prezentowane przez PZPM wartości pokazują niespotykaną dotychczas skalę sprzedaży motocykli w Polsce.

  Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco
  Pojemność silnika Marka Styczeń-Sierpień
  2015 2014 Zmiana
r/r
2015
Udział %
2014
Udział %
 
  <=125cm3 ROMET MOTORS 4005 852 370,1%    
    JUNAK 3531 464 661,0%    
    KYMCO 952 296 221,6%    
    pozostałe marki 5484 966 467,7%    
  <=125cm3 Suma   13972 2578 442,0% 74,1% 34,7%

 

Co najistotniejsze, udział motocykli o pojemności do 125 ccm w ciągu roku wzrósł dwukrotnie, do poziomu 74%. Na podium sprzedaży jednak nadal bez zmian. Najliczniejszy wolumen nowych rejestracji ma kolejno Romet, Junak oraz Kymco.

Oczywistym jest, że segment 125 ccm wpłynął dość wyraźnie na sprzedaż motocykli w Polsce ogółem, dając 154% wzrostu. Spory sukces odniósł Junak (+585%), Zipp (+261%), Romet (+238%) oraz Kymco (184%).

  Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco
  Pozycja Marka Styczeń-Sierpień
  2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
  1 ROMET MOTORS 4251 22,5% 1256 16,9% 238,5%
  2 JUNAK 3578 19,0% 522 7,0% 585,4%
  3 YAMAHA 1687 8,9% 1001 13,5% 68,5%
  4 HONDA 1291 6,8% 768 10,4% 68,1%
  5 KYMCO 1003 5,3% 353 4,8% 184,1%
  6 BMW 910 4,8% 808 10,9% 12,6%
  7 ZIPP 904 4,8% 250 3,4% 261,6%
  8 SUZUKI 536 2,8% 378 5,1% 41,8%
  9 KAWASAKI 522 2,8% 469 6,3% 11,3%
  10 KTM 511 2,7% 349 4,7% 46,4%
  RAZEM 1-10 15193 80,5% 6154 82,9% 146,9%
  POZOSTAŁE MARKI 3672 19,5% 1265 17,1% 190,3%
  RAZEM 18865 100% 7419 100% 154,3%

 

Zgodnie z przewidywaniami, wciąż dynamicznie spada zainteresowanie motorowerami. Spadki notują wszystkie marki, prócz Ferro, które podniosło wolumen sprzedaży o ponad 37%. Cały rynek stracił 1/3 licząc rok do roku.

Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco
Pozycja Marka Styczeń-Sierpień
2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 8559 37,39% 13306 38,61% -35,7%
2 ZIPP 3801 16,61% 3828 11,11% -0,7%
3 JUNAK 3605 15,75% 4111 11,93% -12,3%
4 TOROS 1123 4,91% 3748 10,88% -70,0%
5 TAOTAO 885 3,87% 1184 3,44% -25,3%
6 KYMCO 654 2,86% 931 2,70% -29,8%
7 WONJAN 568 2,48% 1061 3,08% -46,5%
8 FERRO 492 2,15% 358 1,04% 37,4%
9 WANGYE 334 1,46% 544 1,58% -38,6%
10 LONGJIA 293 1,28% 548 1,59% -46,5%
RAZEM 1-10 20314 88,8% 29619 85,9% -31,4%
POZOSTAŁE MARKI 2575 11,2% 4842 14,1% -46,8%
RAZEM 22889 100% 34461 100% -33,6%

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%