125 ccm
Aktualnie czytasz:
Honda Varadero 125: 3 zalety i 3 wady popularnego używanego modelu na A1
8

Honda Varadero 125 to bardzo zgrabny i poręczny turystyk. Idealnie sprawdzi się dla początkujących fanów podróży, którzy na razie nie mogą pozwolić sobie na dorosłe Varadero lub chcą pozostać przy małej pojemności. Zwłaszcza, że na tej dwucylindrówce można jeździć korzystając tylko z samochodowego prawa jazdy kat. B. Tylko czy używane Varadero 125 to dobry pomysł?

Honda Varadero 125 – zalety:

Dlaczego motocykl zdecydowanie nadaje się do spokojnej turystyki? Przede wszystkim ma bardzo duży zbiornik paliwa – aż 17,5 litra. Przy symbolicznym spalaniu 3,2 l/100 km pozwala to na przejechanie prawie 500 km bez tankowania! To jednoznacznie określa charakter i przeznaczenie Hondy Varadero  125. Lekki, niedrogi, używany motocykl na A1 / B do turystyki brzmi kusząco.

Druga kwestia to zestaw wskaźników. Jest bardzo rozbudowany i czytelny. Poza prędkościomierzem i obrotomierzem, konsola informuje nas o niskiej ilości paliwa w zbiorniku za pomocą kontrolki rezerwy, pokazuje przebieg dzienny i całkowity na dwóch estetycznych wyświetlaczach LCD. Dodatkowo godzinę oraz temperaturę silnika. Zabrakło co prawda kontrolki ciśnienia oleju, ale nie ma co wymagać zbyt dużo.

Zawieszenie idealnie nadaje się na mniej utwardzone i wyboiste drogi. To również mocna strona Varadero 125, pokazująca wszechstronność tego modelu. Oczywiście, pod warunkiem, że Varadero nie będziecie wjeżdżać w ostry offroad.

Honda Varadero 125 – wady:

Czy zatem Honda Varadero 125 ma jakieś wady? Owszem. Przede wszystkim jest dość ciężka i nie powala osiągami silnika. Mimo że 125-tka Hondy ma 14 KM, waży na sucho aż 154 kg. Także jakość wykonania plastików mogłaby być mimo wszystko na nieco wyższym poziomie.

Ostatnia wada? Ceny używanych egzemplarzy są mocno za wysokie. Varadero 125 można kupić już za 7-8 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze na otomoto czy OLX kosztują do 14 000 zł.

ZOBACZ WIĘCEJ: Honda Varadero 125: Motocykl jedyny w swoim rodzaju

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
28%
Interesujące
56%
heh...
6%
Że co?
0%
Grrrr!
4%
Smutne
6%
8 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe daniel125
    22 listopada 2014 at 08:53

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Viadra od sierpnia, to naprawdę świetne moto. Nie dokońca zgadzam się z opinią o słabej mocy. Problem polega na tym że patrząc na Viadro widzimy duży motor i spodziewamy się po nim więcej. to tylko 125. jednak jedzie prawie 120 na godzine. i naprawdę jak na swoje mozliwości dobrze przyśpiesza. poważny problem zaczyna sie w górach. pod większą górke poprostu nie jedzie. co do ceny, mogła by być niższa, 10-letnia honda w cenier nowego chińczyka- każdy ma wybór

    • marek
      19 stycznia 2018 at 18:18

      Jak to jest z tym varadero wszyscy mówią 120 km/h bez problemu a testy na Yt np Motobanda i maks 100-110….?I pytanie z innej beczki jak chodzi licznik w varader w stosunku do gps?

      • Bolesław
        22 stycznia 2018 at 12:09

        Varadero tak jak każdy „motocykl” klasy 125cc ma osiągi na poziomie 100 km/h maksymalnej prędkości. Przy idealnych warunkach może i osiągnąć te 110 km/h maksymalnie wysilając silnik. Realna prędkość tego motocykla to 90 km/h.

        • Marek
          22 stycznia 2018 at 17:19

          Dziękuję za odpowiedź. Jeździłem kilkoma 125 tkami ale Varadero jakoś nie miałem okazji. Jednakże czytając na internecie wypowiedzi właścicieli wiaderka typu 120 GPS bez problemu myślę sobie coś nie halo wszystkie którymi jeździłem może i osiągały też te 120 km/h ale licznikowe (-5do10%gps) i z pewnością nie bez problemu, raczej to w dobrych warunkach i na dobrej klasy asfalcie. Stąd też się zastanawiałem czy faktycznie Varadero 125 na tyle szybszy od innych że bez problemu osiąga prędkości o których piszą użytkownicy.

          • Konrad
            11 kwietnia 2018 at 11:23

            Bolesław chyba nie wiesz o czym mówisz, mam Hondę Varadero 125 z 2001 roku i spokojnie do 100 szybko się rozpędzam, ale do 120km/h również udaje mi się go rozpędzić (ważę 75kg) , więc jeśli się nie znasz to się nie wypowiadaj

  • Zdjęcie profilowe Evert
    22 listopada 2014 at 11:39

    „Zabrakło co prawda kontrolki ciśnienia oleju, ale nie ma co wymagać zbyt dużo. Dość bogaty zestaw wskaźników jak na tę klasę motocykli.”

    Zabrakło czegoś więcej: wskaźnika paliwa, które w motocyklach tej klasy i ceny powinien jednak być. Warto dodać, że kontrolkę rezerwy wprowadzono dopiero w 2007 r. do modelu z wtryskiem paliwa. We wcześniejszych wersjach gaźnikowych – tylko kranik przełączający na rezerwę.
    Fakt faktem – Varadero ma ten sam silnik co Honda Shadow 125, ale w tej drugiej obrotomierza nie zamontowali, a w Varadero 125 jest. Osiągi „wiadra” (przyspieszenie i prędkość) są podobne do Hyosunga GT 125, który też posiada silnik widlasty o podobnej mocy.

    Varadero 125: http://www.youtube.com/watch?v=7FP32ZL2I8w

    Hyosung GT 125: http://www.youtube.com/watch?v=NlHcZgc_SDg

    W Hyosungu tym nie ma jednak chłodzenia cieczą. Elastyczność jednostki Varadero 125 taka sobie: maks. moment obrotowy to 10 Nm przy 8500 obr/min. Dla porównania w Hondzie CBF125: 11,2 Nm przy 6250 obr/min, a w Yamaha YBR125: 9,6 Nm przy 6 000 obr./min. Za to „wiadro” prędkości rzędu 120 km/h osiąga bez problemu.
    Waga Varadero może być też zaletą – opanowując cięższy motocykl, będzie później łatwiej przesiąść się na 200 kilową (lub cięższą) maszynę. Przesiadając się z YBR czy CBF różnica będzie bardziej odczuwalna. Te ostatnie palą co prawda mniej (2-2,5 l), ale Varadero daje za to więcej komfortu, a dzięki budowie i wadze prowadzi się bardziej stabilnie w trasie.

  • PeterP
    19 stycznia 2018 at 16:49

    małe Varadero jest spoko, jeździłem przez półtorej sezonu do zrobienia prawka, natomiast gdybym teraz miał wybierać swoje pierwsze turystyczne enduro, brał bym derbi terra, tańsze, lżejsze, duużo bardziej w teren, z uwagi na koła, a i silnik piaggio taki bardziej „szalony” niż spacerowy pancerny widlaczek hondy

  • Kamil
    31 marca 2018 at 09:25

    Kto pisał ten artykuł? W zaletach lekki i niedrogi. W wadach ciężki i za drogi.