Aktualnie czytasz:
Benelli BN 251: Sprawdzam tani motocykl na kategorię A2 #91 Szybcy i Wolni Vlog
0

Dzisiaj witam Was z pokładu motocykla na małą kategorię A. Benelli BN251 towarzyszyło mi we Włoszech, gdzie miałem okazję sprawdzić sprzęt w trudnych górskich warunkach. Jak wrażenia?

Przede wszystkim nie czułem kompleksów na tle trzysetki i połówki, które jadą przede mną. Mam tu na myśli nie tylko wygląd o którym za moment, ale przede wszystkim osiągi i brzmienie. Benelli BN251 bez problemu daje radę zarówno w mieście jak również na krętej trasie. Przedni widelec jest responsywny, a tylny zawias z kolei za miękki jak na mój gust i przy tym nieco panicznie reaguje na poprzecznych nierównościach. Z dynamiką jest nienajgorzej, choć silnik nie jest wyjątkowo wysilony, jego potencjał to 26 koni i ponad 21 niutków. Do tego chłodzenie cieczą i wtrysk z zagadkową jak dla mnie mapą zapłonu, która wyjątkowo faworyzuje wysokie obroty. Jednak subiektywne odbieram to Benelli jako dość dynamiczna konstrukcja. To też kwestia masy, bo sprzęt waży 145 kg. To niewiele.

Prowadzenie BN251 jest przyjemne. To sprzęt, który we włoskich górach okazał się neutralny i bardzo przewidywalny. Nie narzekam na balans czy geometrię. Czuję się komfortowo i naturalnie, pomimo dużego wzrostu. Nie wyglądam też na tej maszynie w sposób karykaturalny. Benelli skutecznie tuszuje swoim wyglądem prawdziwą pojemność, bo na pierwszy rzut oka jesteśmy przekonani, że pod bakiem pracuje połówka a nie ćwiara.

Jeśli chodzi o wygląd to nie ma powodu do wstydu. Benelli BN251 prezentuje się dynamicznie i dojrzale jak na streeta przystało. Może ciężko będzie wyróżnić się z tłumu innych reprezentantów tego gatunku, ale nie jest źle. Tym bardziej, jak zestawimy to wszystko z ceną – 12 500 PLN. To niedużo jak za maszynerię tych gabarytów, która posiada wtrysk, ABS, LEDy i tak dobre wykonanie.

W kolejnej części mojej włoskiej serii przesiądziemy się na coś odrobinę większego i bardziej narwanego. Będzie to Benelli BN302, żartobliwie nazywane podczas tego wyjazdu „ogórem”. Do zobaczenia.

 

Zobacz także:
Szczegóły
Cena

12 500 PLN

Dane techniczne

Silnik: 4 zaworowy DOHC, jeden cylinder
Pojemność: 249 ccm
Moc 18.5 kW (25 KM) @ 9000 rpm
Moment obrotowy: 21.5 Nm @ 7000 rpm
Skrzynia: Manual, 6 biegów.
Zasilanie: Wtrysk Delphi MT05
Zawieszenie przód: ø 41 mm upside down
Zawieszenie tył: Monoabsorber
Hamulec przedni: Tarcza, ø 280 mm
Hamulec tylny: Tarcza ø 240 mm
Opona przednia: Metzeler Sportec 110/70-ZR17
Opona tylna: Metzeler Sportec 150/60-ZR17
Wymiary: 2080 mm x 810 mm (bez lusterek) x 1125 mm
Wysokość siedziska: 785 mm
Rozstaw osi: 1400 mm
Masa netto: 145 kg
Zbiornik paliwa: 17 L

Plusy

Silnik chłodzony cieczą
Wtrysk
Skuteczny ABS
Regulowane klamki

Minusy

Zbyt miękkie tylne zawieszenie
Niewyróżniający się design. Po Włochach spodziewałbym się więcej.

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
14 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
75%
Interesujące
25%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości