Benelli TRK 702 i 702X oficjalnie zaprezentowany! [dane techniczne, osiągi, zdjęcia, cena]

Motocykliści po udanym debiucie modelu TRK 502 oraz wersji X nadszedł moment na większego brata, który ma namieszać w segmencie Adventure

W skrócie
  • Nadchodzi nowy model Benelli!
  • To następca modelu TRK 502 oraz TRK 502X
  • Benelli TRK 702 i TRK 702X jest już dostępny w Polsce!
  • Napędza go dwucylindrowy silnik o pojemności 698 cm3, który generuje moc 70 KM

Nadeszła wiekopomna chwila, na którą czekał cały motocyklowy świat. Po zjawiskowym debiucie mniejszego modelu TRK 502 i TRK 502X, który szturmem podbił rynek sprzedażowy w wielu krajach Europy, Benelli musiało podjąć kolejny krok, pójść za ciosem, a efektem tego jest niezwykle wyczekiwany brat z większym silnikiem.

Chociaż początkowo model TRK 502 oraz wersja X skazywana była na przegraną to szybko okazało się, że całkiem nieźle wykonany model będzie w stanie namieszać w bardzo mocno obstawionym segmencie adventure. Poprzeczka w przypadku tych motocykli jest bardzo wysoko postawiona, ale włoski producent postawił na swój pomysł, który miał przynieść rewolucję na rynku. Najważniejsze było połączenie zadowalających osiągów, niezłych zdolności terenowych z iście włoskim designem, ale przy zachowaniu niskiej ceny. Szybko okazało się, że jest to recepta na sukces, a świadczyć może o tym wysoka popularność na Starym Kontynencie, ale przede wszystkim największa liczba sprzedanych motocykli w tym segmencie we Włoszech.

TRK 702 i 702 X stworzony został do podróżowania. Wygodna pozycja oraz turystyczne rozwiązania sprawiły, że jest to prawdziwy obieżyświat. Naturalnie jest on ewolucją poprzedniego modelu i na bazie spostrzeżeń oraz uwag, które napłynęły do Benelli od użytkowników, dziennikarzy i testerów, możliwe było stworzenie jeszcze lepszego modelu z przede wszystkim większym silnikiem. TRK 702 pozwoli na niesamowite doznania podczas jazdy zarówno po asfalcie, jak i zjeżdżając spoza wyznaczonej trasy. Wygodna pozycja kierowcy oraz pasażera odpowiedzialna jest za dostarczenie maksymalnie pozytywnych odczuć z jazdy.

Benelli TRK 702

Benelli TRK 702 ma być teraz jeszcze bardziej turystyczne, a najważniejszą zmianą jest jednostka napędowa – silnik o pojemności 689 cm3 opracowany został z potrzeby stworzenia pośredniej gamy motocykli pomiędzy 500-800 cm3. Prawidłowe dostrojenie, zmiana charakterystyki i wykorzystanie zdobytego doświadczenia zaowocowało żwawo jeżdżącą jednostką, która generuje maksymalną moc 70 KM przy 8000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 70 Nm przy 6000 obr./min. Wyposażony jest w podwójny wałek rozrządu głowicy z 4 zaworami na cylinder, napęd łańcuchowy i wał korbowy z czopami korbowymi przesuniętymi o 180*. Zasilanie paliwem odbywa się za pomocą elektronicznego wtrysku paliwa z podwójną przepustnicą o średnicy 41 mm.

Najnowszy motocykl Benelli posiada standardową kratownicową ramę ze stalową płytą, która wywodzi się z mniejszego modelu. Gwarantuje ona stabilność oraz pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Z przodu zamontowane zostało zawieszenie typu upside-down o skoku 140 mm, natomiast z tyłu znajduje się amortyzator o skoku 45 mm, który posiada regulacje napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienie dobicia. Spora owiewka z przodu oraz szyba czołowa poprawiają znacznie ergonomię, ochronę przed wiatrem, a podświetlane przełączniki ułatwią sterowanie komputerem podczas jazdy w nocy.

Za hamowanie odpowiedzialna jest półpływalna podwójna tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm z przodu oraz jedna tarcza o średnicy 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. 17-calowe felgi zostały obute w ogumienie Pirelli Angel GT o wymiarach 120/70 oraz 160/70. TRK 702 posiada 20-litrowy zbiornik paliwa, a dodatkowe uchwyty dla pasażera w tylnej części mają poprawić bezpieczeństwo oraz komfort jazdy w dwie osoby. Wszystkie informacje znajdziemy na 5-calowym wyświetlaczu TFT o wysokiej rozdzielczości, który posiada także system łączności Bluetooth. Warto wspomnieć, że możliwe jest również pobranie specjalnie przygotowanej aplikacji i zamienienie tym samym przekształcenie deski rozdzielczej w nawigację. Motocykl posiada również oświetlenie LED.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

SILNIK

PODWOZIE

WYMIARY

  • DŁUGOŚĆ – 2200mm
  • WYSOKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK – 1390mm
  • WYSOKOŚĆ MIEJSCA KIEROWCY – 790mm
  • SZEROKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK – 925mm
  • PRZEŚWIT – 175 mm
  • WAGA SUCHA – 215 kg
  • WAGA GOTOWA DO JAZDY – 232kg
  • MAKSYMALNA ŁADOWNOŚĆ – 441 kg
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA – 20 L
  • REZERWA – 4 L
  • ROZSTAW OSI – 1505mm

Benelli TRK 702X

TRK 702X to pełnoprawny motocykl adventure, który stworzony został do jazdy zarówno po krętych drogach asfaltowych, jak i szutrowych przesmykach. Jego natura ma sprawiać, że kierowca żądny będzie odkrywania kolejnych tras, podróży oraz przygód, w których niezastąpionym kompanem będzie najnowszy model Benelli. Napędza go identyczna jednostka jak ta, która znajduje się w drogowej wersji. Ramą również została zapożyczona z modelu TRK 502, jednakże zmodernizowana została tak, aby motocykl jeszcze lepiej prowadził się w każdym terenie. Jednostka napędowa posiądą 6-biegową skrzynię biegów, która wspomagana jest przez mokre sprzęgło antyhoppingowe. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić maksymalne doznania. Z przodu zastosowano zawieszenie upside-down z goleniami o średnicy 50 mm i skoku 140 mm. Z tyłu zamontowany został amortyzator o skoku 50 mm, który posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny oraz hydrauliczne ustawienie odbicia i kompresji. Przedni układ hamulcowy składa się z dwóch tarczy o średnicy 320 mm oraz pływających czterotłoczkowych zacisków, a tylny z jednej tarczy o średnicy 260 mm i pływającego jednotłoczkowego zacisku. Benelli TRK 702 X posiada z przodu koło o rozmiarze 19-cali, natomiast z tyłu 17-cali, na które założone zostały opony Pirelli Scorpion STR.

Wersja X zdecydowanie reprezentuje segment adventure, jednakże inżynierowie bardzo przyłożyli się do podwyższenia komfortu jazdy oraz jeszcze lepszej ergonomii. Posiada on zbiornik paliwa o identycznej wielkości, ten sam wyświetlacz TFT o przekątnej 5-cali, charakterystyczne i bardzo rozpoznawalne owiewki. Obie wersje możemy dodatkowo doposażyć w komplet aluminiowych kufrów, dodatkowe gole, wysoką szybę obniżane siedzenie lub centralną podstawkę, która jest elementem standardowego wyposażenia wersji X.

Benelli TRK 702 kosztuje aktualnie 32 900 złotych, a wersja X 34 990 złotych. UWAGA! Aktualnie trwa wyjątkowa promocja i do każdego zakupionego motocykla stelaże oraz zestaw kufrów dostaniecie GRATIS!

Benelli TRK 702X dane techniczne:

SILNIK

PODWOZIE

WYMIARY

  • DŁUGOŚĆ – 2220mm
  • WYSOKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK  -1420mm
  • WYSOKOŚĆ MIEJSCA KIEROWCY – 835mm
  • SZEROKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK- 925mm
  • PRZEŚWIT- 205mm
  • WAGA SUCHA- 218 kg
  • WAGA GOTOWA DO JAZDY- 235kg
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA – 20L
  • REZERWA – 4L
  • ROZSTAW OSI – 1505mm

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Nigdzie nie podaje się prawdziwych osiągów motocykla, czyli przyspieszenia 0 – 100 km/h, co w przypadku motocykla jest bardzo istotne. Brakuje też elastyczności np. 80 – 120 km/h np na 6 biegu. Czekam na te informacje i jestem bardzo ciekawy jak prezentuje się TRK 702 w porównaniu np. z V-Strom 650.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button