Zontes 125 U 2020: rasowy streetfighter wagi lekkiej [cena, dane techniczne, zdjęcia, opinie]

Prosto z kanapy scramblera Zontes 125 G1 przeskakujemy na streetfightera 125 U. Dzięki temu możemy od razu porównać te maszyny. Zacznijmy jednak od przybliżenia modelu U. A zatem bierzemy pod lupę motocykl Zontes 125 U. Co oferuje ten sprzęcik?

Z pewnością odjechany wygląd, bo trzeba przyznać, że ten motocykl wie jak zwrócić na siebie uwagę. Tak odważny design oczywiście nie musi się podobać każdemu, ale bezapelacyjnie jest na czym oko zawiesić i nie może być słowa o stylistycznej nudzie w tym przypadku. To z resztą tyczy się wszystkich modeli Zontesa jakie dostępne są w ofercie polskiego dystrybutora, ale to właśnie 125 U wyróżnia się pod tym względem najbardziej w całej rodzinie 125-ek. Dynamiczne i ostre linie, dużo stylistycznych detali i bajeranckie paski świateł dziennych LED po prostu kłują po oczach. Zdecydowanie nie ma tu lipy. Często można spotkać się w „internetach” z porównaniem Zontesa 125 U do KTM-a Duke 125. Na pewno może nasuwać się takie skojarzenie – zwłaszcza gdy patrzymy na wersję pomarańczowo-białą. Zontes 125 U ma jednak swój styl i śmiało pod względem wyglądu może konkurować ze sprzętami z wyższej półki nie tylko w tej klasie.

 

Zontes 125 U 2020: Jak to jeździ?

A jak jeździ? Przepisem na sukces azjatyckich inżynierów jest w tym wypadku jedna autorska baza w postaci podwozia i napędu, na której powstaje kilka wariantów motocykli. Jej główne składowe to jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik z czterozaworową głowicą, zasilaniem wtryskiem Delphi, sześciobiegową skrzynią oraz sprzęgłem antyhoppingowym. Generowane niemal 15 KM pozwala na więcej dynamiki niż można spodziewać się po tej klasie motocykli. Sprzęt fajnie wkręca się na obroty, a przyspieszenia potrafią mile zaskoczyć każdego, kto do tej pory nie miał kontaktu z motocyklami premium w tym segmencie. Tak, osiągi napędu sprawiają, że konkurencji Zontesów należy upatrywać w sprzętach z górnej półki klasy 125. Silnik wpasowany jest w stalową ramę podpartą na przednim zawieszeniu upside-down oraz ażurowym wahaczu ze stopów lekkich z centralnym amortyzatorem. W kwestii regulacji nie poszalejemy. Mamy możliwość zmiany napięcia wstępnego sprężyny w tylnym amortyzatorze. To jednak powinno w zupełności wystarczyć, bo zawieszenie zestrojone jest zdroworozsądkowo. Na pochwałę zasługuje układ hamulcowy. Może nie jest jadowity, ale jego wydajność jest w zupełności wystarczająca. Za to największym jego atutem jest sprawnie działający układ ABS ze sterownikiem Boscha. Na 125 U, mówiąc kolokwialnie, jeździ się po prostu fajnie. Ciężko się przyczepić do któregoś ze składających się na ogólne wrażenia z jazdy parametrów. Nawet opony CST, w jakie fabrycznie ubierany jest ten konik, nie dają specjalnych powodów do narzekań podczas codziennej jazdy po mieście.

Co ważne, lepsze od przeciętnych osiągi nie odbijają się specjalnie na spalaniu. Deklarowane przez producenta 2 litry na 100 km są co prawda ciężkie do osiągnięcia w ruchu miejskim -zwłaszcza jeśli jesteś „starym koniem”, ale już 2,5-3 litry jest jak najbardziej osiągalne. To z kolei oznacza, że mieszczący 12,5 litra zbiornik paliwa powinien wystarczyć na długo. Z innych praktycznych informacji: siedzenie umieszczono na rozsądnej wysokości 780 mm. To oraz umiarkowana waga sprawiają, że jest to idealny motocykl także dla początkujących.

Atuty, które poza wyglądem wyróżniają ten motocykl to jego bogate wyposażenie. Bezkluczykowy zapłon, elektrycznie sterowana blokada kierownicy, klapka wlewu paliwa, czy zamknięcie kanapy oraz czytelny wyświetlacz LCD, podświetlane przyciski na kierownicy i nowoczesne oświetlenie. Jest na bogato. W dodatku, tak jak w przypadku reszty pojazdów tej marki, całość wykonana jest bardzo starannie i z materiałów wysokiej jakości.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Wracając do porównania modelu 125 U z Zontesem 125 G1, pomimo że mamy do czynienia z tą samą bazą, charakter tych pojazdów jest różny. Scrambler G1, pomijając zgoła inną, choć równie ciekawą stylistykę, wydaje się pojazdem zapewniającym więcej miejsca i swobody osobom wyższym niż 180 cm wzrostu. W przypadku streetfightera, jego mocno wyrzeźbione w tylnej owiewce siedzisko wymusza pozycję bliższą kierownicy. Po prostu nie można się tu odsunąć na kanapie od zbiornika. Jednak nawet przy wzroście 186 cm motocykl nie staje się przez to niewygodny. Zontes 125 U sprawia wrażenie dużo bardziej zwartego. Co ciekawe, jeśli jesteś osobą wyższy niż przeciętny nastolatek, to najswobodniej poczujesz się na modelu Z2, o którym napiszemy więcej już niebawem.

Zontes 125 U 2020: pokolenie transformersów

Zontes 125 U to moim zdaniem motocykl kierowany głównie do młodych adeptów motocyklizmu. Przemawia za tym bardzo nowoczesny design, który przypadnie do gustu nie tylko fanów sportowych motocykli, ale także filmów sci-fi, robotów, cyborgów i innych transformersów. Na tym sprzęcie po prostu będziesz wyglądać cool. Fakt, że w trakcie jazdy podładujesz swojego smartfona z podwójnego gniazda USB oraz, że kluczyk zbliżeniowy i wypasione oświetlenie full-led dodają punktów do lansu, tylko to potwierdza. Jest zwarty, łatwy i pewny w prowadzeniu, a pomimo niewielkiej pojemności silnika pozwala na znacznie więcej niż sprawne codzienne dojazdy do szkoły. Ten sprzęt po prostu zachęca do zabawy.

Więcej informacji o motocyklach Zontes znajdziecie na stronie www.zontespolska.pl

 

Galeria:

 

  • DŁ./ SZER./ WYS. (MM)
  • 2000/845/1105
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE (KG)
  • 150
  • HAMULCE
  • Hydrauliczne tarczowe z ABS Bosch
  • ILOŚĆ CYLINDRÓW
  • 1
  • KOŁA PRZÓD/TYŁ
  • 110x70R17 / 130x70R17
  • KONSTRUKCJA SILNIKA
  • aluminiowa
  • MASA WŁASNA PODJAZDU GOTOWEGO DO JAZDY (PEŁEN ZBIORNIK PALIWA, PŁYNY EKSPLOATACYJNE)
  • 150
  • MOC I MOMENT OBROTOWY (MAX)
  • 14,7 KM@9000 RPM
  • POJEMNOŚĆ
  • 125
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 99 km/h
  • RODZAJ NAPĘDU
  • łańcuch napędowy
  • RODZAJ RAMY
  • rurowa rama stalowa
  • SILNIK
  • Jednocylindrowy, 4T, chłodzony cieczą, wtrysk Delphi, EURO 5
  • SKRZYNIA BIEGÓW
  • skrzynia biegów manualna 6-stopniowa
  • SPRZĘGŁO
  • sprzęgło mokre z antyhoppingiem
  • SPALANIE
  • 2L/100km
  • SYSTEM OŚWIETLENIA
  • Full LED
  • SYSTEM ROZRZĄDU
  • DOHC
  • SYSTEM ZAPŁONU
  • zapłon elektroniczy
  • WERSJE KOLORYSTYCZNE
  • Czarno-pomarańczowy, Czarno-czerwony, Czarno-niebieski
  • WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
  • ABS Bosch, Wtrysk elektroniczny Delphi, Cyfrowy wyświetlacz, Światła full LED
  • ZAWIESZENIE PRZEDNIE
  • Odwrócony widelec teleskopowy
  • ZAWIESZENIE TYLNE
  • Monoabsorber

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button