Aktualnie czytasz:
Yamaha Tenere 700 Rally Edition potwierdzona! Czy jest na co czeka膰?

To, 偶e Yamaha przygotuje bardziej rajdow膮 wersj臋 Yamahy Tenere 700, by艂o niemal pewne ju偶 w dniu oficjalnej premiery tego modelu. Teraz nasze przypuszczenia zosta艂y potwierdzone przez Yamaha Motor Europe. Ma艂a "Tereska" w wersji Rally Edition ju偶 niebawem trafi do salon贸w.

Na Yamah臋 Tenere 700 przysz艂o nam do艣膰 d艂ugo czeka膰. Dla niekt贸rych nawet zbyt d艂ugo, bo z niecierpliwo艣ci skierowali swe kroki do konkurencji. Ci bardziej pow艣ci膮gliwi w emocjach zostali nagrodzeni dopracowanym ju偶 na starcie motocyklem, kt贸ry urzeka艂 prostot膮 i mo偶liwo艣ciami godnymi rasowego dual-sporta.

KTM ma swoje wersje "R", BMW proponuje bardziej dalekodystansowe "Adventure", tym samym 艣ladem pod膮偶a Honda z modelem Africa Twin, logicznym wi臋c by艂o, i偶 maj膮ca spory potencja艂 baza w postaci fabrycznej Tenere 700 doczeka si臋 bardziej "wypasionej" wersji.

I tak si臋 te偶 sta艂o, bo europejski oddzia艂 Yamahy og艂osi艂 wreszcie oficjalnie, 偶e na starym kontynencie pojawi si臋 w ofercie wersja Rally Edition. Znamy tak偶e pierwsze szczeg贸艂y dotycz膮ce tego wcielenia tenerki.

Na pierwszy rzut oka wyr贸偶nia j膮 rasowe malowanie inspirowane fabrycznymi dakar贸wkami z czas贸w 艣wietno艣ci rajdu i startuj膮cych w nim modeli Tenere oraz Super Tenere.聽Na szcz臋艣cie rasowe barwy to nie wszystko co b臋dzie mie膰 do zaoferowania rajdowa ods艂ona.

Do jeszcze bardziej skutecznej walki z terenem Yamaha przystosowa艂a nowe rajdowe siedzenie, specjalne "gripy" na zbiorniku paliwa oraz bardziej off-roadowe manetki. Motocykl otrzyma tak偶e w standardzie lekki uk艂ad wydechowy Akrapovi膰a, a tak偶e wystrzyma艂膮 i robudowan膮 p艂yt臋 z aluminium pod silnikiem, os艂ony ch艂odnicy oraz 艂a艅cucha. To co z pewno艣ci膮 interesuje najbardziej wszystkich fan贸w jazdy poza asfaltem to zawieszenie. Z informacji podanych przez Yamah臋 wynika, 偶e聽nie zyska ono聽wi臋kszego skoku ani mo偶liwo艣ci regulacji. Na szczeg贸艂y w tej kwestii przyjdzie nam jeszcze jednak poczeka膰. Mi艂ymi dodatkami maj膮 by膰 kultowe anodowane na z艂oto obr臋cze k贸艂 w rozmiarach 21 oraz 18 cali , a tak偶e mniejsze i bardziej wytrzyma艂e LED-owe kierunkowskazy. Podobno tak偶e udost臋pniona zostanie opcja wy艂膮czania ABS-u bez konieczno艣ci zatrzymywania motocykla.

Warto by艂o czeka膰?
C贸偶, rewolucji jakby nie ma, dodatki jak najbardziej na plus, a je艣li by si臋 jednak okaza艂o, 偶e zawieszenie naprawd臋 dosta艂o off-roadowego kopa, to kultowe malowanie w stylu retro, mog艂oby si臋 okaza膰 mi艂ym akcentem, a nie "g艂贸wn膮 r贸偶nic膮". Gdzie艣, po cichu, na to liczymy! Oczywi艣cie wraz z bardziej terenowym wygl膮dem i dodatkami, w g贸r臋 p贸jdzie tak偶e cena. Ta ma pono膰 oscylowa膰 w okolicach 50 tys. z艂 bez z艂ot贸wki.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

My na pewno b臋dziemy czeka膰 na wersj臋 Rally Edition. Podobno tym razem nie trzeba b臋dzie odlicza膰 dni zbyt d艂ugo. Rally Edition ma pojawi膰 si臋 w salonach ju偶 w te wakacje.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub