BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
Nowe modele motocykli BMW: F 900 R oraz F 900 XR. Co oferuj膮?

2020 rok zapowiada si臋 bardzo ciekawie w klasie niemieckich "艣redniak贸w". Jakie s膮 nowe modele BMW serii 900?

Bawarscy konstruktorzy postarali si臋 tworz膮c platform臋 dla nowych modeli motocykli. Zmodyfikowana dwucylindrowa jednostka nap臋dowa, rama ze stalowych wyt艂oczek, kt贸ra do z艂udzenia przypomina aluminiow膮 konstrukcj臋, nowy lekki zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego oraz ca艂a masa zaawansowanej elektroniki. A wszystko przyprawione dopracowanym i intryguj膮cym designem.

Silnik zastosowany w obydw贸ch wersjach 900-ki pochodzi z zaprezentowanej w zesz艂ym roku F 850 GS. To r贸wnie偶 z tego modelu zosta艂a zapo偶yczona g艂贸wna rama. Na dzie艅 dobry wi臋c ci臋偶ko powiedzie膰 o rewolucji. Na pewno jednak mamy tu do czynienia z ewolucj膮 i to spor膮. Pojemno艣膰 wzros艂a do 895 cm鲁, co pozwoli艂o wykr臋ci膰 do艣膰 interesuj膮ce warto艣ci mocy i momentu (105 KM oraz 92 Nm), poprawi膰 ich przebiegi oraz jednocze艣nie spe艂ni膰 najnowsze normy homologacyjne.

W standardowym wyposa偶eniu mo偶na znale藕膰 takie smaczki jak o艣wietlenie w technologii Full LED, 6,5-calowy kolorowy wy艣wietlacz TFT z systemem BMW Connectivity, systemy ABS, ASC oraz dwa tryby jazdy (Rain i Road). W opcji za to dost臋pne s膮 dodatkowe tryby jazdy Dynamic oraz Dynamic Pro, a tak偶e dynamiczna kontrola trakcji DTC, cornering ABS, dynamiczna kontrola si艂y hamowania DBC, czy zapobiegaj膮cy u艣lizgom tylnego ko艂a przy hamowaniu silnikiem system MSR. Mamy tutaj r贸wnie偶 opcj臋 dorzucenia pakiet贸w zawieszenia ESA dla tylnej osi, Headlight Pro z do艣wietlaniem zakr臋t贸w, czy bezkluczykowej obs艂ugi pojazdu.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Zar贸wno Roadstera, jak i sportowo turystyczn膮 wersj臋 XR wyposa偶ono w widelec Upside-Down o 艣rednicy rur 43 mm oraz odlewany z lekkich stop贸w wahacz wsp贸艂pracuj膮cy z pojedynczym elementem resoruj膮co-t艂umi膮cym.聽Co ciekawe, pomimo dost臋pnego w opcji, aktywnego zawieszenia ESA dla tylnego ko艂a, przedni widelec nie posiada nawet manualnej regulacji.

Lekka rama ze stalowych wyt艂oczek wykorzystuje korpus silnika jako g艂贸wny element no艣ny, co pozwoli艂o na zmniejszenie masy i bardziej kompaktow膮 konstrukcj臋 podwozia, a 13 litrowy zbiornik paliwa w wersji R oraz 15,5 litra w XR ma, dzi臋ki deklarowanemu zu偶yciu paliwa na poziomie 4,2 litra, pozwoli膰 na ca艂kiem spore warto艣ci przebieg贸w mi臋dzy tankowaniami. Umiarkowana waga rz臋du 211 kg dla wersji R oraz 219 kg dla XR zapowiada, 偶e do obydw贸ch motocykli mog膮 przymierza膰 si臋 nie tylko ro艣li i do艣wiadczeni motocykli艣ci.聽Obydwa motocykle mo偶na tak偶e zam贸wi膰 w obni偶onych, lub podwy偶szonych wersjach co pozwoli na obni偶enie do 775 mm, lub podniesienie do 870 mm, b臋d膮c膮 w standardzie w przypadku modelu XR na wysoko艣ci 825 mm kanap臋 oraz odpowiednio od 770 do 865 mm dla umiejscowionej na wysoko艣ci 815 mm kanapy roadstera. To dodatkowy atut, by pozyska膰 szersze grono potencjalnych klient贸w i klientek.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Co prawda o gustach si臋 nie dyskutuje, ale naszym zdaniem designerzy BMW nie pr贸偶nowali. Nowe 900-ki wygl膮daj膮 naprawd臋 艣wie偶o i niebanalnie. Dynamiczne linie i ostre akcenty nadaj膮 sylwetkom motocykli lekko艣ci i sportowego sznytu. Do tego wpadaj膮ce w oko i jednocze艣nie nie przesadzone opcje kolorystyczne. Jest ciekawie i zarazem elegancko. Trzeba przyzna膰, 偶e maszyny bardzo udanie nawi膮zuj膮 do swoich "litrowych" odpowiednik贸w.聽Oczywi艣cie obydwa modele mo偶na doposa偶y膰 w bardzo bogat膮 palet臋 mniej lub bardziej niezb臋dnych akcesori贸w, kt贸re potrafi膮 w znacz膮cy spos贸b podnie艣膰 codzienn膮, a tak偶e podr贸偶n膮 funkcjonalno艣膰.

Nowe 900-ki BMW to bardzo ciekawe propozycje w tzw. wadze 艣redniej, a dzi臋ki mocno konkurencyjnej cenie zaczynaj膮cej si臋 dla Roadstera od 39000 z艂 oraz dla XR od 50300 z艂, maj膮 szans臋 powalczy膰 o wzgl臋dy motocyklist贸w nie tylko z bezpo艣redni膮 konkurencj膮.

Wi臋cej informacji o nowych modelach BMW F 900 znajdziecie na stronie www.bmw-motorrad.pl

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub