125 ccm
Aktualnie czytasz:
Najszybszy motocykl 125 na prawo jazdy B? Yamaha YZF-R 125 2019

Czy聽Yamaha YZF-R 125 jest najszybszym motocyklem na prawo jazdy B? Z pewno艣ci膮 nale偶y do pierwszej tr贸jki najbardziej szalonych i najdro偶szych zarazem 125. YZF by艂a u nas ju偶 nie raz, jednak dzi艣 wyst臋puje ponownie za spraw膮 od艣wie偶onej ods艂ony stylistycznej i mechanicznej.

Yamaha YZF-R 125 jeszcze bardziej upodabnia si臋 do R1. To zar膮bisty zabieg, podobnie jak ma to miejsce w bran偶y samochodowej. Topowy Mercedes tak naprawd臋 sprzedaje te mniejsze i ta艅sze. Dlatego cz臋sto ca艂a gama modelowa jest do siebie bardzo podobna. W przypadku Yamahy chodzi o to, aby posiadacz prawka B czu艂 si臋 i wygl膮da艂 do z艂udzenia podobnie jak wy偶szego聽wy偶szego i bardziej mocarnego supersporta. Do tego jest nowy kokpit, nowe LEDowe 艣wiat艂a i jednostka dostrojona na Euro IV do czego jeszcze wr贸c臋.

Jednak tutaj nie chodzi tylko o gr臋 pozor贸w. W gruncie聽Yamaha YZF-R 125 niczego nie udaje, bo stylistyczna obietnica ma odzwierciedlenie w danych technicznych. Dlatego silnik zosta艂 wystrojony do granicy na jak膮 pozwala prawo. Jest dok艂adni 15 koni, kt贸re s膮 osi膮gane przy 9 000 obrot贸w i dok艂adnie 11.5 Nm przy 8 000. Dlaczego? Bo nie wiem czy uwierzycie, ale tutaj s膮 teraz zmienne fazy rozrz膮du! Serio!

Na co si臋 to przek艂ada tak po ludzku? Na wi臋kszego kopa w 艣rednim zakresie manetki i pr臋dko艣膰 maksymaln膮 125-130 km/h na wydechu Akrapovic z katalizatorem. Japo艅czycy nie 偶artuj膮 i daj膮 si臋 kr臋ci膰 tej jednostce do ponad 11 000. Minusem jest tylko mniej agresywne brzmienie w por贸wnaniu z homologowanym poprzednikiem. Z czego to wynika nie mam poj臋cia. Oby to nie by艂a zas艂uga nowych norm.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

To co si臋 nie zmieni艂o to kultura pracy tego silnika oraz skrzyni. Jest sze艣膰 bieg贸w i na ka偶dym YZF chce jecha膰. Ostatnie prze艂o偶enie nie jest proekologicznym nadbiegiem, tylko zestawieniem na kt贸rym naprawd臋 maszyneria chce jeszcze przy艣piesza膰. Do tego jest wspomagane sprz臋g艂o z antyhoppingiem.

Sprawa numer dwa po osi膮gach to w艂a艣ciwo艣ci jezdne i agresywna pozycja. Jest niemal identyczna jak u wi臋kszych braciszk贸w do czego trzeba przyzwyczai膰 r臋ce i triceps. Jazda po winklach to bajka, Yamaha sama si臋 sk艂ada, a po szkoleniu na torze mo偶na naprawd臋 nauczy膰 si臋 szybko pokonywa膰 na tej maszynie zakr臋ty zostawiaj膮c w tyle o wiele mocniejsze motocykle. To dopiero musi by膰 satysfakcja. W ko艅cu nie moc a technika Szanowni Pa艅stwo. Dlatego tak rasowe 125 jest naprawd臋 niez艂ym poligonem do艣wiadczalnym dla tych, kt贸rzy w przysz艂o艣ci b臋d膮 chcieli robi膰 prawko i doskonali膰 umiej臋tno艣ci na rzecz poprawy techniki i bezpiecze艅stwa. Przy tej okazji docenicie tak偶e mocarne tarcze z zaciskami i ABSem w standardzie. Uk艂ad wygl膮da jak swap z jakie艣 pi臋膰setki. Nie ma mowy o zawahaniu si臋 hamulc贸w czy te偶 p艂ywaniu przy ostrym wytracaniu pr臋dko艣ci. To te偶 zas艂uga balansu tej maszyny i sztywnego odwr贸conego widelca.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jednak zawieszenie nie jest a偶 tak niekomfortowe jakby si臋 mog艂o wydawa膰 na pierwszy rzut oka. Lansowa艂em si臋 nieco po bruku starego miasta maj膮c na plecach 15 kilogramow膮 torb臋 ze sprz臋tem - 偶yj臋, a z mych ust nie wyemitowa艂em ani jednego przekle艅stwa. Mam nawet wra偶enie, 偶e poprzednia ods艂ona tego 偶elastwa by艂a bardziej twarda.

Yamaha YZF-R 125 to jeden z dw贸ch, mo偶e trzech najwi臋kszych wypas贸w w tej klasie. M贸wi臋 o sportowych motocyklach z manualn膮 skrzyni膮. To 125聽dla 聽tych, kt贸rzy wiedz膮 czego chc膮. Maszyna ma wygl膮da膰 na maksa agresywnie, mocy pod przepisowy korek i wszyscy dooko艂a maj膮 my艣le膰, 偶e to pi臋膰setka i to bez robienia prawka. W tej roli YZF sprawdza si臋 doskonale i w膮tpi臋, aby kto艣 m贸g艂 si臋 tutaj do czegokolwiek przyczepi膰. No chyba, 偶e do ceny.

Aha jeszcze jedno. Nie ma szans, 偶eby艣cie po zakupie tego sprz臋tu nie zacz臋li my艣le膰 o zrobieniu prawka.

Szczeg贸艂y
Cena

21 900,00 z艂

Dane techniczne

Typ silnika
ch艂odzony ciecz膮, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemno艣膰
124.7cm3
艢rednica x skok t艂oka
52.0 mm x 58.6 mm
Stopie艅 spr臋偶ania
11.2 : 1
Moc maksymalna
11.0kW (15.0 KM) @ 9,000 obr./min
Limited power version
Maksymalny moment obrotowy
11.5Nm (1.16kg-m) @ 8,000 obr./min
Uk艂ad smarowania
Mokra miska olejowa
Typ sprz臋g艂a
Mokre, wielotarczowe, ze spr臋偶yn膮 艣rubow膮
Uk艂ad zap艂onu
TCI (cyfrowy)
Uk艂ad rozrusznika
Elektryczny
Skrzynia bieg贸w
Z ko艂ami w sta艂ym zaz臋bieniu, 6-biegowa
Nap臋d ko艅cowy
艁a艅cuch
Spalanie2.13l/100km
Emisja CO249g/km
Uk艂ad zasilania
Uk艂ad elektronicznego wtrysku paliwa

Jaka jest Twoja reakcja?
70%
17%
3%
1 Komentarze
  • ZZR1400 '16
    5 wrze艣nia 2019 at 11:05

    Ostatnie zdanie „Nie ma szans, 偶eby艣cie po zakupie tego sprz臋tu nie zacz臋li my艣le膰 o zrobieniu prawka.” m贸wi wszystko: po co kupowa膰 tak膮 „pierdo- kosiark臋”, lepiej najpierw zrobi膰 uprawnienia i kupi膰 motocykl, no chyba 偶e w艂a艣nie mamy 16-te urodziny, to wtedy koniecznie kupmy YZF125R. Jako drugi jedno艣lad na miasto lepszy b臋dzie typowo miejski pojazd czyli skuterek typu Honda Forza, an na nauk臋 na torze Kawa 400 lub jaka艣 250-300-tka.

Podziel si臋 opini膮

lub