Motokoce: Wydłużają sezon motocyklowy – Test

W jaki sposób zaczynać sezon z końcem lutego i kończyć początkiem grudnia? Wystarczy zainstalować motokoc i cieszyć się dość sporym komfortem mimo niskich temperatur. Podczas wczesnej i późnej zimy nasz Kymco New Dink podróżował w ulicznych korkach w zwracającym na siebie uwagę ubranku.

Dedykowany koc do Vespa GTS
Dedykowany koc do Vespa GTS

Spojrzenia ludzi na skuter wyposażony w motokoc są bezcenne. Na każdych światłach kierowcy samochodów i przechodnie spoglądali z wielkim zainteresowaniem. Zdarzyło się nam nawet ostatnio sprowokować jednego ze stojących w korku do otwarcia szyby i wykrzyczenia “Gdzie można kupić to to na nogi do skutera?!”. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że prócz sympatycznych reakcji motokoc Tucano Urbano sprawia również frajdę podczas jazdy wczesną wiosną, kiedy to temperatury wahają się między zerem, a piątą, szóstą kreską nad zerem. Futerkowe poszycie jest tak ciepłe, że mamy wrażenie, jakbyśmy wskoczyli pod kołdrę. To wrażenie nie mija nawet podczas jazdy z prędkością powyżej 60 kilometrów na godzinę. To za sprawą przemyślanej konstrukcji koca. Ponieważ jest on dedykowany do tego właśnie skutera po jego montażu idealnie dopasowuje się do nadwozia naszego sprzętu. Dzięki temu nie wwiewa nam zimne powietrze do środka. Co ważne: testowaliśmy motokoc w temperaturach do -10 stopni. Również wtedy nie było konieczne posiadania dodatkowych spodni chroniących przed zimnem. To bardzo wygodne. Zero przebierania, zero dyskomfortu. Wsiadamy i jedziemy!

Instalacja motokoca Tucano Urbano wbrew pozorom jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu. Prezentowany model jest dedykowany do przedstawionego skutera Piaggio Vespa GTS.
W gruncie rzeczy instalacja każdego motokoca może się nieco różnić, co jednak nie oznacza, że będzie to trudniejsze, niż w tym przypadku.

Jak zainstalować motokoc? Zobacz…

Motokoce współpracują z ewentualnymi wlotami ciepłego powietrza.
Motokoce współpracują z ewentualnymi wlotami ciepłego powietrza. Jednak i bez tego jest bardzo ciepło.

Konstruktorzy z Tucano Urbano zadbali również o uwzględnienie wylotów ciepłego powietrza z chłodnicy. Jeśli nasz skuter jest chłodzony cieczą to ogrzana struga “pompuje” w koc ciepłe powietrze. Czasem może być aż za ciepło!

Fajnym rozwiązaniem są “języki” które przykrywają przestrzeń między kierownicą a stacyjką czy wlewem paliwa. Pasują idealnie i zapewniają, że nie będzie się w te okolice dostawać ani woda, ani zimno. Warto też wspomnieć o tak zwanym śliniaku. Jego rolą jest dodatkowa ochrona naszej klatki piersiowej przed wiatrem i wodą. Bez obaw – posiada on tak zwaną zrywkę bezpieczeństwa. W razie najgorszego nasz kark będzie bezpieczny. W nim również znajduje się sucha kieszeń – w sam raz na drobiazgi. W śliniaku również znajdziecie zintegrowany z kocem pokrowiec, który rozwijamy na kanapę chroniąc ją przed deszczem, dzięki temu zawsze jak będziemy wracać do skutera będzie on na nas czekał z suchą kanapą.

Do każdego motokoca otrzymujemy wytrzymałą wodoodporną torbę, którą bez oporów można używać na co dzień. W zestawie znajduje się również intuicyjna instrukcja obsługi i miły prezent – brelok do kluczyków.

Czy do mojego skutera też będzie można dopasować motokoc? Tak, Tucano Urbano produkuje dedykowane koce do niemal wszystkich skuterów i to za całkiem rozsądne pieniądze.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Szybki montaż, niesamowity komfort w chłodniejsze i deszczowe dni. Realne przeciwdziałanie wyziębieniom i poprawa bezpieczeństwa. Warto zastanowić się nad własnym motokocem i dzięki niemu przedłużyć swój sezon na niemal cały rok.

Zobacz więcej zdjęć.

[nggallery id=33]
Fot.: Skuterowo.com

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button