Honda Rebel 2020: Idealny do miasta

Honda Rebel na sezon 2020 otrzymuje szereg zmian, które jeszcze bardziej dostosują Rebel do potrzeb początkujących motocyklistów posiadających prawo jazdy kategorii A2. 

Honda Rebel 2020: Co nowego?

Proces tworzenia modelu Rebel rozpoczął się w Ameryce Północnej. Celem zespołu było rozpalenie wyobraźni młodych motocyklistów poprzez zaoferowanie im maszyny różniącej się od tradycyjnych cruiserów. Źródłem napędu jest rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm³, oferujący wysoki moment obrotowy w niskim zakresie prędkości oraz płynną, liniową charakterystykę oddawania mocy. Z uwagi na zastosowany silnik, model ten może więc być eksploatowany przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii A2. Ponadto, Rebel jest wąski i ma nisko umieszczoną kanapę kierowcy, przez co jest łatwy w prowadzeniu przy niskich prędkościach. Podczas jazdy, motocyklista przybiera zrelaksowaną, naturalną pozycję z delikatnie rozszerzonymi ramionami, odpowiadającą pozycji stóp na podnóżkach.

Rebel charakteryzuje się stalową ramą rurową, tworzącą nowoczesny kształt odchylonego motocykla typu „bobber” z grubymi oponami. Element ten został maksymalnie przyciemniony przy zastosowaniu minimalnej warstwy lakierniczej, oferując dodatkowo możliwość przekształcenia siedziska z jedno- w dwuosobowe za pomocą dwóch śrub.

W modelu 2020 Rebel zyskuje większy komfort i praktyczność dzięki zmianom w ustawieniu siedzeń i zawieszenia oraz wprowadzeniu wskaźnika biegu. Zarówno reflektor, jak i tylne światło są nowe, a dodanie nowych wskaźników LED oznacza, że ​​całe oświetlenie jest teraz wykonane w technologii LED.

Rebel 2020: Wyposażenie

Proces tworzenia modelu Rebel zdominowały dwa słowa: „PROSTY” i „SUROWY”. Sztuką jest zbudować coś wspaniałego z wykorzystaniem niewielu środków. Projektanci odwołali się do zasad minimalizmu, według których liczy się każdy detal.

Pod względem stylizacji Rebel nie zawodzi; jego sylwetkę typu „bobber” podkreślają grube opony, nisko umiejscowiona oraz wąska kanapa kierowcy, kształt oraz mocne pochylenie, 11,2 litra pojemności zbiornika paliwa oraz gruba kierownica – to wszystko tworzy przyjemną pozycję kierowcy siedzącego „w” maszynie. Rebel z każdej strony wygląda więc rasowo, epatując swoją indywidualnością.

Większość elementów została przyciemniona, co podkreśla design motocykla i uwidacznia subtelną powłokę lakierniczą. Wszystkie światła są teraz wykonane w technologii LED, a przedni okrągły reflektor ma średnicę 175 mm i aluminiowe mocowanie. Nowe owalne światło tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej pasują do niskiej sylwetki Rebela; nowe okrągłe kierunkowskazy LED mają średnicę zaledwie 55 mm, ze światłami pozycyjnymi zawartymi w przednich kierunkowskazach.. 

Kompaktowy prędkościomierz o średnicy 100 mm z wyświetlaczem LCD w negatywie i białym podświetleniu wygląda efektownie, a w modelu na 2020 rok dodano wskaźnik aktualnego biegu i zużycia paliwa. Stacyjkę zapłonu pozostawiono poniżej lewej strony zbiornika paliwa.

Honda Rebel 2020: Silnik

W Hondzie Rebel pracuje zapożyczony od sportowego modelu CBR500R rzędowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 471 cm³. W celu zachowania charakteru typowego cruisera zostały zmodyfikowane mapy wtrysku paliwa PGM-FI, zmieniając wysokoobrotowy charakter pracy silnika właściwy dla modelu CBR na taki, aby uzyskać większy moment obrotowy oraz większą moc przy niskich obrotach, przy zachowaniu płynnej i liniowej pracy w całym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 43,3 Nm jest uzyskiwany przy 6 000 obr./min., a moc maksymalna 34 kW jest dostępna przy 8 500 obr./min.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Jednostka zastosowana w modelu Rebel oferuje doskonały kompromis pomiędzy fizycznym rozmiarem, a generowaną mocą. Stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka wynosi 67 mm x 66,8 mm, a stopień sprężania to 10,7:1. Głowica cylindrów wykorzystuje dźwigienki zaworowe typu rolkowego; płytkowa regulacja zaworów sprawia, że są one lekkie, oferując mniejsze obciążenie sprężyn zaworowych oraz zredukowane tarcie.

Powierzchnia łańcucha rozrządu typu SV została pokryta wanadem, co pozwoliło ograniczyć tarcie wewnętrzne i zwiększyć ochronę przed wnikaniem kurzu. Średnica zaworu dolotowego wynosi 26,0 mm, natomiast zaworu wylotowego 21,5 mm.

Tarcie zostało również ograniczone poprzez zastosowanie żłobień na części prowadzącej tłoka (rodzaj wykończenia zwiększającego powierzchnię płaszcza obejmujący szczeliny, w których płynie olej zapewniając lepsze smarowanie). Ponadto, proces kąpieli solnej AB 1, stosowany po procesie azotowania, tworzy ochronną powłokę.

Czopy wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający został umieszczony za cylindrami, w pobliżu środka ciężkości motocykla. Główne koła zębate i koła wałka wyrównoważającego wykorzystują system kasacji luzu, który ogranicza emitowany hałas. Przeciwwagi wału korbowego mają specjalny kształt, a także odznacza się niską masą własną, dzięki czemu silnik swobodniej wkręca się na obroty i zachowuje niższą bezwładność.

Skrzynia korbowa wykorzystuje odlewane odśrodkowo cienkie ścianki. Ich wewnętrzna struktura redukuje straty spowodowane „pompowaniem”, które są wynikiem specyficznej kolejności zapłonu w układzie z wykorbieniem co 180°. Miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Płynnie pracująca przekładnia sześciobiegowa oferuje błyskawiczne zmiany biegów, szczególnie podczas jazdy w mieście. W modelu na 2020 rok nowe sprzęgło anty-hoppingowe zapewnia jeszcze płynniejsze zmiany biegów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia dźwigni sprzęgła o 30%.

W układzie wydechowy typu 2-1 spaliny przechodzą początkowo przez katalizator, a następnie nadaje przyspieszają przepływając z pierwszej do drugiej komory rezonatora. Czujnik spalin LAF i zmiany w układzie wydechowym zapewniają spełnienie normy Euro 5. Wydech o średnicy 120 mm ma kształt „shotguna”, a głęboki dźwięk, jaki się z niej wydobywa doskonale podkreśla charakter silnika.

Podwozie Hondy Rebel 2020

Uzupełnieniem wyglądu modelu jest atrakcyjna stalowa rama rurowa, która łączy się z silnikiem w trzech miejscach. Element ten został zaprojektowany w taki sposób, aby zwężać się na wysokości bioder motocyklisty. Kąt główki ramy wynosi 28°, zaś wyprzedzenie – 110 mm. Offset widelców wynosi 30°, co w połączeniu z rozstawem osi równym 1490 mm pozwoliło na niskie umieszczenie siedziska (690 mm) oraz umieszczenie podnóżków w środkowym położeniu. W rezultacie, motocyklista może cieszyć się wyważoną i neutralną charakterystyką układu kierowniczego.

Rama zawiera innowacyjny tylny element, który oddziela siedzisko od metalowego błotnika. Dodatkowo, przykręcana rama pomocnicza z odlewanego aluminium daje większe możliwości pod kątem personalizacji.

41-milimetrowe rury przedniego widelca są oddalone od siebie o 230 mm, co gwarantuje komfortowe i pewne właściwości jezdne. Stalowy wahacz rurowy ma średnicę 45 mm i współpracuje z podwójnymi amortyzatorami, oferującymi dwustopniową możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyn. W modelu na 2020 rok tylny amortyzator jest wypełniony azotem, a gumy zmieniono amortyzatora, dla bardziej zdecydowanego działania

Standardowo montowane są opony Dunlop w rozmiarze 130/90-16 z przodu i 150/80-16 z tyłu. 16-calowe obręcze aluminiowe wyróżniają się prostą stylizacją, natomiast 264-milimetrowa przednia tarcza działa na zasadzie lustra odbijającego wzór szprych. Z przodu zastosowano zacisk dwutłoczkowy, a z tyłu jednotłoczkowy. Układ hamulcowy jest standardowo wyposażony w system ABS.

Rebel 2020: Zdjęcia

Honda Rebel 2020: Dane techniczne

SILNIK
Typ rzędowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność (cm³) 471 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica i skok tłoka (mm) 67 x 66,8
Kompresja 10,7:1
Moc maksymalna 46,2 KM / 8500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 43,3 Nm / 6000 obr./min.
Pojemność miski olejowej 3,2 litra
SYSTEM PALIWOWY
Wtrysk PGM-FI
Zbiornik paliwa 11,2 litra
Zużycie paliwa 3,8 l/100 km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Rozrusznik Elektryczny
Akumulator 12V
Alternator 0,5 kW
NAPĘD
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa typu “Diamond”
PODWOZIE
Wymiary (dł*szer*wys) 2205 x 820 x 1090 mm
Rozstaw osi 1490 mm
Kąt główki ramy 28°
Wyprzedzenie 110
Wysokość siedzenia 690 mm
Prześwit 136 mm
Masa własna (z płynami i paliwem) 191 kg
Promień  skrętu 2,8 m
ZAWIESZENIE
Przód teleskopowe widelce 41mm
Tylne Showa twin shock
KOŁA
Felgi przód 16M/C x MT3,00
Felgi tył 16M/C x MT3,00
Opony przód 130/90-16M/C 67H
Opony tył 150/80-16M/C 71H
HAMULCE
ABS  Dwukanałowy
PANEL STERUJĄCY
Wskaźniki Cyfrowe
Światła przednie LED
Światła tylne LED
[trending]

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button