Aktualnie czytasz:
Honda Rebel 2020: Idealny do miasta
0

Honda Rebel na sezon 2020 otrzymuje szereg zmian, kt贸re jeszcze bardziej dostosuj膮 Rebel do potrzeb pocz膮tkuj膮cych motocyklist贸w posiadaj膮cych prawo jazdy kategorii A2.聽

Honda Rebel 2020: Co nowego?

Proces tworzenia modelu Rebel rozpocz膮艂 si臋 w Ameryce P贸艂nocnej. Celem zespo艂u by艂o rozpalenie wyobra藕ni m艂odych motocyklist贸w poprzez zaoferowanie im maszyny r贸偶ni膮cej si臋 od tradycyjnych cruiser贸w. 殴r贸d艂em nap臋du jest rz臋dowy, dwucylindrowy silnik o pojemno艣ci 471 cm鲁, oferuj膮cy wysoki moment obrotowy w niskim zakresie pr臋dko艣ci oraz p艂ynn膮, liniow膮 charakterystyk臋 oddawania mocy. Z uwagi na zastosowany silnik, model ten mo偶e wi臋c by膰 eksploatowany przez osoby posiadaj膮ce prawo jazdy kategorii A2. Ponadto, Rebel jest w膮ski i ma nisko umieszczon膮 kanap臋 kierowcy, przez co jest 艂atwy w prowadzeniu przy niskich pr臋dko艣ciach. Podczas jazdy, motocyklista przybiera zrelaksowan膮, naturaln膮 pozycj臋 z delikatnie rozszerzonymi ramionami, odpowiadaj膮c膮 pozycji st贸p na podn贸偶kach.

Rebel charakteryzuje si臋 stalow膮 ram膮 rurow膮, tworz膮c膮 nowoczesny kszta艂t odchylonego motocykla typu 鈥瀊obber鈥 z grubymi oponami. Element ten zosta艂 maksymalnie przyciemniony przy zastosowaniu minimalnej warstwy lakierniczej, oferuj膮c dodatkowo mo偶liwo艣膰 przekszta艂cenia siedziska z jedno- w dwuosobowe za pomoc膮 dw贸ch 艣rub.

W modelu 2020 Rebel zyskuje wi臋kszy komfort i praktyczno艣膰 dzi臋ki zmianom w ustawieniu siedze艅 i zawieszenia oraz wprowadzeniu wska藕nika biegu. Zar贸wno reflektor, jak i tylne 艣wiat艂o s膮 nowe, a dodanie nowych wska藕nik贸w LED oznacza, 偶e 鈥嬧媍a艂e o艣wietlenie jest teraz wykonane w technologii LED.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Rebel 2020: Wyposa偶enie

Proces tworzenia modelu Rebel zdominowa艂y dwa s艂owa: 鈥PROSTY鈥 i 鈥SUROWY鈥. Sztuk膮 jest zbudowa膰 co艣 wspania艂ego z wykorzystaniem niewielu 艣rodk贸w. Projektanci odwo艂ali si臋 do zasad minimalizmu, wed艂ug kt贸rych liczy si臋 ka偶dy detal.

Pod wzgl臋dem stylizacji Rebel nie zawodzi; jego sylwetk臋 typu 鈥瀊obber鈥 podkre艣laj膮 grube opony, nisko umiejscowiona oraz w膮ska kanapa kierowcy, kszta艂t oraz mocne pochylenie, 11,2 litra pojemno艣ci zbiornika paliwa oraz gruba kierownica 鈥 to wszystko tworzy przyjemn膮 pozycj臋 kierowcy siedz膮cego 鈥瀢鈥 maszynie. Rebel z ka偶dej strony wygl膮da wi臋c rasowo, epatuj膮c swoj膮 indywidualno艣ci膮.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Wi臋kszo艣膰 element贸w zosta艂a przyciemniona, co podkre艣la design motocykla i uwidacznia subteln膮 pow艂ok臋 lakiernicz膮. Wszystkie 艣wiat艂a s膮 teraz wykonane w technologii LED, a przedni okr膮g艂y reflektor ma 艣rednic臋 175 mm i aluminiowe mocowanie. Nowe owalne 艣wiat艂o tylne i o艣wietlenie tablicy rejestracyjnej pasuj膮 do niskiej sylwetki Rebela; nowe okr膮g艂e kierunkowskazy LED maj膮 艣rednic臋 zaledwie 55 mm, ze 艣wiat艂ami pozycyjnymi zawartymi w przednich kierunkowskazach..

Kompaktowy pr臋dko艣ciomierz o 艣rednicy 100 mm z wy艣wietlaczem LCD w negatywie i bia艂ym pod艣wietleniu wygl膮da efektownie, a w modelu na 2020 rok dodano wska藕nik aktualnego biegu i zu偶ycia paliwa. Stacyjk臋 zap艂onu pozostawiono poni偶ej lewej strony zbiornika paliwa.

Honda Rebel 2020: Silnik

W Hondzie Rebel pracuje zapo偶yczony od sportowego modelu CBR500R rz臋dowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik ch艂odzony ciecz膮 o pojemno艣ci 471 cm鲁. W celu zachowania charakteru typowego cruisera zosta艂y zmodyfikowane mapy wtrysku paliwa PGM-FI, zmieniaj膮c wysokoobrotowy charakter pracy silnika w艂a艣ciwy dla modelu CBR na taki, aby uzyska膰 wi臋kszy moment obrotowy oraz wi臋ksz膮 moc przy niskich obrotach, przy zachowaniu p艂ynnej i liniowej pracy w ca艂ym zakresie obrot贸w. Maksymalny moment obrotowy 43,3 Nm jest uzyskiwany przy 6聽000 obr./min., a moc maksymalna 34 kW jest dost臋pna przy 8聽500 obr./min.

Jednostka zastosowana w modelu Rebel oferuje doskona艂y kompromis pomi臋dzy fizycznym rozmiarem, a generowan膮 moc膮. Stosunek 艣rednicy cylindra do skoku t艂oka wynosi 67 mm x 66,8 mm, a stopie艅 spr臋偶ania to 10,7:1. G艂owica cylindr贸w wykorzystuje d藕wigienki zaworowe typu rolkowego; p艂ytkowa regulacja zawor贸w sprawia, 偶e s膮 one lekkie, oferuj膮c mniejsze obci膮偶enie spr臋偶yn zaworowych oraz zredukowane tarcie.

Powierzchnia 艂a艅cucha rozrz膮du typu SV zosta艂a pokryta wanadem, co pozwoli艂o ograniczy膰 tarcie wewn臋trzne i zwi臋kszy膰 ochron臋 przed wnikaniem kurzu. 艢rednica zaworu dolotowego wynosi 26,0 mm, natomiast zaworu wylotowego 21,5 mm.

Tarcie zosta艂o r贸wnie偶 ograniczone poprzez zastosowanie 偶艂obie艅 na cz臋艣ci prowadz膮cej t艂oka (rodzaj wyko艅czenia zwi臋kszaj膮cego powierzchni臋 p艂aszcza obejmuj膮cy szczeliny, w kt贸rych p艂ynie olej zapewniaj膮c lepsze smarowanie). Ponadto, proces k膮pieli solnej AB 1, stosowany po procesie azotowania, tworzy ochronn膮 pow艂ok臋.

Czopy wa艂u korbowego s膮 przesuni臋te o 180掳, a wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy zosta艂 umieszczony za cylindrami, w pobli偶u 艣rodka ci臋偶ko艣ci motocykla. G艂贸wne ko艂a z臋bate i ko艂a wa艂ka wyr贸wnowa偶aj膮cego wykorzystuj膮 system kasacji luzu, kt贸ry ogranicza emitowany ha艂as. Przeciwwagi wa艂u korbowego maj膮 specjalny kszta艂t, a tak偶e odznacza si臋 nisk膮 mas膮 w艂asn膮, dzi臋ki czemu silnik swobodniej wkr臋ca si臋 na obroty i zachowuje ni偶sz膮 bezw艂adno艣膰.

Skrzynia korbowa wykorzystuje odlewane od艣rodkowo cienkie 艣cianki. Ich wewn臋trzna struktura redukuje straty spowodowane 鈥瀙ompowaniem鈥, kt贸re s膮 wynikiem specyficznej kolejno艣ci zap艂onu w uk艂adzie z wykorbieniem co 180掳. Miska olejowa ma pojemno艣膰 3,2 litra. P艂ynnie pracuj膮ca przek艂adnia sze艣ciobiegowa oferuje b艂yskawiczne zmiany bieg贸w, szczeg贸lnie podczas jazdy w mie艣cie. W modelu na 2020 rok nowe sprz臋g艂o anty-hoppingowe zapewnia jeszcze p艂ynniejsze zmiany bieg贸w przy jednoczesnym zmniejszeniu obci膮偶enia d藕wigni sprz臋g艂a o 30%.

W uk艂adzie wydechowy typu 2-1 spaliny przechodz膮 pocz膮tkowo przez katalizator, a nast臋pnie nadaje przyspieszaj膮 przep艂ywaj膮c z pierwszej do drugiej komory rezonatora. Czujnik spalin LAF i zmiany w uk艂adzie wydechowym zapewniaj膮 spe艂nienie normy Euro 5. Wydech o 艣rednicy 120 mm ma kszta艂t 鈥瀞hotguna鈥, a g艂臋boki d藕wi臋k, jaki si臋 z niej wydobywa doskonale podkre艣la charakter silnika.

Podwozie Hondy Rebel 2020

Uzupe艂nieniem wygl膮du modelu jest atrakcyjna stalowa rama rurowa, kt贸ra 艂膮czy si臋 z silnikiem w trzech miejscach. Element ten zosta艂 zaprojektowany w taki spos贸b, aby zw臋偶a膰 si臋 na wysoko艣ci bioder motocyklisty. K膮t g艂贸wki ramy wynosi 28掳, za艣 wyprzedzenie - 110 mm. Offset widelc贸w wynosi 30掳, co w po艂膮czeniu z rozstawem osi r贸wnym 1490 mm pozwoli艂o na niskie umieszczenie siedziska (690 mm) oraz umieszczenie podn贸偶k贸w w 艣rodkowym po艂o偶eniu. W rezultacie, motocyklista mo偶e cieszy膰 si臋 wywa偶on膮 i neutraln膮 charakterystyk膮 uk艂adu kierowniczego.

Rama zawiera innowacyjny tylny element, kt贸ry oddziela siedzisko od metalowego b艂otnika. Dodatkowo, przykr臋cana rama pomocnicza z odlewanego aluminium daje wi臋ksze mo偶liwo艣ci pod k膮tem personalizacji.

41-milimetrowe rury przedniego widelca s膮 oddalone od siebie o 230 mm, co gwarantuje komfortowe i pewne w艂a艣ciwo艣ci jezdne. Stalowy wahacz rurowy ma 艣rednic臋 45 mm i wsp贸艂pracuje z podw贸jnymi amortyzatorami, oferuj膮cymi dwustopniow膮 mo偶liwo艣膰 regulacji napi臋cia wst臋pnego spr臋偶yn. W modelu na 2020 rok tylny amortyzator jest wype艂niony azotem, a gumy zmieniono amortyzatora, dla bardziej zdecydowanego dzia艂ania

Standardowo montowane s膮 opony Dunlop w rozmiarze 130/90-16 z przodu i 150/80-16 z ty艂u. 16-calowe obr臋cze aluminiowe wyr贸偶niaj膮 si臋 prost膮 stylizacj膮, natomiast 264-milimetrowa przednia tarcza dzia艂a na zasadzie lustra odbijaj膮cego wz贸r szprych. Z przodu zastosowano zacisk dwut艂oczkowy, a z ty艂u jednot艂oczkowy. Uk艂ad hamulcowy jest standardowo wyposa偶ony w system ABS.

Rebel 2020: Zdj臋cia

Honda Rebel 2020:聽Dane techniczne

SILNIK
Typrz臋dowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik ch艂odzony ciecz膮, DOHC
Pojemno艣膰 (cm鲁)471 cm3
Liczba zawor贸w na cylinder4
艢rednica i skok t艂oka (mm)67 x 66,8
Kompresja10,7:1
Moc maksymalna46,2 KM / 8500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy43,3 Nm / 6000 obr./min.
Pojemno艣膰 miski olejowej3,2 litra
SYSTEM PALIWOWY
WtryskPGM-FI
Zbiornik paliwa11,2 litra
Zu偶ycie paliwa3,8 l/100 km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
RozrusznikElektryczny
Akumulator12V
Alternator0,5 kW
NAP臉D
Sprz臋g艂omokre, wielotarczowe
Skrzynia bieg贸w6-biegowa
Przeniesienie nap臋du艁a艅cuch
RAMA
TypStalowa typu 鈥淒iamond鈥
PODWOZIE
Wymiary (d艂*szer*wys)2205 x 820 x 1090 mm
Rozstaw osi1490 mm
K膮t g艂贸wki ramy28掳
Wyprzedzenie110
Wysoko艣膰 siedzenia690 mm
Prze艣wit136 mm
Masa w艂asna (z p艂ynami i paliwem)191 kg
Promie艅skr臋tu2,8 m
ZAWIESZENIE
Prz贸dteleskopowe widelce 41mm
TylneShowa twin shock
KO艁A
Felgi prz贸d16M/C x MT3,00
Felgi ty艂16M/C x MT3,00
Opony prz贸d130/90-16M/C 67H
Opony ty艂150/80-16M/C 71H
HAMULCE
ABSDwukana艂owy
PANEL STERUJ膭CY
Wska藕nikiCyfrowe
艢wiat艂a przednieLED
艢wiat艂a tylneLED

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%