Aktualnie czytasz:
Honda NC 750S. Naked bike dla początkujących
0

Ciężko znaleźć serię motocykli, która mogłaby konkurować pod kątem sukcesu sprzedażowego z motocyklami o przydomku NC. Skąd ten sukces? Niska cena, spore możliwości, łatwość prowadzenia i przede wszystkim bardzo niskie koszty utrzymania. Oto wzór na sukces!

Co prawda część motocyklowych fanatyków uzna, że posiadanie motocykla z serii NC jest obciachem, za sprawą iście samochodowego silnika o niewielkiej (jak na motocykl o tej pojemności) mocy, ale statystyki nie kłamią. Honda stworzyła motocykl dla "prawdziwych użytkowników", którzy ponad maksymalną moc i ogromne prędkości przekładają funkcjonalność i niską cenę. W ramach projektu NC, powstały trzy jednostki o zgoła innych charakterach: turystyczny NC 750 X, skuter NC 750D Integra oraz bohater tego tekstu NC 750S - pełnoprawny naked bike.

Oszczędnie i bezawaryjnie

W ramie tego motocykla znajduje się silnik o pojemności 745 ccm oraz zupełnie nowy (w stosunku do NC 700S) sterownik ECU. Finalnie użytkownik może skorzystać z 54,8 KM, co oznacza wzrost mocy w stosunku do poprzednika o 7 KM - to różnica zdecydowanie odczuwalna. Wzrósł również moment obrotowy i w NC 750S wynosi on 68 Nm. Czy przełożyło się to na wzrost zapotrzebowania na paliwo? Zarówno Honda jak i użytkownicy twierdzą, że spalanie utrzymuje się na tym samym poziomie, a w szczególnych warunkach miejska Honda spali nawet mniej paliwa niż poprzednik.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Silnik tego motocykla został przystosowany do pracy z automatyczną skrzynią biegów, a to bardzo ważna kwestia. Oczywiście moglibyśmy narzekać, że automat pozbawia nas możliwości korzystania z wyższego rejestru obrotów wału korbowego, ale ten motocykl zwyczajnie nie posiada tzw. wysokich obrotów. przy 6 tys. obr./min. kończy się zabawa, dlatego sprzężenie silnika z automatyczną skrzynią biegów wydaje się bardzo trafionym pomysłem. Musimy jednak pamiętać, że NC 750 S również jest dostępny z manualną skrzynią biegów. Całość pozwala na rozpędzenie jednośladu do 180 km/h co wydaje się i tak bardzo zadowalającym wynikiem, tym bardziej, że mówimy o motocyklu miejskim.

Z ciekawostek, warto zaznaczyć, że zbiornik paliwa umiejscowiony został pod siedzeniem kierowcy, a dostęp do wlewu paliwa znajduje się pod siedzeniem pasażera. Natomiast tam, gdzie w zwykłym motocyklu jest zbiornik paliwa mamy schowek - całkiem sporych rozmiarów schowek - przydatna sprawa,  szczególnie podczas dojazdów do pracy!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

NC 750S. Czy warto kupić tego nakeda?

Odpowiedź jest prosta. Tak, jeśli poszukujesz w miarę taniego i maksymalnie oszczędnego motocykla miejskiego, który odwdzięczy Ci się długim i bezproblemowym użytkowaniem. Naszym zdaniem warto zainteresować się wersją z automatyczną skrzynią biegów, gdyż specyficzna praca silnika powoduje, że kierowca jest zmuszony do zmiany motocyklowych nawyków. Automat sprawi, że jazda będzie po prostu przyjemniejsza, a w mieście łatwiejsza - szczególnie dla początkujących kierowców.

Pamiętaj, że nowe modele NC 750S nadal są dostępne w sieci sprzedaży Hondy. Nowa sztuka, posiadająca skrzynie manualną kosztuje raptem 29 900 zł. Wersja posiadająca skrzynie DCT to koszt rzędu 33 100 zł, a z tego co widzimy na stronie internetowej Hondy, możemy dorwać te modele nawet w jeszcze lepszej cenie. Po szczegóły wpadajcie na oficjalną stronę Hondy (przejdź do strony)

[Trending]

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%