Honda NC 750S. Naked bike dla początkujących

Ciężko znaleźć serię motocykli, która mogłaby konkurować pod kątem sukcesu sprzedażowego z Hondą NC 750S. Skąd ten sukces? Niska cena, spore możliwości, łatwość prowadzenia i przede wszystkim bardzo niskie koszty utrzymania. Oto wzór na sukces!

Co prawda część motocyklowych fanatyków uzna, że posiadanie motocykla z serii NC jest obciachem, za sprawą iście samochodowego silnika o niewielkiej (jak na motocykl o tej pojemności) mocy, ale statystyki nie kłamią. Honda stworzyła motocykl dla “prawdziwych użytkowników”, którzy ponad maksymalną moc i ogromne prędkości przekładają funkcjonalność i niską cenę. W ramach projektu NC, powstały trzy jednostki o zgoła innych charakterach: turystyczny NC 750 X, skuter NC 750D Integra oraz bohater tego tekstu NC 750S – pełnoprawny naked bike.

Honda NC 750S: oszczędnie i bezawaryjnie

W ramie tego motocykla znajduje się silnik o pojemności 745 ccm oraz zupełnie nowy (w stosunku do NC 700S) sterownik ECU. Finalnie użytkownik może skorzystać z 54,8 KM, co oznacza wzrost mocy w stosunku do poprzednika o 7 KM – to różnica zdecydowanie odczuwalna. Wzrósł również moment obrotowy i w NC 750S wynosi on 68 Nm. Czy przełożyło się to na wzrost zapotrzebowania na paliwo? Zarówno Honda jak i użytkownicy twierdzą, że spalanie utrzymuje się na tym samym poziomie, a w szczególnych warunkach miejska Honda spali nawet mniej paliwa niż poprzednik.

Silnik tego motocykla został przystosowany do pracy z automatyczną skrzynią biegów, a to bardzo ważna kwestia. Oczywiście moglibyśmy narzekać, że automat pozbawia nas możliwości korzystania z wyższego rejestru obrotów wału korbowego, ale ten motocykl zwyczajnie nie posiada tzw. wysokich obrotów. przy 6 tys. obr./min. kończy się zabawa, dlatego sprzężenie silnika z automatyczną skrzynią biegów wydaje się bardzo trafionym pomysłem. Musimy jednak pamiętać, że NC 750 S również jest dostępny z manualną skrzynią biegów. Całość pozwala na rozpędzenie jednośladu do 180 km/h co wydaje się i tak bardzo zadowalającym wynikiem, tym bardziej, że mówimy o motocyklu miejskim.

Z ciekawostek, warto zaznaczyć, że zbiornik paliwa umiejscowiony został pod siedzeniem kierowcy, a dostęp do wlewu paliwa znajduje się pod siedzeniem pasażera. Natomiast tam, gdzie w zwykłym motocyklu jest zbiornik paliwa mamy schowek – całkiem sporych rozmiarów schowek – przydatna sprawa,  szczególnie podczas dojazdów do pracy!

NC 750S. Czy warto kupić tego nakeda?

Odpowiedź jest prosta. Tak, jeśli poszukujesz w miarę taniego i maksymalnie oszczędnego motocykla miejskiego, który odwdzięczy Ci się długim i bezproblemowym użytkowaniem. Naszym zdaniem warto zainteresować się wersją z automatyczną skrzynią biegów, gdyż specyficzna praca silnika powoduje, że kierowca jest zmuszony do zmiany motocyklowych nawyków. Automat sprawi, że jazda będzie po prostu przyjemniejsza, a w mieście łatwiejsza – szczególnie dla początkujących kierowców.

Pamiętaj, że nowe modele NC 750S nadal są dostępne w sieci sprzedaży Hondy. Nowa sztuka, posiadająca skrzynie manualną kosztuje raptem 29 900 zł. Wersja posiadająca skrzynie DCT to koszt rzędu 33 100 zł, a z tego co widzimy na stronie internetowej Hondy, możemy dorwać te modele nawet w jeszcze lepszej cenie. Po szczegóły wpadajcie na oficjalną stronę Hondy (przejdź do strony)

[Trending]
  • Silnik

  • * Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 77 x 80mm
  • * Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
  • * Stopień sprężania 10,7: 1
  • * Emisja C02 (g/km) 81
  • * Pojemność skokowa (cm³) 745cm3
  • * Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy,SOHC, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniem 270°
  • * Układ zapłonowy cyfrowy, komputerowo sterowany, tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
  • * Moc maksymalna (KM) 54.8 KM (40.3kW) / 6250 obr/min
  • * Maks. moment obrotowy (Nm) 68Nm / 4750 obr./min. (95/1/EC)
  • * Pojemność miski olejowej (Litres) 3,7 litra
  • * Rozrusznik Elektryczny
  • * Średnica gardzieli przepustnicy (mm) 36
  • * System ABS 2-kanałowy ABS
  • * Hamulec przedni 320 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 2-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieków metali
  • * Hamulec tylny 240 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 2-tłoczkowy zacisk
  • * Zawieszenie przednie 41 mm widelec teleskopowy, skok 137 mm
  • * Zawieszenie tylne Wahacz stalowy, Pro-Link, z pojedynczym amortyzatorem, z 7 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 150 mm
  • * Rozmiar opony przedniej 120/70-ZR17M/C (58W)
  • * Rozmiar opony tylnej 160/60-ZR17M/C (69W)
  • * Koło przednie Wieloramienne, odlew stopów lekkich 17M/C x MT3,50
  • * Koło tylne Wieloramienne, odlew stopów lekkicht17M/C x MT4,50
  • * Pojemność akumulatora (Ah) 12V-11 ,2Ah
  • * Kąt pochylenia główki ramy 27°
  • * Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 2215mm x 775mm x 1130mm
  • * Typ ramy Stalowa, typu diament
  • * Pojemność zbiornika paliwa (litry) 14,1 litra
  • * Zużycie paliwa (l / 100 km) 3,5l/km (WMTC – testowany w trybie D)
  • * Prześwit (mm) 140mm
  • * Lampa przednia Żarówka : 12V; 60W x 1 (high) / 55W x 1 (low) / LED
  • * Masa własna pojazdu (kg) 217kg
  • * Wysokość siedzenia (mm) 790mm
  • * Wyprzedzenie (mm) 110 mm
  • * Waga 220 kg
  • * Rozstaw osi (mm) 1520mm
  • * Skrzynia Biegów

  • * Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
  • * Sterowanie sprzęgłem ręczne
  • * Przełożenie końcowe Łańcuch
  • * Skrzynia biegów 6-biegowa, manualna
  • * Typ skrzyni biegów 6-biegowa, manualna

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button