Aktualnie czytasz:
Honda CBR1000RR-R SP 2020: Totalny odlot!
0

Honda CBR1000RR-R SP to zupełnie nowy motocykl, zbudowany ze zdecydowanym naciskiem na jazdę torową, z niespotykanym poziomem osiągów i kontroli. 

Zaczynając od czystej kartki papieru, „cywilni” inżynierowie Hondy i ich wyścigowi koledzy z HRC stworzyli nowy rzędowy silnik dla obu motocykli, zarówno CBR1000RR-R Fireblade, jak i CBR1000RR-R SP. Jest to kompaktowa konstrukcja o krótkim skoku, współdzieląca średnicę cylindra i skok tłoka z silnikiem modelu RC213V. Napędzane częściowo kołami zębatymi wałki rozrządu poruszają dźwigienkami, korbowody wykonane są z tytanu, a rozwiązania obniżające tarcie wewnętrzne przejęto z silnika RC213V-S. Zastosowano też olejowe dysze tłokowe z systemem zaworów kulowych i dolny mostek wodny wokół tulei cylindrowych. 

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Warto wiedzieć

Kanał dynamicznie doładowanego wlotu powietrza zaczynający się między owiewkami prowadzi pod główką ramy wprost do airboxu. Układ wydechowy w konfiguracji 4-2-1 wyposażono w owalne rury, a tłumik końcowy opracowano przy współudziale firmy Akrapovic.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

CBR1000RR-R SP ma monet 113MN przy 12.500 obr/min, a moc maksymalna wynosi 160kW występuje przy 14.500 obr/min.

Elektroniczne sterowanie przepustnicą zostało usprawnione, by poprawić jego wyczucie u kierowcy, a trzy domyślne tryby jazdy zawierają opcje zmiany mocy, intensywności hamowania silnikiem, kontroli unoszenia przedniego koła i zoptymalizowaną kontrolę momentu obrotowego (HSTC). Pakiet elektroniki obejmuje teraz także regulację parametrów Trybu Startu.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Całkowicie nowa aluminiowa rama typu diament wykorzystuje tylną część silnika jako górne mocowanie amortyzatora, wahacz jest dłuższy i oparty na konstrukcji wahacza modelu RC213V-S. Równowaga sztywności, rozkład masy i geometria układu kierowniczego zostały starannie dostosowane do zwiększonej mocy silnika, zarówno pod względem poziomu przyczepności z przodu, jak i z tyłu oraz wyczucia przyczepności przez kierowcę. 

Nowy 43 milimetrowy przedni widelec Öhlins NPX zastępuje widelec NIX z poprzedniego modelu, a system sterowania drugiej generacji Öhlins Object Based Tuning (OBTi) zapewnia lepszą kontrolę ustawień tłumienia z przodu i z tyłu. Przednie tarcze mają większą średnicę i współpracują z nowymi czterotłoczkowymi zaciskami Brembo Stylema, a ABS można ustawić do jazdy po torze wyścigowym. Rozmiar tylnej opony, to obecnie 200/55-ZR17.

Sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU) zapewnia dokładne trójwymiarowe oszacowanie parametrów dynamicznych jazdy i zapewnia dane wejściowe do zarządzania wszystkimi systemami elektronicznymi. Steruje on także elektroniką nowego, drążkowego 3-poziomowego tłumika kierownicy Honda Electronic Steering Damper (HESD).

Motocykl MotoGP Honda RC213V “użyczył” modelowi CBR1000RR-R Fireblade SP kilka rozwiązań zapewniających mu świetną aerodynamikę, w tym winglety (skrzydełka) zwiększające  docisk do nawierzchni i poprawiające stabilność hamowania. Pozycja kierowcy jest obecnie zdecydowanie bardziej zwarta i “przyklejona” do motocykla.

W pełni konfigurowalny 5-calowy wyświetlacz TFT oferuje intuicyjne sterowanie obsługiwane za pomocą uproszczonego czterokierunkowego przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. System Smart Key Hondy służy wygodzie kierowcy.

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Zdjęcia

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Dane techniczne

SILNIK 
TypChłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa (cm³)1000cm3
Liczba zaworów na cylinder4
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)◊81 mm x 48,5 mm
Stopień sprężania13,0 x 1
Moc maksymalna160 kW przy 14500 obr /min
Maks. moment obrotowy113 Nm przy 12500 obr/min
Pojemność układu smarowania4,0 l
SYSTEM PALIWOWY 
ZasilaniePGM-DSFI
Zbiornik paliwa16,1 l
Zużycie paliwa6,25 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA 
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12-2 Akumulator litowo-jonowy
Moc alternatora
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU 
Typ sprzęgłaMokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem
Typ skrzyni biegów6-biegowa
Przekładnia główna napędowaŁańcuchowa
RAMA 
TypAluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa
PODWOZIE 
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi1455 mm
Kąt pochylenia kolumny24o
Wyprzedzenie102 mm
Wysokość siedziska830 mm
Prześwit115 mm
Masa własna201 kg
ZAWIESZENIE 
PrzednieTeleskopowe z odwróconym widelcem, średnica wewnętrzna 43 mm, Ohlins NPX Smart-EC z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia. Skok 125 mm
TyłPro-Link z gazowym amortyzatorem Ohlins TTX36 Smart-EC z regulacją napięcia wstępnego oraz regulacją tłumienia dobicia i odbicia Skok 143 mm  
KOŁA 
Obręcz koła przedniego3,5 x 17 cali
Obręcz koła tylnego6,0 x 17 cali
Opona przednia120/70-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

Opona tylna200/55-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

HAMULCE
Układ ABSDwukanałowy
PrzednieTarcze wentylowane i perforowane o średnicy 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo
TylneTarcze wentylowane i perforowane o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY 
Zespół wskaźnikówTFT-LCD
System zabezpieczeńHISS  (Honda Intelligent Security System)
ReflektoryLED
Światła tylneLED

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%