Aktualnie czytasz:
Honda CBR1000RR-R SP 2020: Totalny odlot!
0

Honda CBR1000RR-R SP to zupe艂nie nowy motocykl, zbudowany ze zdecydowanym naciskiem na jazd臋 torow膮, z niespotykanym poziomem osi膮g贸w i kontroli.

Zaczynaj膮c od czystej kartki papieru, 鈥瀋ywilni鈥 in偶ynierowie Hondy i ich wy艣cigowi koledzy z HRC stworzyli nowy rz臋dowy silnik dla obu motocykli, zar贸wno CBR1000RR-R Fireblade, jak i CBR1000RR-R SP. Jest to kompaktowa konstrukcja o kr贸tkim skoku, wsp贸艂dziel膮ca 艣rednic臋 cylindra i skok t艂oka z silnikiem modelu RC213V. Nap臋dzane cz臋艣ciowo ko艂ami z臋batymi wa艂ki rozrz膮du poruszaj膮 d藕wigienkami, korbowody wykonane s膮 z tytanu, a rozwi膮zania obni偶aj膮ce tarcie wewn臋trzne przej臋to z silnika RC213V-S. Zastosowano te偶 olejowe dysze t艂okowe z systemem zawor贸w kulowych i dolny mostek wodny wok贸艂 tulei cylindrowych.

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Warto wiedzie膰

Kana艂 dynamicznie do艂adowanego wlotu powietrza zaczynaj膮cy si臋 mi臋dzy owiewkami prowadzi pod g艂贸wk膮 ramy wprost do airboxu. Uk艂ad wydechowy w konfiguracji 4-2-1 wyposa偶ono w owalne rury, a t艂umik ko艅cowy opracowano przy wsp贸艂udziale firmy Akrapovic.

CBR1000RR-R SP ma monet 113MN przy 12.500 obr/min, a moc maksymalna wynosi 160kW wyst臋puje przy 14.500 obr/min.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Elektroniczne sterowanie przepustnic膮 zosta艂o usprawnione, by poprawi膰 jego wyczucie u kierowcy, a trzy domy艣lne tryby jazdy zawieraj膮 opcje zmiany mocy, intensywno艣ci hamowania silnikiem, kontroli unoszenia przedniego ko艂a i zoptymalizowan膮 kontrol臋 momentu obrotowego (HSTC). Pakiet elektroniki obejmuje teraz tak偶e regulacj臋 parametr贸w Trybu Startu.

Ca艂kowicie nowa aluminiowa rama typu diament wykorzystuje tyln膮 cz臋艣膰 silnika jako g贸rne mocowanie amortyzatora, wahacz jest d艂u偶szy i oparty na konstrukcji wahacza modelu RC213V-S. R贸wnowaga sztywno艣ci, rozk艂ad masy i geometria uk艂adu kierowniczego zosta艂y starannie dostosowane do zwi臋kszonej mocy silnika, zar贸wno pod wzgl臋dem poziomu przyczepno艣ci z przodu, jak i z ty艂u oraz wyczucia przyczepno艣ci przez kierowc臋.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Nowy 43 milimetrowy przedni widelec 脰hlins NPX zast臋puje widelec NIX z poprzedniego modelu, a system sterowania drugiej generacji 脰hlins Object Based Tuning (OBTi) zapewnia lepsz膮 kontrol臋 ustawie艅 t艂umienia z przodu i z ty艂u. Przednie tarcze maj膮 wi臋ksz膮 艣rednic臋 i wsp贸艂pracuj膮 z nowymi czterot艂oczkowymi zaciskami Brembo Stylema, a ABS mo偶na ustawi膰 do jazdy po torze wy艣cigowym. Rozmiar tylnej opony, to obecnie 200/55-ZR17.

Sze艣cioosiowy bezw艂adno艣ciowy modu艂 pomiarowy (IMU) zapewnia dok艂adne tr贸jwymiarowe oszacowanie parametr贸w dynamicznych jazdy i zapewnia dane wej艣ciowe do zarz膮dzania wszystkimi systemami elektronicznymi. Steruje on tak偶e elektronik膮 nowego, dr膮偶kowego 3-poziomowego t艂umika kierownicy Honda Electronic Steering Damper (HESD).

Motocykl MotoGP Honda RC213V 鈥渦偶yczy艂鈥 modelowi CBR1000RR-R Fireblade SP kilka rozwi膮za艅 zapewniaj膮cych mu 艣wietn膮 aerodynamik臋, w tym winglety (skrzyde艂ka) zwi臋kszaj膮cedocisk do nawierzchni i poprawiaj膮ce stabilno艣膰 hamowania. Pozycja kierowcy jest obecnie zdecydowanie bardziej zwarta i 鈥減rzyklejona鈥 do motocykla.

W pe艂ni konfigurowalny 5-calowy wy艣wietlacz TFT oferuje intuicyjne sterowanie obs艂ugiwane za pomoc膮 uproszczonego czterokierunkowego prze艂膮cznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. System Smart Key Hondy s艂u偶y wygodzie kierowcy.

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Zdj臋cia

Honda CBR1000RR-R SP 2020: Dane techniczne

SILNIK 
TypCh艂odzony ciecz膮 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rz臋dowy 4-cylindrowy
Pojemno艣膰 skokowa (cm鲁)1000cm3
Liczba zawor贸w na cylinder4
艢rednica cylindra x skok t艂oka (mm)鈼81 mm x 48,5 mm
Stopie艅 spr臋偶ania13,0 x 1
Moc maksymalna160 kW przy 14500 obr /min
Maks. moment obrotowy113 Nm przy 12500 obr/min
Pojemno艣膰 uk艂adu smarowania4,0 l
SYSTEM PALIWOWY 
ZasilaniePGM-DSFI
Zbiornik paliwa16,1 l
Zu偶ycie paliwa6,25 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA 
RozrusznikElektryczny
Pojemno艣膰 akumulatora12-2 Akumulator litowo-jonowy
Moc alternatora
UK艁AD PRZENIESIENIA NAP臉DU 
Typ sprz臋g艂aMokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem
Typ skrzyni bieg贸w6-biegowa
Przek艂adnia g艂贸wna nap臋dowa艁a艅cuchowa
RAMA 
TypAluminiowa kompozytowa ko艂yskowa dwubelkowa
PODWOZIE 
Wymiary (d艂. x szer. x wys.)2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi1455聽mm
K膮t pochylenia kolumny24o
Wyprzedzenie102聽mm
Wysoko艣膰 siedziska830聽mm
Prze艣wit115聽mm
Masa w艂asna201聽kg
ZAWIESZENIE 
PrzednieTeleskopowe z odwr贸conym widelcem, 艣rednica wewn臋trzna 43 mm, Ohlins NPX Smart-EC z regulacj膮 napi臋cia wst臋pnego oraz t艂umienia dobicia i odbicia. Skok 125 mm
Ty艂Pro-Link z gazowym amortyzatorem Ohlins TTX36 Smart-EC z regulacj膮 napi臋cia wst臋pnego oraz regulacj膮 t艂umienia dobicia i odbicia Skok 143 mm
KO艁A 
Obr臋cz ko艂a przedniego3,5 x 17 cali
Obr臋cz ko艂a tylnego6,0 x 17 cali
Opona przednia120/70-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

Opona tylna200/55-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

HAMULCE
Uk艂ad ABSDwukana艂owy
PrzednieTarcze wentylowane i perforowane o 艣rednicy 330 mm, 4-t艂oczkowe zaciski Brembo
TylneTarcze wentylowane i perforowane o 艣rednicy 220 mm, 2-t艂oczkowe zaciski Brembo
ZESP脫艁 WSKA殴NIK脫W I UK艁AD ELEKTRYCZNY 
Zesp贸艂 wska藕nik贸wTFT-LCD
System zabezpiecze艅HISS(Honda Intelligent Security System)
ReflektoryLED
艢wiat艂a tylneLED

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%