Honda CMX 1100 Rebel 2021 w dwóch customowych odsłonach: Sport i Bobber

Który z tych customowych motocykli widziałbyś w swoim garażu? My też obydwa!

W skrócie
  • Honda CMX 1100 Rebel to motocykl definiujący na nową klasę bobberów
  • Honda Motor Europe, wspólnie z FCR Original, stworzyła dwie customowe wariacje na temat nowej w ofercie Rebel 1100

Honda zaprezentowała dwa motocykle customowe zbudowane na bazie nowego w ofercie marki modelu CMX 1100 Rebel. Podwójna osobowość CMX1100 Rebel została wyrażona w dwóch podobnych, ale różnych wariacjach na temat bazowego modelu – nowego i większego brata motocykla CMX500 (drugiego najlepiej sprzedającego się motocykla customowego w Europie w 2020 roku). Wszystko dzięki dwóm ekstremalnym modyfikacjom wykonanym przez francuską firmę FCR Original. Według wcześniejszych planów, oba projekty miały pojawić się wraz z dziesięcioma, zbudowanymi przez dealerów, customami CB650R na tegorocznym festiwalu Wheels and Waves w Biarritz. 

Motocykle CMX „Sport” i CMX „Bobber” zostały zaprojektowane tak, by budzić emocje klientów o różnych gustach, ale oba wyraźnie dowodzą customowego potencjału CMX1100 Rebel, który aż prosi się o wykorzystanie.

Honda CMX 1100 Rebel: bobber XXI wieku

Hondę CMX1100 Rebel zaprojektowano do spokojnej, relaksującej jazdy, ale także do wyzwalania adrenaliny, gdy w zasięgu wzroku pojawi się wystarczająco kręta droga. Dzięki dużej mocy i wyraźnemu charakterowi, narzuconemu przez istotnie zmodyfikowany dwucylindrowy silnik modelu Africa Twin o pojemności 1084 cm3, w połączeniu ze sztywną ramą z rur stalowych, z wysokiej jakości zawieszeniem i wydajnymi hamulcami, powstała goła maszyna typu custom-naked oferująca fantastyczną mieszankę możliwości. Pomyślany od początku jako bobber XXI wieku, pozbawiony wszystkiego, co nie było konieczne, CMX1100 przemawia mocno swoim oszczędnym wyglądem. Stalowe błotniki, przedni i tylny, umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED.

CMX SPORT – “Sportowa maszyneria do codziennej jazdy “.

Modyfikacje dokonane przez FCR Original podkreślają praktyczność i radosny charakter Rebela, jednocześnie wzmacniając jego sportowe, muskularne i agresywne rysy. Do takiego spojrzenia na Rebela inspiruje jego mechaniczne piękno i sprawność działania przekładni DCT, której zalety w codziennej eksploatacji doceniają użytkownicy w każdym wieku. Po wykonaniu wstępnych szkiców swojej wizji, zespół zabrał się do pracy. Modyfikacja tylnego wahacza pozwoliła na zamontowanie pary czarnych amortyzatorów Öhlins, jak również 17-calowego tylnego koła z modelu CB500F z oponą Dunlop D212 190/55-ZR17. Przedni błotnik został całkowicie zmieniony, jego położenie obniżono o 25 mm; zastosowano powiększoną kierownicę wymagającą mniejszej siły ze strony kierowcy, a prędkościomierz przeniesiono na górną półkę.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Zachwycające w swojej prostocie nadwozie wiele zawdzięcza pełnemu wykorzystaniu potencjału skanowania 3D. Wzrok przyciąga specjalnie wykonany poliestrowo-węglowy zbiornik paliwa (z aluminiowym wlewem) oraz zespół tylnego siedzenia z oświetleniem LED i siedziskiem pokrytym alkantarą. Ręcznie wykonane podnóżki dodają wyścigowego charakteru, a czerwono-czarny lakier i detale subtelnie nawiązują do klasycznego wizerunku Hondy. Silnik jest fabryczny, ale odprowadzeniem spalin zajmuje się wykonany ze stali nierdzewnej wydech FCR Original.

Honda CMX 1100 Rebel 2021: nowy gangster w motocyklowej rodzinie [zdjęcia, dane techniczne, opinie, wideo]

CMX BOBBER – „Wzmocnienie customowego ducha, przy jednoczesnym zachowaniu zabawnego, rozrywkowego charakteru…”

Nowa interpretacja, inspirowana eksponującym detale designem modelu CMX1100 Rebel, ma silniejszy customowy charakter, przesuwając motocykl jeszcze dalej w stronę stylu bobber. Mimo obniżenia przodu o 25 mm, zawieszenia obu kół i tylny wahacz są fabryczne. Wykonane specjalnie dla tego motocykla czarne szprychowe koła ubrano w grube opony Bridgestone.

W bobberowym klimacie utrzymana jest aluminiowa kierownica, skórzane siedzenie z perforowanymi skórzanymi profilami, prosty aluminiowy przedni błotnik (z wykończeniem Mirrachrome) oraz malowane obramowanie reflektora. Specjalistom z FCR Original udało się wyjątkowo sprytnie rozmieścić kierunkowskazy LED w klasycznym stylu Mini-Bates, a podobnie jak w CMX Sport, skan 3D pozwolił na stworzenie customowego poliestrowo-węglowego zbiornika paliwa z satynowym wykończeniem Mirrachrome/blue oraz aluminiowego wlewu paliwa. Wydech FCR Original z powłoką ceramiczną jest ważnym elementem wykończenia, podkreślając mechaniczne piękno motocykla.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button