Aktualnie czytasz:
Egzamin na prawo jazdy 2019: Nadchodzą poważne zmiany
4

Od lipca proces egzaminowania zostanie poważnie zmieniony. Egzaminator będzie mógł przeprowadzić w ciągu dnia tylko 8 egzaminów, bez względu na ich wynik. Zmiany w teorii pokierowane są chęcią ograniczenia zarabiania na egzaminach poprawkowych. 

W ramach nowelizacji ustawy Ministerstwo Infrastruktury chce walczyć z zarabianiem na oblanych egzaminach. To odpowiedź na raport NIK sprzed lat, który informował o fakcie, że ponad 70% przychodów WORD-ów pochodzi z egzaminów poprawkowych, a egzaminatorzy – zatrudnieni przed WORD – mieli otrzymywać wytyczne co do liczby osób oblanych w danym czasie.

Od 1 lipca 2019 w życie wejdą przepisy zakładające ograniczenie ilości egzaminów, który może przeprowadzić egzaminator. Ma być ich 8 dziennie, a każdy z nich umówiony na określoną godzinę. Do tej pory egzaminowany kierowca mógł czekać na swoją kolej nawet pół dnia.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Same przepisy wejdą w życie dopiero z początkiem przyszłego roku.

Komentarz:

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Zupełnie inną kwestią jest fakt zatrudnianie w przyszłości egzaminatorów WORD przez wojewodę, a nie przez sam WORD. W ten sposób egzaminator staje się urzędnikiem państwowym, a pieniądze z egzaminu trafiałyby w pierwszej kolejności do Skarbu Państwa.

Na pocieszenie WORD-y otrzymają ustawę, która zabroni małym OSK współdzielenia placów manewrowych. Czytaj: WORD odda ciut pieniędzy z egzaminów do Skarbu Państwa, ale za to przejmie cały, ogromny rynek szkolenia kierowców (jako ci, którzy posiadają swoje, duże place manewrowe). Wszyscy zadowoleni, może poza prywatnymi przedsiębiorcami prowadzącymi OSK.

Źródło: moto.pl, Ministerstwo Infrastruktury

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
38%
Interesujące
9%
heh...
15%
Że co?
29%
Grrrr!
3%
Smutne
6%
  • Jakub
    14 maja 2019 at 18:20

    A co to ma zmienić, bo ja dalej nie rozumiem. To, że egzaminator będzie miał tylko 8 egzaminów dziennie według mnie niewiele zmieni. Będzie powiedzmy dwóch egzaminatorów na „A”. Czyli dziennie 16 egzaminów. Egzaminatorzy dostną „wytyczne”, że mają przepuścić po 1 zdającym i karuzela dalej jedzie i kasa za poprawkowe znowu z WORDach.

  • das
    15 maja 2019 at 18:30

    Te zmiany to tylko pudrowanie syfa albo inaczej liść na g..o.

  • Jakub
    17 maja 2019 at 17:58

    Nawet jeśli pieniądze za egzaminy będą miały trafić do Skarbu Państwa to ja uważam, że to nic nie zmieni. Bo skoro nie do WRODów do do Państwa Polskiego. I jeden wielki krąg się zamyka, bo WORDy będą brały kasę za egzaminy od Państwa czyli dalej od obywateli i ich podatków.
    Skoro ludzie umieją jeździć to czemu nie dać im prawa jazdy. Czy wszystko w tym po…..nym kraju musi się obracać wokół pieniądza? Nie można jak w cywilizowanym świecie obywatela traktować jak „kogoś”. Będzie miał prawo jazdy to wyda kasę na benzynę. Za same podatki z paliwa zapłaci w ciągu tygodnia więcej jak za egzamin.
    Szerokości.

  • Zdjęcie profilowe Czecinianin
    2 czerwca 2019 at 20:00

    Hehhh.
    A pójde sobie dla checy za egzamin.
    Byłem dwa razy od 2004 kiedy to zabrali mi lejce za wóde. 1-szy raz testy i jazda oblana. Drugi wiadomo. jazda. I co …? Koszula się popruła w strzępy, ryj mu napuchł i pare mleczaków wypluł na jezdnie pętak WORDOWSKI . Ja co prawda też musiałem się zniżyć do poziomu najniższego sądu, ale jak skowytał w histerii plując wybitymi wapnami jak sie pozbierał… BEZCENNE !!! 🙂