Aktualnie czytasz:
Romet Classic 400: Powrót do motocyklowych marzeń z dzieciństwa
0

Motocyklowa historia zatacza koło. Patrząc na nasze ulice mam mnóstwo radości z tego, że tak wielu fanów jednośladów wychodzi poza utarte schematy chcąc się wyróżnić. Tak jak ja na maszynie z którą ponownie mam okazję połykać kolejne kilometry.

Skąd u mnie taki sentyment do klasyków? Ano stąd, że dokładnie takie konstrukcje, tyle, że tworzone w latach 80 były od zawsze obiektem moich marzeń. Będąc dorosłym wiem, że nie mamy współcześnie tylu ograniczeń. To coś fantastycznego – wsiąść na klasyczny sprzęt i jeździć byle gdzie. Mimo tak beznadziejnej wiosny, mimo chłodu a czasem nawet deszczu.

Najbardziej w przypadku tego Rometa zaskoczył mnie silnik. Tak naprawdę to nie wierzę w to co pomyślałem w pierwszym momencie – szkoda, że nie ma tutaj gaźnika. Żart, żart, ale z ziarnem prawdy. To jednocylindrowa czterysetka chłodzona wyłącznie powietrzem, która brzmi jak jednostka z dawnej epoki, nie jest wysilona a jednocześnie fajnie oddaje moment od samego dołu. Dzięki takiej stylizacji motocykl jest też bardzo lekki, bo ledwie przekracza 150 kilo. Dlatego generując 27 KM i 30 Nm momentu macie wrażenie, że jeździcie dieselem.

Romet Classic 400 to jest idealny przykład motocykla, który się kupuje wyłącznie dla funu. Jeśli zapytacie mnie o maszynę dla fanów lat 70, która niczym nie przypomina współczesnej konstrukcji to jest właśnie ten sprzęt. Ktoś, kto nie zauważy kontrolki wtrysku czy ABSu na kokpicie jest w stanie uwierzyć, że można tego Rometa zarejestrować na żółtych tablicach. I to jest fajne poszukiwanie niszy na rynku i jednocześnie urozmaicenie motocyklowego krajobrazu. Wiele osób się za ogląda, a my jedziemy nieśpiesznie z bananem na buzi spełniać swoje dawne marzenia z dzieciństwa.

 
Czytaj
REKLAMA

Kliknij i wygraj wyprawę po Ameryce z Motul

Weź udział w konkursie Motul i przeżyj niezapomnianą przygodę. Wygraj wyprawę motocyklową marzeń po Ameryce, wodoodporny plecak lub jeden z 500 zestawów Motul. Masz czas tylko do końca czerwca!

Zobacz też pełen test Romet Classic 400.

Szczegóły
Cena

12 989 PLN

Dane techniczne

wymiary [mm]
2105×760×1130
rozstaw osi [mm]
1420
waga [kg]
151
silnik
jeden cylinder 4T
chłodzenie
olejowo powietrzne
moc max [KM]
26.5/7500
moment obrot. [Nm/rpm]
30/5500
prędkość max [km/h]
150
rozruch
elektryczny, nożny
zapłon
EFI
przeniesienie napędu
łańcuch
skrzynia biegów
5 biegów
sprzęgło
wielotarczowe, mokre, manualne
smarowanie
obieg wymuszony, sucha miska olejowa
opony przód | tył
100/90-19 | 130/90-18
zawieszenie przód
widelec teleskopowy
zawieszenie tył
podwójny amortyzator, stalowy wahacz
pojemność zbiornika [L]
14
hamulec przód
tarcza
hamulec tył
bęben / tarcza
obręcze
szprychowe

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
25%
Interesujące
25%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
25%
Smutne
25%