- Jeszcze świat nakedów nie ochłonął po premierze nowego Suzuki GSX-S1000 2021, a już pojawiła się jego braterska odsłona o nieco ujarzmionych osiągach
- Suzuki GSX-S950 2021 to motocykl dla fanów sportu, ale patrzących na motocyklizm bardziej pragmatycznie
- Niespodzianka od Suzuki pozwoli wybrac fanom nowego sportowego designu GSX-S-a pomiędzy wersją o mocy 150 KM, a 95 KM. I bardzo fajnie!
Suzuki GSX-S950 to najnowszy model w ofercie japońskiej marki. Model, o którym nic wiedzieliśmy, bo Suzuki przygotowywało jego specyfikację w tajemnicy. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju futurystycznym wyglądem, który został połączony ze sportowym DNA silnika oraz zwinnością motocykla przeznaczonego do codziennej jazdy. Czy to następca znanego i lubianego Suzuki GSX-S 750?
Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym modelem GSX-S1000 2021. Nowy model jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 oferujący maksymalną moc 95 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie Suzuki położyli duży nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy silnika, aby codzienna jazda motocyklem była łatwa, przyjemna i wygodna. W połączeniu z pakietem elektroniki wspomagającej jazdę, GSX-S950 zapewnia wysoki komfort, bezpieczeństwo i radość z codziennej jazdy, bez względu na warunki drogowe czy umiejętności kierowcy. Konstrukcja motocykla jest oparta o tę samą aluminiową ramę, co w mocniejszym modelu. W połączeniu z przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 cm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, gwarantuje właściwości jezdne na najwyższym poziomie. W nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę, natomiast ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i pozycja za kierownicą pozostają niezmienione w porównaniu z modelem GSX-S1000.
Suzuki GSX-S950 2021: serdecznie witamy!
Suzuki dobrze wykminiło, że nie każdy potrzebuje 150KM agresywnej mocy pod manetką gazu. Umówmy się – 95 KM i odpowiednie zestrojenie to dużo więcej niż potrzeba do sprawnego przemieszczania się nie tylko po mieście. Dzięki temu, na bazie rasowego power nakeda powstał motocykl klasy średniej wyższej, który moze przyciągnąć wielu poszukujących sportowego zacięcia, ale bez powalającego potencjału.
Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System) oferujący trzy tryby pracy, a nad komfortem jazdy panuje funkcja wspomagania pracy silnika na niskich obrotach (Low RPM Assist) oraz system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System). Elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję silnika na polecenia kierowcy.
Suzuki GSX-S1000 2021: jak ten motocykl kozacko wygląda. Nareszcie! [cena, zdjęcia, dane techniczne]
Nowy GSX-S950 wydaje się być idealną propozycją dla osób poszukujących motocykla do codziennej jazdy, a jego wyścigowe DNA i doskonałe właściwości jezdne dostarczą wspaniałych wrażeń również podczas weekendowych wycieczek poza miasto czy sportowej jazdy na trasie pełnej ciasnych zakrętów.
Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue (YSF), Metallic Mat Black No.2 (YKV) oraz Pearl Brilliant White (YUH). Suzuki GSX-S950 już niebawem pojawi się w polskich salonach, a jego cena wynosi 46 900 zł.
Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950
Kategoria | Podkategoria | GSX-S1000 | GSX-S950 | ||
Silnik | Układ wydechowy | Wspólny | |||
Sprzęgło | Suzuki Clutch Assist System (SCAS) | ||||
Suzuki Traction Control System (STCS) | 5 trybów + wyłącznik | 3 tryby + wyłącznik | |||
Dwukierunkowy quickshifter | ✓ | – | |||
Przepustnica | System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire | ||||
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) | 3 tryby | – | |||
Suzuki Easy Start System | ✓ | ✓ | |||
Low RPM Assist | ✓ | ✓ | |||
Podwozie | Rama | Wspólna (aluminiowa) | |||
Wahacz | Wspólny | ||||
Masa | 214 kg | ||||
Kierownica | Zwężana (nowa) | Wyprostowana (nowa) | |||
Mocowanie kierownicy | Łączone | Rozdzielone | |||
Materiał kierownicy | Aluminium | Stal | |||
Dźwignia hamulca i sprzęgła | W kolorze czarnym | W kolorze srebrnym | |||
Zacisk hamulca przedniego | Brembo | Tokico | |||
Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego | 32 mm | 30 mm | |||
Pompa hamulca przedniego | |||||
Zacisk hamulca tylnego | Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.) | ||||
ABS | ✓ | ✓ | |||
Ogumienie | Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 | ||||
Przedni widelec | KYB | ||||
Regulowany | Brak regulacji | ||||
Tylne zawieszenie | W kolorze białym | W kolorze srebrnym | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 19 l | ||||
Lusterka | Wspólne | ||||
Siedzisko | Wspólne | ||||
Uchwyt na kask | ✓ | ✓ | |||
Pozycja za kierownicą | Wspólna | ||||
Podnóżek | W kolorze czarnym | W kolorze srebrnym | |||
Elektryka | Zestaw wskaźników | LCD | |||
Podświetlenie zegarów | W kolorze niebieskim | W kolorze białym | |||
Reflektor przedni | Wspólny (LED) | ||||
Światła pozycyjne | Wspólne (LED) | ||||
Kierunkowskazy | LED | Żarówka halogenowa | |||
Reflektor tylny | Wspólny (LED) | ||||
Immobilizer | ✓ | – | |||
Dane techniczne
Długość całkowita | 2 115 mm | |
Szerokość całkowita | 810 mm | |
Wysokość całkowita | 1 080 mm | |
Rozstaw osi | 1 460 mm | |
Prześwit | 140 mm | |
Wysokość siedziska | 810 mm | |
Masa w st. got. do jazdy | 214 kg | |
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC | |
Średnica x skok tłoka | 73.4 mm x 59.0 mm | |
Pojemność silnika | 999 cm3 | |
Stopień sprężania | 12.2 : 1 | |
Zasilanie w paliwo | Wtrysk paliwa | |
Rozruch | Elektryczny | |
System smarowania | Mokra miska olejowa | |
Przeniesienie napędu | 6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu | |
Zawieszenie | Przód | Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe |
Tył | Wahaczowe | |
Kąt główki ramy/wyprzedzenie | 25° / 100 mm | |
Hamulce | Przód | Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe |
Tył | Tarczowe | |
Opony | Przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa |
Tył | 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa | |
System zapłonu | Elektroniczny zapłon tranzystorowy | |
Pojemność zbiornika paliwa | 19.0 L
|
|
Pojemność oleju | 3.4 L |