Nowy motocykl w gamie Suzuki: GSX-S950 2021. Ale jak to? [cena, zdjęcia, dane techniczne]

Suzuki GSX-S950 w polskich salonach już od 46 900 zł

W skrócie
  • Jeszcze świat nakedów nie ochłonął po premierze nowego Suzuki GSX-S1000 2021, a już pojawiła się jego braterska odsłona o nieco ujarzmionych osiągach
  • Suzuki GSX-S950 2021 to motocykl dla fanów sportu, ale patrzących na motocyklizm bardziej pragmatycznie
  • Niespodzianka od Suzuki pozwoli wybrac fanom nowego sportowego designu GSX-S-a pomiędzy wersją o mocy 150 KM, a 95 KM. I bardzo fajnie!

Suzuki GSX-S950 to najnowszy model w ofercie japońskiej marki. Model, o którym nic wiedzieliśmy, bo Suzuki przygotowywało jego specyfikację w tajemnicy. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju futurystycznym wyglądem, który został połączony ze sportowym DNA silnika oraz zwinnością motocykla przeznaczonego do codziennej jazdy. Czy to następca znanego i lubianego Suzuki GSX-S 750?

Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym modelem GSX-S1000 2021. Nowy model jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 oferujący maksymalną moc 95 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie Suzuki położyli duży nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy silnika, aby codzienna jazda motocyklem była łatwa, przyjemna i wygodna. W połączeniu z pakietem elektroniki wspomagającej jazdę, GSX-S950 zapewnia wysoki komfort, bezpieczeństwo i radość z codziennej jazdy, bez względu na warunki drogowe czy umiejętności kierowcy. Konstrukcja motocykla jest oparta o tę samą aluminiową ramę, co w mocniejszym modelu. W połączeniu z przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 cm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, gwarantuje właściwości jezdne na najwyższym poziomie. W nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę, natomiast ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i pozycja za kierownicą pozostają niezmienione w porównaniu z modelem GSX-S1000.

Suzuki GSX-S950 2021: serdecznie witamy!

Suzuki dobrze wykminiło, że nie każdy potrzebuje 150KM agresywnej mocy pod manetką gazu. Umówmy się – 95 KM i odpowiednie zestrojenie to dużo więcej niż potrzeba do sprawnego przemieszczania się nie tylko po mieście. Dzięki temu, na bazie rasowego power nakeda powstał motocykl klasy średniej wyższej, który moze przyciągnąć wielu poszukujących sportowego zacięcia, ale bez powalającego potencjału.

Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System) oferujący trzy tryby pracy, a nad komfortem jazdy panuje funkcja wspomagania pracy silnika na niskich obrotach (Low RPM Assist) oraz system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System). Elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję silnika na polecenia kierowcy.

Suzuki GSX-S1000 2021: jak ten motocykl kozacko wygląda. Nareszcie! [cena, zdjęcia, dane techniczne]

Nowy GSX-S950 wydaje się być idealną propozycją dla osób poszukujących motocykla do codziennej jazdy, a jego wyścigowe DNA i doskonałe właściwości jezdne dostarczą wspaniałych wrażeń również podczas weekendowych wycieczek poza miasto czy sportowej jazdy na trasie pełnej ciasnych zakrętów.

 

Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue (YSF), Metallic Mat Black No.2 (YKV) oraz Pearl Brilliant White (YUH). Suzuki GSX-S950 już niebawem pojawi się w polskich salonach, a jego cena wynosi 46 900 zł.

Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

Kategoria Podkategoria GSX-S1000 GSX-S950
Silnik Układ wydechowy Wspólny
Sprzęgło Suzuki Clutch Assist System (SCAS)
Suzuki Traction Control System (STCS) 5 trybów + wyłącznik 3 tryby + wyłącznik
Dwukierunkowy quickshifter
Przepustnica System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) 3 tryby
Suzuki Easy Start System
Low RPM Assist
Podwozie Rama Wspólna (aluminiowa)
Wahacz Wspólny
Masa 214 kg
Kierownica Zwężana (nowa) Wyprostowana (nowa)
Mocowanie kierownicy Łączone Rozdzielone
Materiał kierownicy Aluminium Stal
Dźwignia hamulca i sprzęgła W kolorze czarnym W kolorze srebrnym
Zacisk hamulca przedniego Brembo Tokico
Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego 32 mm 30 mm
Pompa hamulca przedniego
Zacisk hamulca tylnego Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.)
ABS
Ogumienie Dunlop SPORTMAX Roadsport 2
Przedni widelec KYB
Regulowany Brak regulacji
Tylne zawieszenie W kolorze białym W kolorze srebrnym
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Lusterka Wspólne
Siedzisko Wspólne
Uchwyt na kask
Pozycja za kierownicą Wspólna
Podnóżek W kolorze czarnym W kolorze srebrnym
Elektryka Zestaw wskaźników LCD
Podświetlenie zegarów W kolorze niebieskim W kolorze białym
Reflektor przedni Wspólny (LED)
Światła pozycyjne Wspólne (LED)
Kierunkowskazy LED Żarówka halogenowa
Reflektor tylny Wspólny (LED)
Immobilizer

 

Dane techniczne

 

Długość całkowita 2 115 mm
Szerokość całkowita 810 mm
Wysokość całkowita 1 080 mm
Rozstaw osi 1 460 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Masa w st. got. do jazdy 214 kg
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
Średnica x skok tłoka 73.4 mm x 59.0 mm
Pojemność silnika 999 cm3
Stopień sprężania 12.2 : 1
Zasilanie w paliwo Wtrysk paliwa
Rozruch Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Przeniesienie napędu 6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu
Zawieszenie Przód Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe
Tył Wahaczowe
Kąt główki ramy/wyprzedzenie 25° / 100 mm
Hamulce Przód Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe
Tył Tarczowe
Opony Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Tył 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa
System zapłonu Elektroniczny zapłon tranzystorowy
Pojemność zbiornika paliwa 19.0 L

 

 

Pojemność oleju 3.4 L

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button