Aktualnie czytasz:
Test Derbi GP1 - rewolucja gatunku?
0

Derbi GP1 nale偶y do rodziny skuter贸w sportowych. Nie jest bardzo popularny w naszym kraju jednak za granic膮 jego jako艣膰 i osi膮gi s膮 chwalone. Postanowili艣my przyjrze膰 si臋 temu jedno艣ladowi aby m贸c zweryfikowa膰 o nim opinie.

Testy przeprowadzili艣my w pi臋knej g贸rzystej scenerii Alp austriackich. W艣r贸d zapieraj膮cych dech w piersiach widok贸w sprawdzali艣my zachowanie Derbi GP1 podczas mozolnych podjazd贸w po g贸rzystych duktach i karko艂omnych zjazd贸w kr臋tymi serpentynami alpejskich dr贸g.

Ale zaczynaj膮c od pocz膮tku鈥

Derbi GP1 nie powala na kolana swoj膮 stylistyk膮. Wszak jest to ju偶 model wizualnie troche przestarza艂y, jednak ma w sobie to co艣. Jego stylistyka przypomina gro藕nego ch艂opca, kt贸ry w艂a艣nie wyszed艂 z domu aby co艣 zbroi膰鈥 Przedni plastik nadaje mu bardzo agresywnego wygl膮du a stylistyka 艣wiate艂, ich konstrukcja i umiejscowienie podkre艣la ten charakter. Niestety tylne 艣wiat艂a stylistycznie nie s膮 w og贸le atrakcyjne. W艂a艣ciwie zacz臋li艣my si臋 w pewnym momencie zastanawia膰 si臋 czy s膮 one aby na pewno od tego pojazdu. Siedzenie jest ukszta艂towane w bardzo dobry spos贸b. Nie jest ono ani za mi臋kkie ani za twarde co zapewnia wysoki komfort podczas jazdy. Nie odczuwamy efektu 鈥瀦suwania鈥 z kanapy podczas ostrego hamowania i szybkiego ruszania. Miejsca dla kierowcy na kanapie jest do艣膰 sporo, jednak nie jest to pojazd do jazdy w dwie osoby. Przy przewo偶eniu pasa偶era jest po prostu niewygodnie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Miejsca pod kanap膮 jest do艣膰 sporo. Bez najmniejszych problem贸w zmie艣cimy tam kask otwarty. Dodatkow膮 przestrze艅 baga偶ow膮 tworzy schowek w przednim plastiku od strony kokpitu. Mo偶na tam zmie艣ci膰 r臋kawice lub dokumenty. Schowek przedni jak i ten pod kanap膮 zamykane s膮 na kluczyk. Zegary to nic nadzwyczajnego. Mo偶na powiedzie膰, 偶e 鈥瀙o prostu s膮鈥. Mamy do dyspozycji pr臋dko艣ciomierz, a na drugim zegarze temperatura i wska藕nik paliwa. Pod spodem znajduj膮 si臋 podstawowe kontrolki informacyjne. Ciekawie prezentuj膮 si臋 lusterka. S膮 one wykonane z dobrego materia艂u. Ich kszta艂t odr贸偶nia si臋 od zwyk艂ych ob艂ych znanych z seryjnych skuter贸w. S膮 stylizowane na tak zwany 鈥瀋arbon鈥. No ale koniec pisania o wygl膮dzie. Oczywi艣cie jest on wa偶ny i sk艂ada si臋 na wygl膮d og贸lny skutera, jednak nie tylko to si臋 liczy. Wa偶niejsze s膮 aspekty zwi膮zane z przemieszczaniem si臋. Silnik to jednostka ch艂odzona ciecz膮 o pojemno艣ci 49ccm. Silnik w tym konkretnym modelu jest zapo偶yczony z Piaggio.

Usportowiony uk艂ad wydechowy jest stylizowany na konstrukcje typowo tuningowe. Skuter bardzo dobrze reaguje na manetk臋 gazu. Praktycznie od razu zaczyna r贸wnomiernie przyspiesza膰. Jedno艣lad ten osi膮ga pr臋dko艣膰 maksymaln膮 po odblokowaniu 84 km/h co jest wynikiem zadowalaj膮cym. Spalanie kszta艂tuje si臋 na poziomie oko艂o 3,5 litra w trasie, 4,2 litra w cyklu miejskim i 艣rednio 3,9 litra benzyny w cyklu mieszanym.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jazda tym skuterem dostarczy艂a nam wiele przyjemno艣ci. Prowadzi si臋 pewnie. Nie zbacza z obranego przez kierowc臋 toru jazdy. W zakr臋tach starali艣my si臋 sprawdzi膰 jak g艂臋boko uda si臋 nam zej艣膰 w zakr臋cie i鈥 uda艂o si臋 a偶 do kolana. Pojazd ten ma mocn膮 sztywn膮 ram臋, nie ma uczucia p艂ywania podczas ostrych winkli. Zawieszenie pracuje bardzo skutecznie. Czasem jest ono zbyt twarde jednak w og贸lnym rachunku nie mo偶na mu zarzuci膰 niczego co by w jakikolwiek spos贸b by艂o negatywne. Podczas jazdy po le艣nych duktach zawieszenie 艣wietnie radzi艂o sobie z nier贸wno艣ciami.

Czasami nale偶y si臋 zatrzyma膰. Derbi GP1 jest wyposa偶ony w dwa hamulce tarczowe w systemie AJP. Hamulce s膮 bardzo skuteczne, a ju偶 najmniejsze dotkni臋cie klamki hamulca powoduje reakcj臋.

Podsumowuj膮c skuter Derbi GP1 jest bardzo ciekawym pojazdem. Nie powala na kolana swoj膮 stylistyk膮, jednak ma to co艣, co przyci膮ga. Jego niew膮tpliw膮 zalet膮 s膮 w艂a艣ciwo艣ci jezdne. Sztywna rama, 艣wietne hamulce i przyspieszenie powy偶ej przeci臋tnej plasuje go w grupie wysokiej klasy skuter贸w sportowych. Osobi艣cie polecam go wszystkim osobom kt贸re poszukuj膮 sportowego skutera.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%