W sezonie 2017 światło dzienne ujrzą dwa całkowicie nowe modele offroadowe Honda: crossówka CRF450R oraz enduro CRF450RX, jednak już dzisiaj wiemy coś na ich temat.
Po ośmiu latach udoskonalania modelu CRF450R nadszedł czas na zbudowanie całkowicie nowego motocykla. Inżynierowie Hondy zaprojektowali pojazd z silnikiem opartym na doświadczeniach HRC, którego moc wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem aż o 11%, co podniosło także moment obrotowy w całym zakresie. Szkieletem motocykla jest zbudowana od podstaw aluminiowa rama siódmej generacji, która charakteryzuje się całkowicie nową geometrią, obniżonym środkiem ciężkości i fabrycznie wyścigowym zawieszeniem od Showa. Do tego tytanowy bak, aerodynamiczne owiewki oraz opcjonalny elektryczny starter. Waga nowej CRFy to 110,6 kg.
Honda nie poprzestaje tylko na jednym modelu, gdyż wprowadza do swojego oferty także w pełni wyścigową wersję enduro, czyli CRF450RX, która powstała właśnie na bazie nowej CRF450R. Model ten charakteryzuje dostosowane do specyfikacji enduro zawieszenie, wtrysk paliwa PGM-FI, różne mapy zapłonu, większy zbiornik paliwa, 18-calowe tylne koło, nóżka boczna i elektryczny starter w standardzie – waga tego modelu to 118 kg.